۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس وارد تولیدی حمل ونقل بزرگراه ای می‌شود.

۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس وارد چرخه حمل ونقل جاده ای می شود


با توجه به تبصره (ص) بند ۷ مقررات برنامه‌ریزی مالی ۱۴۰۲، تصمیم گرفته شده است که پنج‌هزار دستگاه اتوبوس با حداکثر پنج سال کارکرد وارد چرخه نوسازی و توسعه ناوگان ترانزیت بزرگراه‌ای کشور شود. با توجه به کاهش تعداد اتوبوس‌های بین شهری در سال‌های گذشته و افزایش استفاده از آنها در مسافت‌های کوتاه، امیدواریم با تسهیلات فراهم شده زمینه نوسازی ناوگان ترانزیت کشور را فراهم کنیم. از سرمایه گذاران و شرکت‌های حمل و نقلی داخلی درخواست می‌شود که در این زمینه سرمایه گذاری لازم را انجام دهند و تا سال‌های آینده با همکاری سازمان حمل نقل بزرگراه‌ای، در تولیدات داخلی و بازرگانی بین‌الملل اتوبوس و مینی بوس، کمبود وسایل ترانزیت بین بزرگراه‌ای را جبران کنیم. همچنین درباره تغییر کریدور ترانزیتی بزرگراه ابریشم از ایران، مسئولان اعلام کرده‌اند که کریدور شمال-جنوب از طریق پاکستان به افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی منتهی می‌شود.

به گزارش دیجیاتور شهریار افندی‌زاده در گفت‌وگو با رادیو دانش مالی گفت: بر اساس تبصره (ص) بند ۷ مقررات برنامه‌ریزی مالی ۱۴۰۲ مقر شده پنج‌هزار دستگاه اتوبوس با حداکثر پنج سال کارکرد وارد چرخه نوسازی و توسعه ناوگان ترانزیت بزرگراه‌ای کشور شود. در این راستا وزارت راه و شهرسازی جلساتی با دستگاه‌های مسؤول دخیل در این موضوع برگزار کرد.

وی ادامه‌داد: در سال‌های گذشته تعداد اتوبوس‌های بین شهری کاهش یافت یا به دلیل افزایش سن در مسافت‌های کوتاه استفاده می‌شود، بنابراین امیدواریم با تسهیلات فراهم شده زمینه نوسازی ناوگان ترانزیت کشور ایجاد شود.

معاون ترانزیت وزارت راه و شهرسازی عنوان‌کرد: از همه سرمایه گذاران داخلی و شرکت‌های حمل و نقلی درخواست می‌کنیم در این زمینه سرمایه گذاری لازم را انجام دهند تا بتوانیم این امر مهم را محقق کنیم.

وی خاطرنشان‌کرد: سازمان حمل نقل بزرگراه‌ای با ۱۳ کارخانه داخلی به‌منظور تأمین اتوبوس و مینی بوس در سه سال آینده تفاهم نامه منعقد کرده است. همچنین بازرگانی بین‌الملل در کنار تولیدات داخلی مد نظر است تا بتوانیم کمبود وسایل ترانزیت بین بزرگراه‌ای را جبران کنیم.

افندی زاده تصریح‌کرد: همه شرکت‌های حمل و نقلی دارای کارت بازرگانی می‌توانند اقدام به بازرگانی بین‌الملل اتوبوس و مینی بوس کنند. همچنین تجار نیز می‌توانند اقدام به بازرگانی بین‌الملل کنند اما محور اصلی باید شرکت‌ها باشند و هیچ انحصاری در مقررات برای آن دیده نشده است.

وی درباره تغییر کریدور ترانزیتی بزرگراه ابریشم از ایران، گفت: مسیرهایی که به عنوان کریدور ترانزیتی هستند، همه کشورها تلاش می‌کنند سهمی از جابه‌جایی کالا در آنها داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه‌کرد: کریدور شمال- جنوب از طریق پاکستان به افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی منتهی می‌شود.


بر اساس تصریح‌ها، بنابراین امیدواریم با تسهیلات فراهم شده زمینه نوسازی ناوگان ترانزیت کشور ایجاد شود. از همه سرمایه گذاران داخلی و شرکت‌های حمل و نقلی درخواست می‌کنیم در این زمینه سرمایه گذاری لازم را انجام دهند تا بتوانیم این امر مهم را محقق کنیم. سازمان حمل نقل بزرگراه‌ای با ۱۳ کارخانه داخلی به‌منظور تأمین اتوبوس و مینی بوس در سه سال آینده تفاهم نامه منعقد کرده است. همچنین بازرگانی بین‌الملل در کنار تولیدات داخلی مد نظر است تا بتوانیم کمبود وسایل ترانزیت بین بزرگراه‌ای را جبران کنیم. همه شرکت‌های حمل و نقلی دارای کارت بازرگانی می‌توانند اقدام به بازرگانی بین‌الملل اتوبوس و مینی بوس کنند. همچنین تجار نیز می‌توانند اقدام به بازرگانی بین‌الملل کنند اما محور اصلی باید شرکت‌ها باشند و هیچ انحصاری در مقررات برای آن دیده نشده است. مسیرهایی که به عنوان کریدور ترانزیتی هستند، همه کشورها تلاش می‌کنند سهمی از جابه‌جایی کالا در آنها داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *