قیمت منابع هیدروکربن به ۷۹ دلار رسید.

قیمت نفت به ۷۹ دلار رسید


قیمت منابع هیدروکربن در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی کاهش یافته است، به ویژه با انتظار برای افزایش ساخت و ساز آنگولا پس از خروج از اوپک. هر بشکه منابع هیدروکربن برنت با ۳۲ سنت کاهش ۷۹.۰۷ دلار و هر بشکه منابع هیدروکربن خام آمریکا با ۳۳ سنت کاهش ۷۳.۵۶ دلار معامله شد. اما متوسط قیمت منابع هیدروکربن طی هفته گذشته به علت آمارهای مالی مثبت آمریکا و نگرانی کنار گذاشتن دریای سرخ برای مسیر دریانوردی و افزایش هزینه‌ها حدود ۳ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور به نقل از رویترز، در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی در آستانه رخصتی کریسمس و با انتظار برای افزایش ساخت و ساز آنگولا پس از خروج از اوپک، قیمت منابع هیدروکربن کاهش یافت.

هر بشکه منابع هیدروکربن برنت با ۳۲ سنت کاهش ۷۹.۰۷ دلار فروخته شد و هر بشکه منابع هیدروکربن خام آمریکا با ۳۳ سنت کاهش ۷۳.۵۶ دلار معامله شد.

با این حال، متوسط قیمت منابع هیدروکربن طی هفته گذشته به علت آمارهای مالی مثبت آمریکا و نگرانی کنار گذاشتن دریای سرخ برای مسیر دریانوردی و افزایش هزینه‌ها حدود ۳ درصد افزایش یافت. هفته پیش از آن نیز قیمت منابع هیدروکربن کمتر از یک درصد افزایش یافته بود.

تعداد بیشتری از کشتی‌ها از مسیر دریانوردی دریای سرخ که ۱۲ درصد بازرگانی جهانی از این مسیر عبور می‌کند، اجتناب می‌کنند.

یمنی‌ها از ۱۹ نوامبر حملات خود به کشتی‌های رژیم صهیونیستی و کشتی‌های به مقصد سرزمین‌های اشغالی را در حمایت از مردم غزه آغاز کرده‌اند.


قیمت منابع هیدروکربن کاهش یافت.افزایش ساخت و ساز آنگولا پس از خروج از اوپک، انتظار برای افزایش ساخت و ساز آنگولا پس از خروج از اوپک، متوسط قیمت منابع هیدروکربن طی هفته گذشته به علت آمارهای مالی مثبت آمریکا و نگرانی کنار گذاشتن دریای سرخ برای مسیر دریانوردی و افزایش هزینه‌ها حدود ۳ درصد افزایش یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *