اولین کیف پول دیجیتال رسمی ایران به بازار عرضه شد
0 نظر
در روز گذشته، طی مراسمی با حضور مدیرعامل و عضو هیأت مدیره بانک ملت و مدیرعامل ایرانسل و جمعی از معاونان و مدیران ارشد دو طرف، بهرهبرداری از همکاری ایرانسل و بانک ملت در ارائه خدمت کیف پول الکترونیکی «جیبجت» اعلام شد. با این همکاری، عاملیت بانک ملت و راهبری کیف پول ایرانسل توسعه یافته و میتواند مورد استفاده کاربران قرار گیرد. این همکاری میتواند فرصت خوبی برای خلق سرویسهای جدید مالی باشد. کیف پول دیجیتال جیبجت امکاناتی مانند ساخت کیف پولهای اشخاص حقیقی و سازمانی، امکان افزایش موجودی، خرید آنلاین، انتقال موجودی و غیره را برای مشترکان و شبکه پذیرندگان فراهم میکند. هدف استراتژیک ایرانسل از این همکاری، تحول شرکت از نوعی شرکت خدمات ارتباطپایه به شرکت فناوریمحور است که در زمینه زیرساخت و سرویس و بستر نرمافزاری خدمات متنوعی عرضه کند و زیستبوم دیجیتال کشور را توانمندتر سازد.
به گزارش دیجیاتور به نقل از ارتباطات سازمانی ایرانسل، ظهر روز گذشته ۳ دی ۱۴۰۲، طی مراسمی در ساختمان مرکزی بانک ملت، با حضور رضا حکومت آبادی مدیرعامل و عضو هیأت مدیره بانک ملت، دکتر بیژن عباسیآرند مدیرعامل ایرانسل و جمعی از معاونان و مدیران ارشد دو طرف، از همکاری ایرانسل و بانک ملت در ارائه خدمت کیف پول الکترونیکی «جیبجت»، بین ایرانسل به عنوان راهبر کیف پول و بانک ملت به عنوان بانک عامل، بهرهبرداری شد.
مدیرعامل بانک ملت در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه این همکاری، نقطه عطفی در روابط دوجانبه ایرانسل و بانک ملت است، گفت: بانک ملت بزرگترین بانک بورسی و بزرگترین بانک کشور از نظر منابع و مصارف، با ۴۱ میلیون مشترک است و همافزایی با مشترکان ایرانسل میتواند ظرفیتهای همکاری جدیدی را برای هر دو مجموعه ایجاد کند. امروز ایرانسل شریک استراتژیک بانک ملت است که میتواند کیف پول الکترونیک خود را با عاملیت بانک ملت، توسعه دهد. با این تجاریسازی، کیف پول ایرانسل که بر اساس الزامات نهاد مالی برای اولین بار توسط ایرانسل توسعه پیدا کرده و با قابلیتهایی که برای این کیف پول وجود دارد، میتواند مورد استفاده کاربران قرار گیرد.
در ادامه این مراسم، مدیرعامل ایرانسل با اشاره به اینکه این همکاری میتواند فرصت خوبی را برای خلق سرویسهای جدید مالی ایجاد کند، گفت: ایرانسل با بیش از ۵۴ میلیون مشترک فعال و اپراتور پیشرو در حوزه دیتا و دیجیتال، این مشارکت دو طرفه را فرصت خوبی برای توسعه سرویسهای دیجیتال و رفع نیاز مشترکان دو طرف میداند. تلاش ما توسعه یک کیف پول استاندارد، بر اساس الزامات نهاد مالی بوده است و امروز میتوان گفت کیف پول مشترک ایرانسل و بانک ملت، تنها کیف پول الکترونیکی است که الزامات نهاد مالی را به طور کامل تحقق بخشیده است و ویژگیهای اصلی کیف پول الکترونیک را دارد. کیف پول دیجیتال ایرانسل با نام تجاری «جیبجت»، سرویسهایی که کاربران از کیف پول جامع نیاز دارند را تأمین میکند و ما توسعه این محصول را با جدیت در دستور کار خود داریم. ما ظرفیت سوپراپلیکیشن ایرانسلمن را داریم که با بیش از ۲۰ میلیون مشترک فعال ماهانه، میتواند دریچه ورودی به سرویسهای دیجیتال، از جمله کیف پول جیبجت را برای کاربران ایرانسل و کاربران بانک ملت و عموم مردم ایجاد کند و امیدواریم این همکاری ادامهدار، به ایجاد تحول در سرویسهای دیجیتال حوزه مالی منجر شود.
از جمله امکانات کیف پول دیجیتال برای مشترکان، میتوان به ساخت کیف پولهای اشخاص حقیقی، ساخت کیف پولهای سازمانی، امکان افزایش موجودی از طریق درگاه پرداخت اینترنتی، امکان افزایش موجودی از طریق برداشت مستقیم (Direct Debit)، خرید آنلاین (از خدمات ایرانسل یا سایر پذیرندگان)، خرید حضوری از طریق (QR-Code) از پایانههای بانک ملت و پارسیان، انتقال موجودی به کیف دیگر (کیف به کیف)، انتقال موجودی کیف پول به حساب بانکی، استعلام و پرداخت قبوض خدماتی، تسویه آنی با پذیرندگان (با امکان تسهیم از مبدا)، پاداش خرید (Cash-Back) و… اشاره کرد.
همچنین برای شبکه پذیرندگان، مزایایی چون امکان ایجاد کیف پول تجاری برای فروشندهها، امکان تسویه حساب آنلاین و آفلاین، امکان اعطای پاداش خرید به صورت آنی، امکان ایجاد محدودیتهای دلخواه در محل خرج کاربر، ارائه سرویسهای مالی و… را در اختیار قرار میدهد.
کیف پول دیجیتال جیبجت از طریق سوپراپلیکیشن ایرانسلمن و با ایجاد حساب کاربری برای عموم مردم قابل استفاده است.
ایرانسل به عنوان اولین اپراتور ارائه دهنده 5G و رکورددار سرعت و تعداد سایت نسل پنج در ایران، برنامه جامع «تحول دیجیتال» را با هدف توانمندسازی جامعه ایرانی در سبک زندگی دیجیتال، در دستورکار خود قرار داده و تاکنون نقشی اساسی در گسترش زیرساخت مخابرات کشور به عنوان هسته مرکزی تحول دیجیتال ایفا کرده است. نقشه راه و چشمانداز ایرانسل، گسترش این نقش از طریق توسعه زیرساخت شبکه جهانی نسل پنجم و شبکه فیبرنوری و همچنین ورود تأثیرگذار و قدرتمند در لایههای پلتفرمی و تمرکز بر سازماندهی و راهبری اکوسیستم دیجیتال در کنار تامین مالی در زمینه AI، اَبَرداده، رایانش ابری و… است.
هدف استراتژیک ایرانسل، حرکت از شرکت خدمات ارتباط پایه (Telco) به شرکت فناوریمحور (Techco)است که هم در لایه زیرساخت و هم در لایه سرویس و بستر نرمافزاری، بتواند خدمات متنوعی را عرضه کند و زیستبوم دیجیتال کشور را توانمندتر سازد. ایرانسل به عنوان شرکت پیشرو در تحول دیجیتال، در راستای تحقق این امر، گسترش همکاری در حوزه پرداخت الکترونیک و توسعه کیف پول دیجیتال «جیبجت» را در دستور کار خود قرار داده است.
در مراسمی که در ساختمان مرکزی بانک ملت برگزار شد، ایرانسل و بانک ملت از همکاری خود در ارائه خدمت کیف پول الکترونیکی “جیبجت” بهرهبرداری کردند. این همکاری میتواند ظرفیتهای همکاری جدیدی را برای هر دو مجموعه ایجاد کند. کیف پول دیجیتال جیبجت تنها کیف پول الکترونیکی است که الزامات نهاد مالی را به طور کامل تحقق بخشیده است و ویژگیهای اصلی کیف پول الکترونیک را دارد. این کیف پول امکاناتی مانند ساخت کیف پولهای اشخاص حقیقی و سازمانی، امکان افزایش موجودی، خرید آنلاین و حضوری، انتقال موجودی به کیف دیگر و پرداخت قبوض خدماتی را فراهم میکند. امیدواریم این همکاری به ایجاد تحول در سرویسهای دیجیتال حوزه مالی منجر شود.