منتسب به اجرای شبکه آبیاری مشارکتی ۸ هزار هکتار است.

۸ هزار هکتار شبکه آبیاری مشارکتی اجرا می شود


بر اساس گزارش دیجیاتور و به نقل از شرکت سازماندهی منابع منابع آبی ایران، وزارت نیرو در حکومت سیزدهم طرح‌های مشارکتی بین کشاورزان و سرمایه‌گذاران را در تکمیل و توسعه شبکه‌های آبیاری در دستور کار خود قرار داده است. شرکت سازماندهی منابع منابع آبی ایران نیز با تشکیل کارگروه تسهیل‌گری در هفت استان کشور فعالیت می‌کند و تاکنون تعدادی از طرح‌ها به بهره‌برداری رسیده و دیگر طرح‌ها درحال اجرا یا تنظیم موافقت‌نامه هستند. همچنین، در این چارچوب طرح‌های دیگری نظیر نیروگاه و خط انتقال شرب نیز در سطح استان‌ها در حال پیگیری هستند و برخی ارگان‌های دولتی از جمله استانداری‌ها، جهاد زراعت، ذخایر زمین و بانک‌ها نیز در این طرح‌ها حمایت می‌کنند و وزارت نیرو نیز نظارت فنی لازم را انجام می‌دهد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از شرکت سازماندهی منابع منابع آبی ایران، «فیروز قاسم‌زاده» افزود: وزارت نیرو از آغاز حکومت سیزدهم، تکمیل و توسعه شبکه‌های آبیاری را در قالب طرح‌های مشارکتی بین کشاورزان و سرمایه‌گذاران دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: شرکت سازماندهی منابع منابع آبی ایران با تشکیل کارگروه تسهیل‌گری، این موضوع را در سطح هفت استان کشور فعال کرده است و تاکنون حدود یک هزار هکتار به بهره‌برداری رسیده؛ ۸ هزار هکتار در حال اجرا است و ۲۰ هزار هکتار در دست تنظیم موافقتنامه است.

سخنگوی تولیدی منابع آبی خاطرنشان کرد: البته علاوه بر طرح‌های شبکه آبیاری و زهکشی، طرح‌هایی نظیر نیروگاه و خط انتقال شرب نیز در همین چارچوب در سطح استان‌ها در حال پیگیری است.

قاسم زاده تعداد طرح‌های در دست پیگیری از طریق مشارکت را بیش از ۱۵ طرح اعلام کرد و گفت: ارگان‌های دولتی نظیر استانداری‌ها، جهاد زراعت، ذخایر زمین، اکوسیستم، تعاونی روستایی، نظام فناوری طراحی زراعت و بانک‌ها از پیش‌برد این طرح‌ها حمایت کرده‌اند و وزارت نیرو نیز به عنوان راهبر موضوع، نظارت فنی لازم را به عمل می‌آورد.


وزارت نیرو در حکومت سیزدهم، توسعه شبکه‌های آبیاری را به صورت طرح‌های مشارکتی بین کشاورزان و سرمایه‌گذاران دنبال می‌کند. شرکت سازماندهی منابع منابع آبی ایران نیز در سطح هفت استان کشور علی‌رغم حدود یک هزار هکتار به بهره‌برداری رسیده، ۸ هزار هکتار در حال اجرا است و ۲۰ هزار هکتار نیز در دست تنظیم موافقتنامه است. همچنین، در سطح استان‌ها طرح‌هایی در زمینه‌های شبکه آبیاری و زهکشی، نیروگاه و خط انتقال شرب نیز در حال پیگیری هستند. قاسم زاده اعلام کرد که بیش از ۱۵ طرح مشارکتی در دست پیگیری هستند و ارگان‌های دولتی از پیش‌برد این طرح‌ها حمایت کرده‌اند و وزارت نیرو نیز نظارت فنی لازم را انجام می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *