با سازماندهی بهتر، نوروزگاه عشایری در نوروز 1403 برگزار می‌شود.

نوروزگاه عشایری در نوروز ۱۴۰۳ با ساماندهی بهتری برپا می‌شود


در نوروز سال ۱۴۰۲، ۸۰۰ چادر و نوروزگاه عشایری در ورودی‌ها و مراکز مسافرت و توریسم شهرهای ایران برپا شده و با استقبال خوب مسافران روبرو شدند. این فعالیت‌ها به خوبی توسط ساماندهی و هماهنگی در سال ۱۴۰۳ ادامه خواهند داشت. مسافرت و توریسم عشایر به عنوان یک منبع درآمدزایی بسیار مهم برای کشور شناخته می‌شود و نوروزگاه‌ها نیز فرصتی مناسب برای درآمد عشایر به حساب می‌آیند. این فعالیت‌ها از سال ۱۳۹۷ خدمات مسافرت کشور را افزایش داده و تا سال ۱۴۰۱ با وقفه‌هایی به دلیل کرونا ادامه یافته است. نوروزگاه‌ها در سال ۱۴۰۳ با تمرکز بیشتر بر روی عشایر برگزار می‌شود و این فرصت برای عرضه تولیدات و معرفی تنوع‌زیستی عشایر به عنوان فرصت مالی مهمی شناخته می‌شود.

به گزارش دیجیاتور، سیاووش احمدی میرقائد، معاون سازمان امور عشایر ایران گفت: در نوروز ۱۴۰۲ تعداد ۸۰۰ چادر و نوروزگاه عشایری در کیلومتر ۳۰ و ۶۰ ورودی و مراکز مسافرت و توریسم شهرهای کشور برپا شد که با استقبال خوب مسافران مواجه شد و در نوروز ۱۴۰۳ با ساماندهی بهتری برپا می‌شوند.

وی افزود: مسافرت و توریسم عشایر یکی از ظرفیت‌های درآمدزایی برای کشور است و نوروزگاه‌ها هم فرصتی کم‌نظیر برای درآمد عشایر است.

معاون سازمان امور عشایر ایران ادامه داد: نوروزگاه‌های عشایر از ۱۳۹۷ در برنامه‌های خدمات مسافرت کشور قرار گرفت و با همه‌گیری کرونا متوقف شد و با برطرف شدن بیماری، دوباره از سال ۱۴۰۱ از سر گرفته شد.

همچنین مدیرکل مسافرت و توریسم داخلی وزارت میراث فرهنگی و مسافرت و توریسم عنوان کرد که در نوروزگاه‌های ۱۴۰۳، تمرکز بر روی عشایر خواهد بود. این کمپ‌ها فرصت مالی برای عرضه تولیدات، صنایع‌دستی، سوغات و معرفی تنوع‌زیستی عشایر است.


به گفته معاون سازمان امور عشایر ایران، در نوروز ۱۴۰۲، ۸۰۰ چادر و نوروزگاه عشایری برپا شد. این فعالیت ها با استقبال خوب مسافران روبرو شد و در نوروز ۱۴۰۳ نیز با ساماندهی بهتری ادامه دارد. مسافرت و توریسم عشایر یکی از ظرفیت‌های درآمدزایی برای کشور محسوب می‌شود و نوروزگاه‌ها فرصتی منحصر به فرد برای درآمد عشایر به شمار می‌روند. در طول سال‌های گذشته، نوروزگاه‌ها در برنامه‌های خدمات مسافرت کشور قرار گرفته و با شیوع بیماری همه‌گیر تعطیل شده بودند، اما با کنترل بیماری، این فعالیت‌ها از سال ۱۴۰۱ دوباره آغاز شدند. در نوروزگاه‌های سال جدید، تمرکز بر روی عشایر قرار خواهد گرفت و این کمپ‌ها فرصتی مالی برای عرضه تولیدات و صنایع دستی عشایر به شمار می‌روند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *