مصلحان و بزرگان عشایر خوزستان در فرآیند آرامش و سازش نقش مهمی دارند

مصلحان و بزرگان عشایر خوزستان در امر صلح و سازش جایگاه مهمی دارند


در این متن، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی در مورد نقش مصلحان و بزرگان در ایجاد آرامش و سازش در خوزستان صحبت کرده است. او تأکید داشته که شورای حل اختلاف در این استان از مشارکت عشایر و اقوام خوزستان برخوردار است و نقش مهمی در ایجاد آرامش و آشتی دارد. همچنین، او بیان کرده که آرامش و سازش از عرف و میراث صحیح عشایری خوزستان می‌آید و با وساطت بزرگان و سران عشایر، به پیشگیری از جرایم و برقراری آرامش و آشتی منجر می‌شود. وی همچنین بیان کرده که در حوزه آرامش و سازش، باید از خودمان شروع کرد و از خداپسندانه برخوردار بود.

به گزارش دیجیاتور، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی اظهار کرد: مصلحان و بزرگان در موضوع آرامش و سازش، به صورت سنتی و خودجوش همواره نقش میانجی را برای ایجاد اصلاح ذات البین ایفا کرده‌اند و به عنوان ستون اجتماعی نقش مهمی را در این امر خیرخواهانه دارند.

وی افزود: خواستگاه تأسیس شورای حل اختلاف در خوزستان و برگرفته از محاسن عشایر و اقوام این استان است و این محاسن در حال حاضر تبدیل به یک رکن اصلی قوه قضائیه شده است.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان ادامه داد: نهاد مردمی شورای حل اختلاف این استان با مشارکت و همکاری معتمدان، ریش سفیدان و انسان‌های پرتلاش و صبور، مانند سران عشایر، طوایف، سادات و بزرگان، آرامش و آشتی را در میان مردم برقرار کرده و مشارکت مردم را در امر قضاوت تجلی می‌بخشد؛ لذا تأثیرگذاری آنان در امر آرامش و سازش بر کسی پوشیده نیست.

حجت الاسلام امانت بهبهانی بیان کرد: عشایر و مردم خوزستان اهل اخوت، برادری و گذشت بوده و سران عشایر، طوایف، سادات و بزرگان استان به خاطر سعی در از بین بردن کینه و دشمنی دارای جایگاه بالایی بین مردم هستند.

وی در ادامه مهمان نوازی، تلاش و کوشش، شجاعت، صبوری، مقاومت و ایستادگی را نمونه‌های بارز عشایر و اقوام خوزستان دانست و گفت: شور با وجود عشایر ولایی و غیور به مظهر اقتدار، مقاومت و ایستادگی تبدیل شده و همواره ثابت کرده‌اند که برای حفظ ارزشهای اسلامی و دفاع از آرمان‌ها نظام مقدس متحد هستند.

حجت الاسلام امانت بهبهانی تصریح کرد: عرف و میراث صحیح موجود بین عشایر خوزستان در امر آرامش و سازش، حفظ آرامش و امنیت در استان مؤثر واقع شده به طوری که با وساطت بزرگان و سران عشایر از وقوع جرایم پیشگیری و تعداد زیادی از پرونده‌ها به آرامش و سازش منجر شده است.

وی تاکید کرد: آرامش و سازش در جامعه کار با برکتی است که آثار آن نه فقط برای دو طرف یک اختلاف بلکه برای جامعه منشأ خیر می‌تواند باشد و در این حوزه نباید منتظر دعوت کسی باشیم که بین دو نفر یا دو طایفه مصالحه برقرار کند بلکه باید از خودمان در این امر خداپسندانه شروع کنیم و در جمع مصلحان در این حیطه پیش قدم شویم.


آرامش و سازش در جامعه کار با برکتی است که آثار آن نه فقط برای دو طرف یک اختلاف بلکه برای جامعه منشأ خیر می‌تواند باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *