معرفی برندگان جشنواره “آرکز” فرانسه

معرفی برندگان جشنواره «آرکز» فرانسه


در جشنواره اثر سینمایی “آرکز” اثر سینمایی “آرام” به کارگردانی ماریا کوترادزه، برنده جایزه پیکان بلورین و جشنواره ساندنس شد. این اثر سینمایی در مورد پیوند النا با جوانان ناشنوا است. همچنین اثر سینمایی “تالار معلمان” به کارگردانی ایلکر چاتاک جایزه هیات داوران جشنواره برلین را دریافت کرد و نماینده آلمان در رقابت‌های بین‌المللی اثر سینمایی بلند اسکار شد. علاوه بر این، دیمیترا ولاگوپولو بهترین بازیگر زن و گاسپار آدونی والش بهترین بازیگر مرد این جشنواره را دریافت کردند. اثر سینمایی “جانشین” نیز جایزه تماشاگران را دریافت کرد. این جشنواره با حضور چهره‌های معروفی مانند ایزابل هوپر و آنتوان رینارتز برگزار شد. در این جشنواره همچنین دهمین دوره جوایز “زن هنر هفتم” نیز برگزار شد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از ورایتی، «آرام» فیلمی از ماریا کوترادزه، برنده پیکان بلورین پانزدهمین دوره جشنواره اثر سینمایی «آرکز» شد که امسال ریاست هیات داورانش بر عهده اصغر فرهادی بود.

«آرام» اثر سینمایی دوم کوتارادزه در جشنواره اثر سینمایی ساندنس به نمایش درآمد و برنده جایزه بهترین کارگردانی شد. این اثر سینمایی درباره پیوند النا است که به جوانان ناشنوا درس می‌کند.

«تالار معلمان» نیز برنده جایزه هیات داوران شد. این اثر سینمایی طنز به کارگردانی ایلکر چاتاک در جشنواره اثر سینمایی برلین در بخش پانوراما به نمایش درآمد و به عنوان نماینده آلمان به ۱۵ اثر سینمایی رقابت بین‌المللی اثر سینمایی بلند اسکار راه یافت. در این اثر سینمایی لئونی بنش در نقش یک معلم ایده‌آلیست ظاهر شده که سعی می‌کند دزدی را در مدرسه‌اش کشف کند اما همه چیز به هرج و مرج می‌انجامد.

دیمیترا ولاگوپولو عنوان بهترین بازیگر زن را برای بازی در اثر سینمایی «حیوان» اثر سوفیا اگزارکو دریافت کرد و گاسپار آدونی والش برای بازی در نقش یک دانشجو در اثر سینمایی «توضیح همه چیز» گابور ریس جایزه بهترین بازیگر مرد را گرفت.

جایزه تماشاگران به اثر سینمایی مهیج روان‌شناختی «جانشین» رسید که ادامه‌ای بر «حضانت» اولین اثر سینمایی خاویر لگراند است که برنده شیر نقره‌ای ونیز شده بود.

جشنواره Les Arcs به سازماندهی فردریک بویر که مدیر هنری ترایبکا هم است، امسال با هیات داورانی متشکل از بازیگران ربکا ماردر و وینسنت لاکوست، هنر صوتی‌دان ایرن درزل و رمان‌نویس و اثر سینمایی‌ساز کریستین آنگوت برندگانش را انتخاب کرد.

این جشنواره از ۱۶ تا ۲۳ دسامبر (۲۵ آذر تا ۲ دی) با حضور چهره‌هایی چون ایزابل هوپر، آنتوان رینارتز، جاناتان کوهن، وینسنت مکاین، یواخیم لافوس، ماتیاس شوئنارتس، میشل هازاناویسیوس و روبن اوستلوند برگزار شد. اوستلوند کارگردان برنده نخل طلای کن برای «مثلث غم» مهمان افتخاری این دوره بود.

این جشنواره همچنین دهمین دوره جوایز «زن هنر هفتم» را با مشارکت سیسلی و آلیس رورواچر سازنده «کیامرا» برگزار کرد.


“آرام” به عنوان برنده پیکان بلورین در جشنواره اثر سینمایی “آرکز” انتخاب شد. اثر سینمایی دوم ماریا کوترادزه به نام “آرام” نیز بهترین کارگردانی در جشنواره اثر سینمایی ساندنس را کسب کرد. “تالار معلمان” هم برنده جایزه هیات داوران در جشنواره اثر سینمایی برلین شد و به نماینده آلمان در رقابت بین‌المللی اثر سینمایی بلند اسکار انتخاب شد. دیمیترا ولاگوپولو بهترین بازیگر زن برای بازی در اثر سینمایی “حیوان” و گاسپار آدونی والش بهترین بازیگر مرد برای بازی در اثر سینمایی “توضیح همه چیز” شناخته شدند. جانشین به عنوان اثر سینمایی برنده جایزه تماشاگران دریافت کرد. جشنواره Les Arcs با حضور چهره‌های معروفی چون ایزابل هوپر، آنتوان رینارتز، جاناتان کوهن، وینسنت مکاین، یواخیم لافوس و… برگزار شد. این جشنواره همچنین دهمین دوره جوایز “زن هنر هفتم” را نیز برگزار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *