از کدام بندر به کیش برویم؟

از کدام بندر به کیش برویم؟

0 نظر


نقطه دورافتاده کیش به دلیل وجود تفریحات جذاب و موقعیت مکانی خود، سالانه مسافران زیادی را از سراسر کشور جذب می‌کند، به‌ویژه در دوره نوروز. از زاویه مسافرت با ماشین شخصی، مسافران باید تصمیم بگیرند از کدام بندر به کیش بروند. بندر آفتاب به عنوان فاصله کمترین مسیر به کیش شناخته شده است، در حالی که بندر‌های چارک و لنگه نیز گزینه‌های دیگری می‌باشند. باید مطمئن شوید که اقامتی در هتل کیش رزرو کرده‌اید تا از مشکلات ناشی از افزایش تعداد مسافران در این دوره جلوگیری کنید. از اهمیت اقامت در شهر بندر عباس و استراحت مناسب بین راه نیز باید غافل نشوید.

به گزارش بازرگانی دیجیاتور، نقطه دورافتاده کیش به دلیل موقعیت مکانی و تفریحات جذابی که دارد، سالانه میزبان مسافران زیادی از سراسر کشور است. معمولاً در روزهای نزدیک به عید نوروز به دلیل وجود رخصتی، بیشتر مردم این نقطه دورافتاده زیبا را به عنوان مقصد مسافرت نوروزی خود انتخاب می‌کنند. در میان این افراد، کسانی که قصد مسافرت با ماشین شخصی را دارند، بزرگ‌ترین سؤالی که در ذهن‌شان شکل می‌گیرد این است که از کدام بندر به کیش برویم؟ همچنین کسانی که از طریق بندر عباس قصد مسافرت به کیش را دارند از خود می‌پرسند که از بندر عباس چگونه به کیش برویم؟ برای یافتن پاسخ همه این سؤالات، پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین راه مسافرت به کیش

یکی از بهترین راه‌های مسافرت به نقطه دورافتاده کیش، راه زمینی و مسافرت با ماشین شخصی است. در این مسافرت شما می‌توانید هر نقطه‌ای که مایل بودید توقف کنید و از زیبایی‌های مسیر نیز بهره‌مند شوید. علاوه‌برآن، هزینه شما نسبت به مسافرت هوایی هم ارزان‌تر می‌شود که خود یکی از مهم‌ترین جنبه‌های مسافرت است.

حال اگر شما نیز قصد مسافرت زمینی به کیش دارید، خود را به بندرعباس برسانید؛ سپس از طریق یکی از بندرهای آفتاب، چارک، لنگه راهی کیش شوید. سؤال اصلی اینجا است که از کدام بندر با ماشین به کیش برویم؟ برای جواب به این سؤال، در این قسمت از مقاله مسیرهای رفتن به نقطه دورافتاده کیش از طریق بندرها را موردبررسی قرار می‌دهیم.

۱- عبور از بندر آفتاب استان هرمزگان

فاصله بندر آفتاب از کیش کمتر از سایر بنادر است و به همین دلیل اغلب مسافرانی که قصد دارند با وسایل نقلیه شخصی به کیش بروند این مسیر را انتخاب می‌کنند. بعد از اینکه وارد بندرعباس شدید، از طریق دو راه نسبتاً طولانی می‌توانید این شهر را به مقصد بندر آفتاب ترک کنید. فاصله این دو بندر حدود ۳۱۶ کیلومتر است. از بندر آفتاب وسایل نقلیه را با لندینگ کرافت حمل کرده و در زمان تقریبی حدوداً ۹۰ دقیقه به نقطه دورافتاده کیش می‌رسید. این زمان با توجه به شرایط منابع آبی و هوا تغییر می‌کند و ممکن است بیشتر شود. طبق آخرین تعرفه‌ها هزینه حمل وسایل نقلیه با لندینگ کرافت دو و نیم میلیون تومان است؛ که نصف آن را بعد از برگشت از کیش پرداخت می‌کنید.

۲- بندر چارک مکانی برای عبور بدون وسایل نقلیه

عبور از بند چارک جوابی دیگر برای سؤال «از کدام بندر به کیش برویم؟» است. فاصله این بندر با بندرعباس ۲۹۰ کیلومتر است و فقط از این بندر می‌توان بدون آوردن خودروی شخصی راهی نقطه دورافتاده کیش شوید. در واقع از این بندر می‌توانید بدون آوردن وسایل نقلیه و با اتوبوس‌های دریایی به نقطه دورافتاده کیش مسافرت کنید. مسافت این بندر تا کیش بیشتر از بندر آفتاب است و حدوداً ۱۵۰ دقیقه طول می‌کشد.

۳- بندر لنگه دورترین فاصله از کیش

فاصله این بندر از بندرعباس ۱۸۶ کیلومتر است؛ شاید به این فکر کرده باشید که این بندر احتمالاً چون فاصله کمی با بندر عباس دارد به کیش نزدیک‌تر باشد؛ اما برخلاف تصورات شما، این بندر نسبت به بقیه دورتر است. در این بندر به دلیل فاصله زیادی که وجود دارد، لندینگ کرافتی برای حمل خودروها وجود ندارد. شناورهایی که از طرف بندر لنگه به سمت کیش حرکت می‌کنند، حدود ۵ ساعت روی منابع آبی هستند.

اقامت بین راهی

اگر برای مسافرت به کیش از طریق هوایی اقدام کنید، طبیعتاً نیازی با استراحت نخواهید داشت و بدون دردسر به کیش می‌رسید؛ اما اگر قصد دارید با خودروی شخصی خود به کیش مسافرت کنید، چون اکثر مسیرهای بزرگراه‌ای طولانی است و باید ساعت‌ها این مسیر را طی کنید، پس نیاز دارید که بین راه استراحت لازم را داشته باشید تا انرژی کافی برای رانندگی ایمن را به دست آورید. می‌توانید هر ۶ تا ۸ ساعت یک‌بار توقف کرده و استراحت کنید.

از هر مسیری که بخواهید به کیش بروید، بازهم باید وارد شهر بندرعباس شده و از آنجا حدود ۳۰۰ کیلومتر دوباره رانندگی کنید تا به بندر مورد نظر خود برسید. پیشنهاد می‌کنیم بعد از رسیدن به بندرعباس، توقف کنید و پس از یک شب اقامت در یک هتل بندرعباس دوباره به راه خود ادامه دهید.

اقامت در نقطه دورافتاده کیش

قبل از تفکر در مورد اینکه از کدام بندر با ماشین به کیش برویم؟ بهتر است به فکر اقامت خود در کیش باشید. همان‌طور که می‌دانید در نزدیکی عید نوروز تعداد مسافرانی که کیش را به عنوان مقصد مسافرت خود انتخاب کرده‌اند، چند برابر می‌شود. این امر باعث می‌شود که گرفتن محل اقامت و رزرو هتل کیش برای مسافران سخت شود. اگر نتوانید هتل مورد نظر خود را در کیش رزرو کنید با احتمال زیاد به مشکل برمی‌خورید.

داشتن مکانی برای اقامت در کیش بسیار ضروری است و در ایام پر مسافرت شما باید از چندین روز قبل از مسافرت خود هتل موردنظرتان را رزرو کنید. در نقطه دورافتاده کیش هتل‌های متنوع با قیمت‌های متفاوت وجود دارد. معمولاً هتل‌های لوکس اتاق‌های گران‌تری دارند و هتل‌های معمولی نیز با توجه به مناسب بودن قیمت فوراً پر می‌شوند.

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت هتل‌ها به سایت‌های رزرو هتل کیش مراجعه کنید و برای اطمینان بیشتر می‌توانید آن‌ها را در اقامت ۲۴ با یکدیگر مقایسه کنید و به صورت مستقیم رزرو خود را قطعی کنید.

از کدام بندر به کیش برویم؟

کلام آخر

همان‌طور که گفتیم برای مسافرت به کیش با خودروی شخصی لازم است این سؤال را از خود بپرسیم که از بندر عباس چگونه به کیش برویم؟ زیرا از هر مسیری که به سمت کیش حرکت کنید، باید ابتدا از بندرعباس عبور کنید. بعدازاین سؤال باید دید که از کدام بندر به کیش برویم؟ طبیعتاً می‌گوییم از بندرهای لنگه، چارک و آفتاب. حال باید دید که از کدام بندر با ماشین به کیش برویم؟ چون بعضی از این بندرها امکان حمل وسایل نقلیه به کیش را ندارید. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید، اقامت در هتل کیش است و باید پیش از آغار مسافرت، رزرو خود را قطعی کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و دیجیاتور در محتوای آن هیچ نظری ندارد.


مسافرت به کیش از بندرهای آفتاب، چارک و لنگه انجام می‌شود. اقامت قبل از مسافرت بسیار حیاتی است و بهتر است هتل را قبل از آغاز مسافرت رزرو کنید. از بندر عباس بعد از ورود، می‌توانید هواپیما یا لندینگ کرافت برای حمل وسایل نقلیه به کیش استفاده کنید. اقامت در هتل کیش باید قبل از مسافرت رزرو شود تا مشکلی پیش نیاید. بهترین روش مسافرت به کیش با ماشین شخصی است تا بتوانید به زیبایی‌های مسیر بیشتری دست یابید و هزینه ارزان‌تری نسبت به مسافرت هوایی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *