هیچ کس مجاز به چالش دادن صید و صیادی نیست.

کسی حق ندارد صید و صیادی را با چالش مواجه کند


در نشست شورای راهبردی شیلات خوزستان، علی اکبر حسینی محراب اعلام کرد که شعار حکومت تقویت شیلات در جنوب کشور است و مجوزهایی برای راه اندازی طرح‌هایی مانند پرورش میگو و دیگر آبزیان دریافت شده است. وی تاکید کرد که توسعه شیلات به حرکتی نو و انقلابی نیاز دارد که به همت مسؤولان مربوطه عملی شود. استاندار خوزستان همچنین به اهمیت محصولات شیلات اشاره کرده و بر ضرورت ساخت و ساز بیشتر آبزیان در منطقه تأکید کرده است. او همچنین انتقاد از صید آبزیان توسط صیادان کشورهای دیگر را بیان کرده و برای حمایت از حق صیادان بومی توصیه به ایجاد موافقت نامه‌ای در این خصوص داشت. همچنین، بر اهمیت احداث کارخانه‌های کنسروسازی و برنامه‌ریزی دقیق در این خصوص تأکید شد و از برداشت موانع کوچک از سر راه ساخت و ساز سخن به میان آمد. حسینی محراب در انتها امیدواری خود را برای حل مشکلات و دستیابی به آینده درخشانی در حوزه شیلات خوزستان بیان کرد.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، علی اکبر حسینی محراب شامگاه چهارشنبه در نشست شورای راهبردی شیلات خوزستان، افزود: شعار حکومت تقویت شیلات در جنوب کشور است به همین منظور مجوزهایی برای راه اندازی طرح‌های ماهی در قفس، پرورش میگو و دیگر آبزیان گرفته شده است.

وی افزود: توسعه شیلات به یک حرکت انقلابی و نو نیاز دارد که باید به همت مسؤولان مربوطه عملی شود.

استاندار خوزستان، پیش بینی برخی کشورها در خصوص قحطی پروتئین در دنیا را یادآور شد و گفت: محصولات شیلات به عنوان سالم‌ترین، بهترین و قوی‌ترین پروتئین در دریا و پشت سدها پرورش می‌یابد که باید یک حرکت انقلابی و نو با کمک بخش خصوصی و تعاونی‌ها ایجاد کرد.

حسینی محراب تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود باید ساخت و ساز آبزیان خوزستان را به حداقل ۵۰۰ هزار تن برسانیم.

استاندار خوزستان ضمن انتقاد از صید آبزیان توسط صیادان کشورهای دیگر، گفت: مسؤولان و دست اندرکاران باید موافقت نامه‌ای در این خصوص ایجاد و این موضوع را باز کنند تا حق صیادان بومی ضایع نشود.

وی بر ضرورت احداث کارخانه‌های کنسروسازی در خوزستان در راستای توسعه شیلات تاکید کرد و افزود: باید برنامه ریزی دقیقی در این خصوص انجام و موانع کوچک از سر راه ساخت و ساز برداشته شود.

حسینی محراب گفت: هیچکس حق ندارد ساخت و ساز در بخش صید و صیادی را با چالش مواجه کند، امیدواریم با حل مشکلات شاهد آینده درخشانی در حوزه شیلات خوزستان باشیم.


توسعه شیلات در جنوب کشور، طرح‌های ماهی در قفس، پرورش میگو و دیگر آبزیان، حرکت انقلابی و نو، توجید ساخت و ساز آبزیان خوزستان به حداقل ۵۰۰ هزار تن، صید آبزیان توسط صیادان کشورهای دیگر، موافقت نامه در این خصوص، حق صیادان بومی، احداث کارخانه‌های کنسروسازی، برنامه ریزی دقیق در این خصوص، مشکلات در بخش صید و صیادی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *