به طرز جدیدی از پالایشگاه شگفت زده شوید/ یک نسخه منحصر به فرد در انتظار مخاطب

«پالایشگاه» جدید را ببینید/ یک نسخه متفاوت در انتظار مخاطب


اثر سینمایی سینمایی “پالایشگاه” به کارگردانی مهرداد خوشبخت که اخیراً اکران عمومی خود را آغاز کرده است، در جشنواره اثر سینمایی فجر با مشکلاتی مواجه شد. اثر سینمایی به دلیل نیاز به زمان زیادی برای پس‌ساخت و ساز جلوه‌های بصری، در زمان نمایش در جشنواره به شکل محدود به نمایش درآمد. اما پس از جشنواره، تمام اشکالات اثر سینمایی برطرف شده و نسخه‌ای دیدنی در سینماها به اکران رسید. “پالایشگاه” سه نامزدی و دو جایزه سیمرغ بلورین جلوه‌های ویژه بصری و جایزه ویژه دبیر جشنواره را دریافت کرد. اثر سینمایی داستانی است درباره حماسی و ملی بودن ایران است.

مهرداد خوشبخت کارگردان اثر سینمایی سینمایی «پالایشگاه» که به تازگی اکران عمومی خود را آغاز کرده است در گفت‌وگو با خبرنگار دیجیاتور درباره حضور این اثر سینمایی و مشکلاتی که برای آن در زمان نمایش در جشنواره اثر سینمایی فجر پیش آمد، گفت: در جشنواره سال گذشته فشار زیادی را برای رساندن اثر سینمایی به جشنواره تحمل کردیم و همه تقریباً در جریان آن هستند. چنین پروژه‌های بزرگی به ویژه در بخش جلوه‌های بصری به زمان زیادی نیاز دارد. با وجود زمان کم تا شروع جشنواره چهل و یکم تیم پس ساخت و ساز «پالایشگاه» به صورت شبانه روزی تلاششان را کردند تا اثر سینمایی به بهترین شکل به جشنواره برسد اما متاسفانه اثر سینمایی بدون اینکه تمام مراحل پس ساخت و ساز فنی و هنری آن به نتیجه مطلوب برسد تنها در ۲ روز آخر به جشنواره رسید.

وی ادامه داد: تاخیر در آماده شدن اثر سینمایی سبب شد تا «پالایشگاه» در تعداد بسیار محدودی سانس نمایش داده شود به همین دلیل نتوانست درست مورد داوری قرار گیرد و در جشنواره به شکل محدود به نمایش درآمد.

«پالایشگاه» جدید را ببینید/ یک نسخه متفاوت در انتظار مخاطب

این کارگردان در ادامه درباره نسخه‌ای که در حال حاضر در سینماها اکران می شود، توضیح داد: ما بعد از جشنواره تمام اشکالات اثر سینمایی را برطرف کردیم و نسخه‌ای که در حال حاضر به اکران در آمده یک اثر سینمایی سینمایی دیدنی است که باید در سالن هنر هفتم، روی پرده بزرگ و با صدای فوق العاده تجربه کرد.

«پالایشگاه» جدید را ببینید/ یک نسخه متفاوت در انتظار مخاطب

خوشبخت در پایان عنوان کرد: سکانس‌هایی در اثر سینمایی «پالایشگاه» وجود دارد که کمتر در سینمای ایران به اجرا درآمده است و خوشحالم از اینکه مخاطب پس از خروج از سالن هنر هفتم دیدن «پالایشگاه» را با هیجان به دیگران توصیه می‌کند. فیلمی که حقایقی را به نمایش می‌گذارد که جزو ناگفته‌های حماسی و ملی و رشادت های ملت بزرگ این کشور است.

«پالایشگاه» که نخستین بار در جشنواره فجر چهل و یکم با نام «گل‌های باوارده» به نمایش درآمد توانست سه نامزدی، ۲ سیمرغ بلورین جلوه‌های ویژه بصری و جایزه ویژه دبیر جشنواره را از آن خود کند.

در خلاصه روایت خیالی این اثر سینمایی آمده است: «آبادان در التهاب است گروهی به روشن ماندن چراغ پالایشگاه فکر می‌کنند.»

بانیپال شومون، امیررضا دلاوری، الهام نامی، یاسین مسعودی، عبدالرضا نصاری، حیدر رحیمی، پوریا ریحانی، شقایق تنگستانی با حضور نادر سلیمانی گروه بازیگران اصلی «پالایشگاه» را تشکیل می‌دهند.


اثر سینمایی سینمایی “پالایشگاه” در جشنواره اثر سینمایی فجر به نمایش درآمد و در حال حاضر در سینماها اکران می‌شود. این اثر سینمایی در جشنواره فجر نامزدی و جوایز مختلفی را کسب کرد. پس از جشنواره، مشکلات اثر سینمایی برطرف شده و نسخه‌ای که در حال حاضر اکران می‌شود، در سالن هنر هفتم با صدای فوق العاده تجربه می‌شود. اثر سینمایی “پالایشگاه” حاوی سکانس‌هایی است که کمتر در سینمای ایران دیده شده و مخاطبان پس از خروج از هنر هفتم به دیگران توصیه می‌کنند. این اثر سینمایی درمورد حقایق ناگفته‌ای از رشادت‌های ملت بزرگ ایران است. بازیگرانی همچون بانیپال شومون، امیررضا دلاوری، الهام نامی، یاسین مسعودی، عبدالرضا نصاری، حیدر رحیمی، پوریا ریحانی و شقایق تنگستانی در این اثر سینمایی حضور دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *