معرفی ۵ اثر سینمایی برتر موسسه آموزش عالی هاروارد برای ارتقای ذهن

معرفی ۵ فیلم از فهرست منتخب دانشگاه هاروارد برای پرورش ذهن


موسسه آموزش عالی هاروارد لیستی از اثر سینمایی‌هایی را که می‌تواند موجب پرورش ذهنی دانشجویان خود شود، منتشر کرده است. این فهرست برای دانشجویانی منتشر شده که وارد رشته مطالعات سینمایی این موسسه آموزش عالی می‌شوند و انگیزه‌ای برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد. این لیست شامل حدود ۳۰۰ عنوان اثر سینمایی است و در آن برخی از اثر سینمایی‌های معروفی مثل «سرگیجه»، «همه مردان رییس جمهور»، «هزارتوی پن»، «روبان سفید» و «بادکنک قرمز» قرار دارند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از نیشن، موسسه آموزش عالی هاروارد با انتشار یک فهرست اثر سینمایی‌هایی را که بر اساس معیارهای آن موسسه آموزش عالی می‌تواند موجب پرورش ذهنی دانشجویان این موسسه آموزش عالی ‌شوند، منتشر کرد.

این فهرست برای دانشجویانی منتشر شده که وارد رشته مطالعات سینمایی این موسسه آموزش عالی می‌شوند و به آنها انگیزه می‌دهد.

این نهاد عنوان کرد این فهرست برمبنای تاثیرگذارترین اثر سینمایی‌های این حوزه یا آثار کلاسیک انتخاب نشده بلکه دربرگیرنده اثر سینمایی‌هایی است که با تماشای آنها تا مدت‌ها به آنها فکر خواهید کرد. تقریبا ۳۰۰ عنوان اثر سینمایی در این فهرست جای گرفته که ۵ مورد آنها در زیر می‌آید:

۱. «سرگیجه»

آلفرد هیچکاک چهره شاخص هنر هفتم این اثر سینمایی را سال ۱۹۵۸ کارگردانی کرد. این اثر سینمایی سال ۲۰۱۲ از سوی مجله «سایت اند ساوند» به عنوان بهترین اثر سینمایی تمام دوران انتخاب شد. این اثر سینمایی درباره اسکاتی فرگوسن، کارآگاه پلیس سانفرانسیسکو است که از سرگیجه رنج می‌برد و تصمیم می گیرد پس از یک اتفاق دردناک بازنشسته شود.

۲. «همه مردان رییس جمهور»

این اثر سینمایی که سال ۱۹۷۶ اکران شد به کارگردانی آلن جی پاکولا و با بازی رابرت ردفورد و داستین هافمن ۴ جایزه اسکار را از آن خود کرد. «همه مردان رییس جمهور» درباره پرونده واترگیت و ۲ مطبوعات‌نگار واشینگتن پست است که در تحقیقات خود برای افشای روابط حکومتی‌های کاخ سفید غرق می‌شوند.

۳. «هزارتوی پن»

در دهه ۱۹۴۰ افلیا با مادرش به خانه کاپیتانی در اسپانیا نقل مکان می‌کند اما یک پادشاه جادویی خیالی که ریشه در واقعیت دارد، به سراغ او می‌آید. این اثر سینمایی به کارگردانی گی‌یرمو دل تورو در سال ۲۰۰۶ با بازی ماریبل وردو ۳ جایزه اسکار دریافت کرد.

۴. «روبان سفید»

این اثر سینمایی آلمانی محصول ۲۰۰۹ به کارگردانی میشائیل هانکه روایت خیالی شهر کوچکی را تصویر می‌کند که در طول منازعه جهانی اول دچار تصادف‌ها و مرگ‌های وحشتناک می‌شود.

معرفی ۵ فیلم از فهرست منتخب دانشگاه هاروارد برای پرورش ذهن

۵. «بادکنک قرمز»

این اثر سینمایی فرانسوی ۳۶ دقیقه‌ای که سال ۱۹۵۶ اکران شد، بینندگان را با لطافت روایت خیالی خود برانگیخت. روایت خیالی درباره پسری تنها است که یک بادکنک قرمز در خیابان‌های پاریس پیدا می‌کند و از آن زمان دیگر از هم جدا نمی‌شوند.

از دیگر اثر سینمایی‌هایی که در فهرست هاروارد جای گرفته‌اند «گاو خشمگین» و «راننده تاکسی» ساخته اسکورسیزی، «با او حرف بزن» درام اسپانیایی به کارگردانی پدرو آلمادُوار محصول سال ۲۰۰۲، «مخمل آبی» اثر سینمایی نئونوآر دیوید لینچ محصول ۱۹۸۶، «قاعده بازی» اثر سینمایی فرانسوی ساخته ژان رنوار در سال ۱۹۳۹، «همشهری کین» اورسون ولز، «دزد دوچرخه» اثر سینمایی نئورآلیستی سینمای ایتالیا ساخته ویتوریو دسیکا و «نمک زمین» اثر سینمایی مستند فرانسوی- برزیلی به کارگردانی ویم وندرس و ژولیانو ریبیرو سالگادو محصول ۲۰۱۴ هستند.


موسسه آموزش عالی هاروارد یک فهرست از اثر سینمایی‌ها را منتشر کرده است که برای پرورش ذهنی دانشجویان سینمایی این موسسه آموزش عالی توصیه می‌شود. این فهرست شامل حدود ۳۰۰ عنوان اثر سینمایی است که مورد توصیه این موسسه آموزش عالی قرار گرفته است. ۵ اثر سینمایی برجسته این فهرست عبارتند از: اثر سینمایی «سرگیجه» به کارگردانی آلفرد هیچکاک، اثر سینمایی «همه مردان رییس جمهور» به کارگردانی آلن جی پاکولا، اثر سینمایی «هزارتوی پن» به کارگردانی گی‌یرمو دل تورو، اثر سینمایی «روبان سفید» به کارگردانی میشائیل هانکه، و اثر سینمایی «بادکنک قرمز» که ساخته فرانسوی است. علاوه بر این، چند اثر سینمایی دیگر نیز در این فهرست جای دارند، مانند «گاو خشمگین» و «راننده تاکسی» ساخته اسکورسیزی، «با او حرف بزن» به کارگردانی پدرو آلمادُوار، «مخمل آبی» اثر دیوید لینچ، و «قاعده بازی» ساخته ژان رنوار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *