معاون وزیر دانش مالی به غرفه ایرانسل سر زد.

معاون وزیر اقتصاد از غرفه ایرانسل بازدید کرد


دکتر احمد تقوایی‌نجیب، معاون وزیر دانش مالی و رئیس مرکز تکنولوژی مخابرات ،امنیت فضای مجازی و دانش مالی هوشمند وزارت امور مالی و دارایی، در بازدید از غرفه ایرانسل در نمایشگاه پدافند، آخرین دستاوردهای ایرانسل در حوزه پدافند غیرعامل مانند سیستم سازماندهی مصرف انرژی و سامانه‌های بومی مرکز عملیات امنیت ایرانسل را بررسی کرد. سیستم سازماندهی مصرف انرژی ایرانسل از AI استفاده کرده و با تشخیص هوشمند و اجرای تغییرات مانند کاهش توان یا تغییر لایه فرکانسی در سایت، انرژی را کنترل کرده و تا ۱۰ درصد صرفه جویی در مصرف برق به دست آورده است. همچنین، در نمایشگاه تلکام ۱۴۰۲، سرویس‌های دیجیتال ایرانسل نیز معرفی شده است. ایرانسل همچنین همکاری‌هایی در حوزه ساخت و ساز، توسعه، فروش و معرفی محصولات و فروش محصولات و خدمات مبتنی بر فناوری‌های تحول‌آفرین را با سازمان‌ها و کسب‌وکارها در نمایشگاه بررسی می‌کند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از ارتباطات سازمانی ایرانسل، دکتر احمد تقوایی‌نجیب، معاون وزیر دانش مالی و رئیس مرکز تکنولوژی مخابرات ،امنیت فضای مجازی و دانش مالی هوشمند وزارت امور مالی و دارایی، امروز ۴ دی‌ماه ۱۴۰۲، با بازدید از غرفه ایرانسل در نمایشگاه پدافند، در جریان آخرین دستاوردهای ایرانسل در حوزه پدافند غیرعامل، سیستم سازماندهی مصرف انرژی و سامانه‌های بومی مرکز عملیات امنیت ایرانسل قرار گرفت.

در این بازدید، مدیرکل حفاظت دیجیتال ایرانسل درباره اجرای موفقیت‌آمیز مانور پایداری هسته شبکه ایرانسل و سیستم هوشمند سازماندهی بحران انرژی در شبکه ایرانسل، گفت: سیستم سازماندهی مصرف انرژی، نرم‌افزاری است که مبتنی بر AI، با استفاده از الگوریتم‌های ماشین لرنینگ و بدون نیاز به تجهیزات دیجیتال، برای صرفه‌جویی در مصرف برق، به ویژه زمان‌های بحران، طراحی و اجرا شده است. همچنین در مانور پایداری شبکه ایرانسل در لایه هسته شبکه، به صورت کاملاً واقعی، فرآیند تست پایداری توسط تیم‌های مربوطه در ایرانسل به مرحله اجرا رسید و با موفقیت انجام شد.

تقوایی‌نجیب نیز ضمن قدردانی از دستاوردهای ایرانسل در حوزه پایداری شبکه و سیستم هوشمند سازماندهی بحران انرژی، گفت: از سیستم هوشمند سازماندهی بحران انرژی در شبکه ایرانسل می‌توان در دانش مالی و تولیدی استفاده کرد. همچنین از توانمندی‌های ایرانسل در سامانه‌های مبتنی بر AI برای پیشبرد اهداف بزرگ در تولیدی و دانش مالی بهره گرفت.

سیستم هوشمند سازماندهی بحران انرژی در شبکه ایرانسل، برای اولین بار با استفاده از توان متخصصان داخلی و برای به حداکثر رساندن زمان تاب‌آوری شبکه ایرانسل، طراحی و اجرا شده است. این سیستم، متناسب با میزان تردد سایت ارتباطی، میزان مصرف سایت و عوامل دیگر، با تشخیص هوشمند و اجرای تغییراتی مانند کاهش توان یا تغییر لایه فرکانسی در سایت، انرژی را کنترل کرده و و طبق بررسی انجام شده در چند شهر، تا ۱۰ درصد باعث صرفه جویی در مصرف برق شده است.

در سال‌های اخیر، به کارگیری روش‌های سازماندهی مصرف انرژی مبتنی بر AI، اهمیت بالایی پیدا کرده و استفاده از این روش‌ها به ویژه در صنایع بزرگ و زیرساختی از جمله تولیدی مخابرات و فناوری‌اطلاعات، به دلیل حفظ یکپارچگی مخابرات، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. بر همین اساس، سیستم هوشمند سازماندهی انرژی ایرانسل با تکیه بر توان مهندسان داخلی و پس از طی مراحل آزمایشی، در شبکه ایرانسل، پیاده‌سازی و اجرا شده است.

در غرفه ایرانسل در نمایشگاه تلکام ۱۴۰۲، سرویس‌های دیجیتال ایرانسل که مورد استفاده کاربران قرار دارند نیز به بازدیدکنندگان ارائه شده و از سرویس‌های جدید رونمایی می‌شود. از جمله این سرویس‌ها، کیف پول دیجیتال ایرانسل «جیب‌جت»، نسل جدید سوپر برنامه تلفن همراه «ایرانسل‌من»، تلویزیون اینترنتی «لنز»، سامانه احراز هویت و امضای دیجیتال «یلونام»، سرویس معرفی محصولات هوشمند و دیجیتال «یلو ادوایز»، بستر نرم‌افزاری سازماندهی شرکای تجاری «یلوپل»، بستر نرم‌افزاری جامع آموزش آنلاین «دانا»، برنامه تلفن همراه آهنگ پیشواز ایرانسل هستند.

همچنین در روزهای برگزاری نمایشگاه تلکام ۱۴۰۲ و در غرفه ایرانسل، تفاهم‌نامه‌های همکاری میان ایرانسل و سازمان‌ها و کسب‌وکارها، به منظور ایجاد و گسترش همکاری‌ها و هم‌افزایی در ساخت و ساز، توسعه، فروش و معرفی محصولات و فروش محصولات و خدمات در حوزه محصولات مبتنی بر فناوری‌های تحول‌آفرین (تحول دیجیتال)، امضا می‌شود.

به صورت همزمان با برگزاری نمایشگاه تلکام ۱۴۰۲، هفتمین نمایشگاه ملی-تخصصی صنایع بومی و پدافند غیرعامل، نیز برگزار می‌شود که ایرانسل به عنوان اپراتور برتر در حوزه پدافند غیرعامل، در سالن ۳۱ (سالن میلاد) نمایشگاه بین‌المللی تهران حضور دارد. ارائه سامانه‌های بومی مرکز عملیات امنیت ایرانسل به بازدیدکنندگان، شامل «سیستم سازماندهی اطلاعات و رویدادهای امنیتی» و «سیستم سازماندهی پاسخگویی به حوادث امنیتی» از جمله فعالیت‌های ایرانسل در نمایشگاه صنایع بومی و پدافند غیرعامل است.


مدیرکل حفاظت دیجیتال ایرانسل در بازدید از غرفه ایرانسل در نمایشگاه پدافند، در جریان آخرین دستاوردهای ایرانسل در حوزه پدافند غیرعامل، سیستم سازماندهی مصرف انرژی و سامانه‌های بومی مرکز عملیات امنیت ایرانسل قرار گرفت. سیستم سازماندهی مصرف انرژی، نرم‌افزاری است که مبتنی بر AI، با استفاده از الگوریتم‌های ماشین لرنینگ و بدون نیاز به تجهیزات دیجیتال، برای صرفه‌جویی در مصرف برق، به ویژه زمان‌های بحران، طراحی و اجرا شده است. به توانمندی‌های ایرانسل در سامانه‌های مبتنی بر AI نیز می‌توان در تولیدی و دانش مالی بهره برد. سیستم هوشمند سازماندهی بحران انرژی در شبکه ایرانسل، با استفاده از توان متخصصان داخلی و با تشخیص هوشمند و اجرای تغییراتی مانند کاهش توان یا تغییر لایه فرکانسی در سایت، انرژی را کنترل کرده و تا ۱۰ درصد صرفه جویی در مصرف برق را به ارمغان آورده است. استفاده از روش‌های سازماندهی مصرف انرژی مبتنی بر AI در صنایع بزرگ و زیرساختی به دلیل حفظ یکپارچگی مخابرات بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. سرویس‌های دیجیتال ایرانسل نیز به بازدیدکنندگان ارائه شده و از سرویس‌های جدید رونمایی می‌شود. همچنین در روزهای برگزاری نمایشگاه تلکام ۱۴۰۲ و در غرفه ایرانسل، تفاهم‌نامه‌های همکاری میان ایرانسل و سازمان‌ها و کسب‌وکارها امضا می‌شود. ایرانسل در نمایشگاه صنایع بومی و پدافند غیرعامل حاضر است و سامانه‌های بومی مرکز عملیات امنیت ایرانسل شامل سیستم سازماندهی اطلاعات و رویدادهای امنیتی و سیستم سازماندهی پاسخگویی به حوادث امنیتی، ارائه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *