تأثیر جشنواره‌های دانشجویی در توسعه استعدادها

نقش جشنواره‌های دانشجویی در شکوفایی استعدادها

0 نظر


شیوا مکی نیان، بازیگر و کارگردان صحنه نمایش و هنر هفتم به همراه فرزین محدث و جواد مولانیا، وظیفه انتخاب آثار بخش صحنه‌ای جشنواره سراسری صحنه نمایش دانشجویی پودس را برعهده دارند. این رویداد هنری توسط موسسه آموزش عالی نبی اکرم (ص) برگزار می شود و هدف آن، ارتقای سطح علمی و عملی هنرهای نمایشی و ایجاد پیوند میان دانشجویان و دانش‌آموختگان موسسه آموزش عالی است. فارغ التحصیلان سراسر کشور نیز می‌توانند در بخش‌های صحنه نمایش صحنه‌ای و متن تئاتر جشنواره شرکت کنند. برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای هنری، علاوه بر ارائه آثار هنری، به شناسایی استعدادهای نوین نیز کمک می‌کند و به رقابت سالم گروه‌های تئاتری جوان منجر می‌شود. به علاقه‌مندان صحنه نمایش نیز آموزش داده می‌شود تا در ارزیابی و داوری آثار شرکت کنند و اثرهای منتخب در جشنواره پودس اجرا شوند.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، شیوا مکی نیان بازیگر و کارگردان صحنه نمایش و هنر هفتم به همراه فرزین محدث و جواد مولانیا ارزیابی و انتخاب آثار بخش صحنه‌ای جشنواره سراسری صحنه نمایش دانشجویی پودس را برعهده دارند.

وی درباره این رویداد هنری گفت: این رویداد به همت موسسه آموزش عالی نبی اکرم (ص) به عنوان بزرگترین موسسه آموزشی و پژوهشی هنرهای نمایشی شمال‌ غرب کشور و با هدف ارتقای سطح علمی و عملی هنرهای نمایشی و ایجاد پیوند میان دانشجویان و دانش‌آموختگان موسسه آموزش عالی‌ برگزار می شود.

به گفته وی، فارغ‌التحصیلان سراسر کشور که بیش از یک سال از فارغ التحصیلی‌شان نگذشته باشد، می‌توانند در بخش صحنه نمایش صحنه‌ای – اجرا مبتنی بر متن و اجرای مبتنی بر فرم و بخش متن تئاتر‌ این جشنواره شرکت کنند.

وی افزود: جشنواره‌ها و فستیوال‌های هنری به دلیل اینکه به عنوان یک ویترین عرضه آثار هنری و بستری برای شناسایی و کشف استعدادهای نوین هستند، همواره از اهمیت زیادی برخوردار بوده اند.
از این رو برگزاری هر گونه جشنواره و رویداد هنری به خصوص جشنواره های صحنه نمایش دانشجویی که زمینه را برای حضور خلاقانه هنرمندان تحصیلکرده فراهم می کند، می تواند موجب انگیزه، تشویق و شکوفایی استعدادهای دانشجویان تئاتری شود و همچنین به ما در شناسایی هنرمندان مبتکر کمک کند و در نهایت به رقابت سالم گروه های تئاتری جوان منجر شود.

مکی‌نیان در ادامه تصریح کرد: یک اثر موفق هنری و تئاتری بایستی ضمن رعایت مولفه‌های فنی و هنری بتواند با شیوه‌های نوین خلاقانه که برآمده از تکنیک و اصول تئاتری است، هماهنگ باشد و با درک منطقی از شرایط زمانه به مثابه آینه تمام نمای جامعه خود عمل و ارتباط مفهومی و حسی عمیقی با مخاطبان برقرار کند.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۸ دی ماه به دبیرخانه جشنواره ارایه کنند تا ۱۵ دی ماه مورد ارزیابی و داوری قرار گیرد. ضمن آینکه آثار راه‌یافته به پانزدهمین جشنواره سراسری صحنه نمایش دانشجویی «پودس» از ۱۹ تا ۲۲ دی ماه در سالن های تهران اجرا می‌شوند.


جشنواره سراسری صحنه نمایش دانشجویی پودس، به همت موسسه آموزش عالی نبی اکرم برگزار می‌شود. این جشنواره با هدف ارتقای سطح علمی و عملی هنرهای نمایشی و ایجاد پیوند میان دانشجویان و دانش‌آموختگان موسسه آموزش عالی برگزار می‌شود. فارغ‌التحصیلان سراسر کشور می‌توانند در بخش صحنه نمایش صحنه‌ای و متن تئاتر این جشنواره شرکت کنند. برگزاری جشنواره هنری، آثار هنری را به نمایش می‌گذارد و استعدادهای نوین را کشف می‌کند. برگزاری جشنواره های صحنه نمایش دانشجویی به حضور خلاقانه هنرمندان تحصیلکرده فرصت می‌دهد تا استعدادهای دانشجویان تئاتری تشویق شده و در مسابقه با گروه‌های تئاتری جوان رقابت کنند. یک اثر موفق هنری و تئاتری باید با استفاده از شیوه‌های نوین خلاقانه، با مولفه‌های فنی و هنری هماهنگ باشد و با درک منطقی از شرایط زمانه، ارتباط مفهومی و حسی عمیقی با مخاطبان برقرار کند. علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۸ دی ماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند تا تا ۱۵ دی ماه مورد داوری قرار گیرند. سپس آثار راه‌یافته به جشنواره در تهران به نمایش در می‌آیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *