موفقیت درام سودانی در سینماهای مناطق حاشیه خلیج فارس و مصر

موفقیت درام سودانی در سینماهای حاشیه خلیج فارس و مصر


اثر سینمایی “خداحافظ جولیا” ساخته‌ی محمد کردفانی موفق شده است عنوان پرفروش‌ترین اثر سینمایی کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس را در شورای همکاری خلیج فارس کسب کند. این اثر سینمایی تاکنون در عربستان سعودی، کویت، قطر، عمان، بحرین و امارات متحده عربی اکران شده و با فروش ۳۴۹ هزار دلار رکورد برای یک اثر سینمایی هنری غیرمصری یا غیرسعودی در شورای همکاری خلیج فارس را به دست آورد. عربستان سعودی ۴۰ درصد از کل فروش را با اکران در سینماها به خود اختصاص داده است. این اثر سینمایی همچنین در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلفی همچون جشنواره اثر سینمایی بلفاست و سنگاپور، جوایز برده و تعداد جوایز خود را به ۲۱ جایزه رسانده است. اثر سینمایی “خداحافظ جولیا” با تلاش مشترک همه، ضمن قدردانی از سازندگان، در جهت توقف خشونت و حمایت از آرامش و عدالت در سودان و غزه تاکید می‌کند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از اسکرین دیلی، اثر سینمایی «خداحافظ جولیا» ساخته محمد کردفانی، که به عنوان اولین اثر سینمایی سودانی اوایل امسال در جشنواره کن نمایش داده شد، موفق شد تا عنوان پرفروش‌ترین اثر سینمایی کشورهای حاشیه خلیج فارس را از آن خود کند.

این اثر سینمایی پس از اکران در عربستان سعودی، کویت، قطر، عمان و بحرین از ۷ دسامبر و در امارات از ۱۴ دسامبر در مجموع ۲۷ هزار نفر را به سینماها کشاند و ۳۴۹ هزار دلار فروش کرد که یک رکورد برای یک اثر سینمایی هنری غیرمصری یا غیرسعودی در شورای همکاری خلیج فارس است.

عربستان سعودی ۴۰ درصد از کل فروش را با اکران در ۳۷ سالن هنر هفتم به خود اختصاص داده، در حالی که امارات متحده عربی ۳۰ درصد از درآمد حاصل را از نمایش در ۲۷ پرده نمایش از آن خود کرده است.

این اثر سینمایی به عنوان نماینده سودان برای اسکار انتخاب شد، اما به فهرست اولیه که به تازگی اعلام شد، راه پیدا نکرد.

«خداحافظ جولیا» از ۲۵ اکتبر در مصر اکران شد و در صدر باکس آفیس قرار گرفت و از آن زمان پرفروش‌ترین اثر سینمایی عربی گیشه مصر شده و تا به امروز نزدیک به ۱۰۰ هزار دلار فروش کرده است. این اثر سینمایی همچنین هفتمین هفته اکران خود در فرانسه را پشت سر می‌گذارد و در ۵۱ سالن هنر هفتم نمایش داده می‌شود.

پخش‌کنندگان اثر سینمایی معتقدند «خداحافظ جولیا» نشان می‌دهد مخاطبان عرب آماده هستند تا اثر سینمایی‌های عربی بیشتری را خارج از مصر و عربستان سعودی کشف کنند.

«خداحافظ جولیا» پس از نمایش جهانی خود در کن در بخش «نوعی نگاه» برنده جایزه آزادی شد و تاکنون در جشنواره‌های متعددی از جمله ال گونا و سنگاپور جایزه برده و جایزه بهترین اثر سینمایی در رقابت بین‌المللی جشنواره اثر سینمایی بلفاست ۲۰۲۳، جایزه برترین و بهترین بازیگر زن در جشنواره بین‌المللی اثر سینمایی مسلمان کانادا و همچنین بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول زن در اولین اثر سینمایی بلند در هجدهمین جشنواره بین المللی اثر سینمایی قبرس از دیگر جوایز این اثر سینمایی است.

این اثر سینمایی به تازگی جایزه سالانه تماشاگران هنر هفتم برای بشریت GFF را هم کسب کرد و تعداد جوایز خود را به ۲۱ جایزه رساند.

محمد کردفانی درباره دریافت این جایزه گفت: این قدردانی و ادای احترام به سازندگان اثر سینمایی است که افراد جوانی هستند که عمیقاً با تحول اساسی دسامبر و اصول محترم آن مرتبط هستند.

کردفانی با تاکید بر اینکه مردم سودان در حال حاضر با مشکلات غیرقابل تصوری روبه‌رو هستند، خواستار تلاش مشترک همه برای توقف هر چه سریع‌تر خشونت فعلی شد.

کردفانی افزود: مردم سودان سزاوار مشکلات وحشتناکی نیستند که تجربه می‌کنند و آن‌ها این توانایی را دارند که پس از پایان آسیب‌ها، میهن خود را بازسازی کنند، همانطور که من با اثر سینمایی خودم انجام دادم. به نام انسانیت، از شما می‌خواهم که آنچه در سودان و غزه رخ می‌دهد را نادیده نگیرید و در عوض به ما بپیوندید تا آزادی، آرامش و عدالت را بخواهید.

از سوی دیگر، امجد ابوالعلا، تهیه‌کننده اثر سینمایی «خداحافظ جولیا»، از دریافت جایزه مخاطبان در جشنواره مشهور ال گونا ابراز خوشحالی کرد و این جایزه معتبر را به افراد مقاومی که آواره شده‌اند و نیز کسانی که در سرزمین خود ثابت قدم مانده‌اند تقدیم کرد.

لوپیتا نیونگو – برنده جایزه اسکار برای بهترین نقش مکمل زن برای «۱۲ سال بردگی» و بازیگر نقش ناکیا در اثر سینمایی «پلنگ سیاه» مارول، برای افزودن بیشتر به موفقیت‌های روزافزون اثر سینمایی، اعلام کرد که به عنوان تهیه‌کننده اجرایی اثر سینمایی در حمایت مستقیم از اثر سینمایی و روایت خیالی تاثیرگذار آن به تیم اثر سینمایی پیوسته است.


اثر سینمایی «خداحافظ جولیا» موفق به کسب عنوان پرفروش‌ترین اثر سینمایی کشورهای حاشیه خلیج فارس شد. این اثر سینمایی در کشورهای عربستان سعودی، کویت، قطر، عمان و بحرین اکران شده و ۲۷ هزار نفر را به سینماها جذب کرده و ۳۴۹ هزار دلار فروش کرده است. عربستان سعودی ۴۰ درصد و امارات متحده عربی ۳۰ درصد از کل فروش را به خود اختصاص داده‌اند. این اثر سینمایی به عنوان نماینده سودان برای اسکار انتخاب شد اما به فهرست اولیه نرسید. «خداحافظ جولیا» پرفروش‌ترین اثر سینمایی عربی در باکس آفیس مصر است و تا به امروز نزدیک به ۱۰۰ هزار دلار فروش کرده است. این اثر سینمایی همچنین در فرانسه و در جشنواره‌های مختلف بسیاری جوایز برده است. محمد کردفانی، کارگردان این اثر سینمایی، دریافت جایزه سالانه تماشاگران هنر هفتم را به عنوان قدردانی و ادای احترام به سازندگان اثر سینمایی توصیف کرده است. او خواستار تلاش مشترک برای توقف خشونت فعلی در سودان است. امجد ابوالعلا، تهیه‌کننده اثر سینمایی، نیز از دریافت جایزه مخاطبان در جشنواره ال گونا خوشحالی بیان کرده است. به منظور افزایش موفقیت‌های اثر سینمایی، لوپیتا نیونگو به عنوان تهیه‌کننده اجرایی به تیم اثر سینمایی پیوسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *