تامین نیازهای فناورانه تولیدی پتروشیمی از داخل کشور: ضرورتی برای ایران

لزوم تأمین نیازهای فناورانه صنعت پتروشیمی از داخل کشور


تولیدی پتروشیمی در ایران با ساخت و ساز ۵۵۰ گرید انواع محصول پتروشیمی، توانمندترین تولیدی کشور است. ظرفیت ساخت و ساز سالانه این تولیدی به بیش از ۹۲ میلیون تن رسیده و تعداد مجتمع‌های در حال ساخت و ساز نیز به ۷۰ مجتمع افزایش یافته است. در گذشته، تولیدی پتروشیمی به طور کامل به خارج وابسته بود، اما امروز بیش از ۸۵ درصد نیازهای این تولیدی از طریق شرکت‌ها و سازندگان ایرانی تأمین می‌شود. علاوه بر این، در حال حاضر تمامی فعالیت‌ها مرتبط با طراحی، اجرا، تعمیرات و بهره‌برداری از سوی نیروهای توانمند ایرانی انجام می‌شود و تا پایان دوره فعالیت حکومت سیزدهم همه کاتالیست‌های مورد استفاده در تولیدی منابع هیدروکربن بوسیله شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و با همکاری شرکت‌های پژوهشی و دانش‌بنیان بومی‌سازی خواهد شد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاه‌میرزایی در جمع دانشجویان و نخبگان موسسه آموزش عالی علم و تولیدی اظهار کرد: تنوع سبد محصولات تولیدی در یک تولیدی از شاخص‌های سنجش توانایی است و امروز تولیدی پتروشیمی با ساخت و ساز ۵۵۰ گرید انواع محصول پتروشیمیایی از این حیث از قدرتمندترین صنایع کشور است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ظرفیت ساخت و ساز سالانه تولیدی پتروشیمی به بیش از ۹۲ میلیون تن و تعداد مجتمع‌های در حال ساخت و ساز نیز به ۷۰ مجتمع رسیده است.

معاون وزیر منابع هیدروکربن ادامه داد: تولیدی پتروشیمی پیش از تحول سیاسی در بحث تأمین کالا، تجهیزات، دانش فنی و کاتالیست مورد نیاز به‌طور کامل به خارج وابسته بود، اما امروز بیش از ۸۵ درصد نیازهای تولیدی پتروشیمی در این بخش‌ها از طریق شرکت‌ها و سازندگان ایرانی تأمین می‌شود.

شاه میرزایی با بیان اینکه امروز برخلاف گذشته طراحی، اجرا، پیش‌راه‌اندازی، راه‌اندازی، بهره‌برداری و تعمیرات از سوی نیروهای توانمند ایرانی انجام می‌شود، تصریح کرد: تا پایان فعالیت حکومت سیزدهم همه کاتالیست‌های مورد استفاده در تولیدی منابع هیدروکربن از سوی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و با همکاری شرکت‌های پژوهشی و دانش‌بنیان بومی‌سازی خواهد شد.


تنوع سبد محصولات تولیدی در تولیدی پتروشیمی، توانایی این تولیدی را نشان می‌دهد. تولیدی پتروشیمی با ساخت و ساز ۵۵۰ گرید انواع محصول پتروشیمیایی از قدرتمندترین صنایع کشور است. ظرفیت ساخت و ساز سالانه تولیدی پتروشیمی به بیش از ۹۲ میلیون تن و تعداد مجتمع‌های در حال ساخت و ساز به ۷۰ مجتمع رسیده است. بیش از ۸۵ درصد نیازهای تولیدی پتروشیمی در بحث تأمین کالا، تجهیزات، دانش فنی و کاتالیست از طریق شرکت‌ها و سازندگان ایرانی تأمین می‌شود. طراحی، اجرا، پیش‌راه‌اندازی، راه‌اندازی، بهره‌برداری و تعمیرات از سوی نیروهای توانمند ایرانی انجام می‌شود. تا پایان فعالیت حکومت سیزدهم همه کاتالیست‌های مورد استفاده در تولیدی منابع هیدروکربن از سوی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و با همکاری شرکت‌های پژوهشی و دانش‌بنیان بومی‌سازی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *