پاسخ هنرمندان خارجی به یک تک آهنگ ایرانی

واکنش هنرمندان خارجی به یک تک آهنگ ایرانی


پژمان بلورچی، آهنگساز و نوازنده سنتور ایرانی، در مسابقه هنر صوتی کانادا جایزه اول را برای آهنگ “رقص طبیعت” دریافت کرد. این مسابقه که معتبرترین مسابقه هنر صوتی کانادا است، هر ساله با حضور موزیسین‌ها از سراسر جهان برگزار می‌شود و در امسال پژمان بلورچی به عنوان یک آهنگساز ایرانی موفق به کسب جایزه نخست شد. قطعه “رقص طبیعت” با دریافت جوایز بین‌المللی بسیاری شناخته شده است و نظرات خوبی از سوی هیات داوران و اهالی هنر صوتی دریافت کرده است. این آهنگ بر اساس ساز سنتور ساخته شده و برخورداری از ملودی‌های زیبا و منحصر به فرد است. بر اساس نظرات برخی از منتقدان، این قطعه قابلیت استفاده در هنر صوتی اثر سینمایی را دارد و برخی دیگر هم درباره‌اش صحبت کرده‌اند که قطعه دارای استانداردهای بالا است و قابلیت عرضه در بازارهای جهانی را دارد. برگزارکنندگان جایزه هنر صوتی نیز به پژمان بلورچی تبریک گفته و از او خواهش کردند که به خلق و ضبط آهنگ‌های بیشتر ادامه دهد. آهنگ “رقص طبیعت” با مشارکت بهروز شیری (رباب نواز)، کوروش کشاورز (ویلنسل نواز) و آریان رضایی (دف‌نواز) ساخته شده است.

به گزارش دیجیاتور، تک آهنگ «رقص طبیعت» به آهنگسازی پژمان بلورچی جایزه اول مسابقه هنر صوتی کانادا را دریافت کرد.

این مسابقه که معتبرترین مسابقه هنر صوتی کاناداست هر ساله با حضور موزیسین هایی از سراسر دنیا برگزار می شود که امسال پژمان بلورچی به عنوان یک آهنگساز ایرانی موفق به دریافت جایزه نخست این مسابقه برای قطعه «رقص طبیعت» شده است.

این قطعه که طی ماه‌های گذشته جوایز بین المللی بسیاری را دریافت کرده است با این جایزه نظرات هیات داوران و اهالی هنر صوتی را به خود جلب کرده است به طوری که کریس بیرکت تهیه کننده هنر صوتی درباره این اثر گفته است: این قطعه مبتنی بر ساز، منحصر به فرد و خلاقانه است که ملودی های سنتور به زیبایی در آن اجرا شده است. به طور کلی چیدمان اثر خوب بود البته در پایان کار ملودی‌های تکراری شنیدم اما از دف و پرکاشن به خوبی استفاده شده بود که پیشنهاد می کنم از ساز داربوکا یا مشابه آن نیز در اثر استفاده کنید. «رقص طبیعت» اثری است که می توان در هنر صوتی اثر سینمایی از آن استفاده کرد.

اریک آلپر مطبوعات نگار نیز درباره این قطعه گفته است: عکس‌ کاملا باکیفیت روی جلد اثر نشان دهنده تعهد به بخش بصری با کیفیت بالا، نسبت به طرفداران و متخصصان تولیدی هنر صوتی است که نوازنده تصویر خود را در این طرح جدی گرفته و همین مسئله به اعتبار اثرش افزوده است.

سندی گراهام مدیر و مشاوره هنری نیز درباره این اثر مطرح کرده است که این قطعه با دارا بودن استاندارهای بالا قابلیت عرضه در بازارهای جهانی را دارد.

برگزارکنندگان این جایزه هنر صوتی همچنین در بخشی از لوح تقدیر خود خطاب به پژمان بلورچی آورده‌اند که لطفا به نوشتن و ضبط هنر صوتی عالی ادامه دهید چون دنیا به هنرمندان خلاقی مثل شما نیاز دارد.

«رقص طبیعت» اثر موسیقایی از پژمان بلورچی نوازنده سنتور، آهنگساز و ناشر هنر صوتی است که در همکاری با بهروز شیری نوازنده رباب، کوروش کشاورز نوازنده ویلنسل و آریان رضایی نوازنده دف شکل گرفته است.


پژمان بلورچی، آهنگساز ایرانی موفق به دریافت جایزه اول مسابقه هنر صوتی کانادا شده است. قطعه “رقص طبیعت” با این جایزه نظرات هیات داوران و اهالی هنر صوتی را به خود جلب کرده است و میتواند در هنر صوتی اثر سینمایی استفاده شود. اثر پژمان بلورچی با دارا بودن استانداردهای بالا، قابلیت عرضه در بازارهای جهانی را دارد. برگزارکنندگان جایزه هم از آهنگساز خواسته اند که به نوشتن و ضبط هنر صوتی عالی ادامه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *