با یک حرکت تساوی ۲=۲×۳+۹ را برقرار کن، اگر خیلی هوشمند هستی!

معمای چوب کبریت یکی از معماهای محبوب و معروف ایران و سراسر جهان است که بر پایه ریاضیات ساخته شده است. این نوع معماها با جابجایی چوب‌های کبریت، به ما این امکان را می‌دهند که معادلات علم اعداد را به شکل صحیح در بیاوریم. این چالش‌ها در واقع یک تمرین ذهنی برای آزمایش هوش و تحلیل نحوه حل مسائل علم اعداد و منطقی ما هستند. با حل این نوع معماها، می‌توانیم قدرت تحلیلی و مسئله‌محوری خود را تقویت کنیم و بهبود و افزایش قدرت تفکر و حل مسائل خود دست پیدا کنیم. به طور کلی، حل روزانه معماها می‌تواند بهره‌وری ذهن را افزایش داده و ذهن را برای رویارویی با مشکلات و چالش‌های مختلف آماده کند، بنابراین توصیه می‌شود که این نوع تمرینات را به برنامه روزانه خود اضافه کنیم.

بازی‌های فکری راه و روش‌های خود را برای جذب مخاطب و سنجش هوش آن‌ها دارند. معمولا این بازی‌ها با طرح سوالات مختلف می‌توانند ذهن خواننده خود را به چالش بکشند. یکی از این روش‌ها معماهای چوب کبریت هستند که بر پایه و مبنای علم اعداد می‌باشند. در این مقاله معمایی برای شما آورده‌ایم که حل کردنش به این راحتی‌ها هم نیست چرا که شما تنها ۲۰ ثانیه زمان برای حل آن دارید.

معمای چوب کبریت یکی از معماهای معروف و محبوب ایران و سراسر جهان است. در این نوع معما ما می‌توانیم با جابجایی یک یا چند چوب کبریت معادله را به شکل صحیح در بیاوریم. البته نحوه کار به همین سادگی هم نیست.

مطمئناً این چالش به شما یک تمرین ذهنی می دهد و IQ شما را آزمایش می کند.

یک عبارت علم اعداد چوب کبریتی در ادامه وجود دارد که وظیفه شما این است که فقط با جابجا کردن یک چوب کبریت این عبارت را تصحیح کنید. پیشنهاد می‌کنیم درون معادله شیرجه زنید و خود را غرق در حل آن کنید. قطعا به جواب صحیح خواهید رسید.

معمای چوب کبریت ۲=۲×۳+۹

.

.

.

.

این معادله به نظر سخت می‌‌آید!

.

.

.

آیا می‌توانید آن را حل کنید؟

بیشتر بخوانید: دوتا چوب کبریت جابجا کن و عدد ۹۴۴۱ رو به بزرگترین عددی که امکان داره تبدیل کن!

.

.

.

دوست دارید پاسخ و راه حل را ببینید؟

.

.

.

پاسخ را مشاهده کنید:

بیشتر بخوانید: اگه زرنگی فقط با دو حرکت معادله چوب کبریت ۲-۹=۸+۷ رو درست کن!

.

.

.

به طور کلی حل روزانه معما (معمای چوب کبریت، چیستان، تست هوش و …) می‌تواند بهره‌وری ذهن را افزایش دهد. باعث افزایش قدرت تحلیل شده و دانش آموزان را به مرور آماده رویارویی با مشکلات می‌گرداند. توصیه ما به همه رده‌های سنی این است که حل این معماهای به ظاهر ساده ولی کاربردی را در برنامه روزانه خود قرار دهند تا در طولانی مدت از فواید بی‌شمارش بهره‌مند گردند.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *