کشف فرار مالیاتی در فروش لوازم خانگی به ارزش ۱.۵ میلیون

کشف فرار مالیاتی در زمینه فروش لوازم خانگی به مبلغ ۱.۵ همت


مدیرکل امور مالیاتی استان فارس اعلام کرد که با همکاری پلیس امنیت مالی، توانست یک شخص حقیقی بدون ثبت‌نام در نظام مالیاتی که در زمینه فروش لوازم خانگی به صورت انبوه فعالیت می‌کرد را شناسایی کند. در اجرای بازرسی، مشخص شد که این فرد در سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان کالای لوازم خانگی به صورت عمده به فروش رسانده است. پس از رسیدگی به اسناد و مدارک، وجوه دولتی بر ارزش افزوده به میزان بالغ بر ۱۴۸ میلیارد تومان به این فرد تعلق می‌گیرد و در حال حاضر در مرحله قطعیت و وصول قرار دارد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از سازمان امور مالیاتی مدیرکل امور مالیاتی استان فارس از شناسایی یک شخص حقیقی فاقد سابقه ثبت‌نام در نظام مالیاتی در زمینه فروش لوازم خانگی به صورت انبوه با همکاری پلیس امنیت مالی خبر داد.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، حمیدرضا محمدابراهیمی، مدیرکل امور مالیاتی فارس به ارائه جزئیاتی در خصوص نحوه فرار مالیاتی فرد مذکور پرداخت و اظهار داشت: در اجرای بازرسی موضوع ماده (۱۸۱) مقررات وجوه دولتی‌های مستقیم از شرکت مذکور مشخص شد این شخص در بازه زمانی سال‌های ۱۳۹۹ لغایت ۱۴۰۱ بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کالای لوازم خانگی به صورت عمده و به اشخاص واسطه و فعال در زمینه صنف مذکور به فروش رسانده است.

وی با اشاره به روند رسیدگی مالیاتی این پرونده افزود: در ابتدا نسبت به ثبت‌نام و تشکیل پرونده مالیاتی برای این فرد اقدام شد و پس از رسیدگی به اسناد و مدارک به دست آمده، صدور اوراق تشخیص وجوه دولتی عملکرد سنوات ۱۳۹۹ لغایت ۱۴۰۱ به میزان بالغ بر ۱۴۸ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت که در حال حاضر در مرحله قطعیت و وصول است.

مدیرکل امور مالیاتی فارس خاطرنشان کرد: میزان وجوه دولتی بر ارزش افزوده حاصل از فروش شرکت مذکور نیز در دست رسیدگی و مطالبه قرار دارد.


با همکاری پلیس امنیت مالی، سازمان امور مالیاتی فردی را که در نظام مالیاتی ثبت نشده بود، شناسایی کرد. در ارزیابی های صورت گرفته، مشخص شد که این فرد در بازه زمانی ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱، بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان لوازم خانگی به صورت عمده به اشخاص واسطه و فعالان در صنف مذکور فروش داده است. سازمان مالیاتی پرونده مالیاتی این فرد را تشکیل داده و اکنون در مرحله قطعیت و وصول می باشد. همچنین، میزان وجوه دولتی بر ارزش افزوده حاصل از این فروش نیز در دست برسی و پیگیری قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *