فروش تخم‌مرغ هر کیلو ۵۶ هزار تومان و بالاتر، به عنوان گرانفروشی شناخته می‌شود.

فروش هرکیلو تخم‌مرغ بیشتر از ۵۶ هزار تومان گران‌فروشی است


قیمت مصوب تخم مرغ درب مرغداری 47,300 تومان است و این مبلغ در بازار برای مصرف کننده 56,000 تومان است. فروش تخم مرغ با قیمت بیشتر از 56,000 تومان تخلف بوده و مصداق گران‌فروشی است. قیمت این محصول در شب یلدا به دلیل افزایش مصرف و پخت شیرینی بین 1,000 تا 2,000 تومان افزایش یافت اما در ادامه به نرخ مصوب برگشته است. در حال حاضر با مازاد ساخت و ساز رو به رو هستیم و اتحادیه مرغداران با فروش خارجی سعی در سازماندهی ساخت و ساز و بازار است. روزانه تهران به 400 تن تخم مرغ نیاز دارد که 60% این نیازمندی از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار تأمین و در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد؛ باقی هم به وسیله خرده فروش‌های سطح شهر عرضه می‌شود و هر عدد تخم مرغ در خرده فروشی‌ها نیز نباید بیشتر از 4,000 تومان به فروش برسد.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، حمیدرضا کاشانی، رییس هیأت مدیره اتحادیه مرغداران میهن درباره قیمت تخم مرغ گفت: قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان بوده و این مبلغ در بازار برای مصرف کننده ۵۶ هزار تومان است. فروش هر کیلو تخم‌مرغ بیشتر از ۵۶ هزار تومان تخلف بوده و مصداق گران‌فروشی است.

وی افزود: شب یلدا به دلیل افزایش مصرف و پخت شیرینی بین هزار تا دو هزار تومان قیمت این محصول پروتئینی افزایش یافت اما در ادامه به نرخ مصوب برگشته است.

رییس هیأت مدیره اتحادیه مرغداران میهن با بیان اینکه در حال حاضر با مازاد ساخت و ساز رو به رو هستیم، عنوان کرد: اتحادیه با فروش خارجی سعی در سازماندهی ساخت و ساز و بازار است.

کاشانی در پایان گفت: روزانه تهران به ۴۰۰ تن تخم مرغ نیاز دارد که ۶۰ درصد این نیازمندی از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار تأمین و در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد؛ باقی هم به وسیله خرده فروش‌های سطح شهر عرضه می‌شود. هر عدد تخم مرغ در خرده فروشی‌ها نیز نباید بیشتر از ۴ هزار تومان به فروش برسد.


قیمت تخم مرغ مصوب درب مرغداری ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان است و در بازار برای مصرف کننده ۵۶ هزار تومان است. فروش تخم مرغ با قیمت بیشتر از ۵۶ هزار تومان تخلف بوده و مصداق گران‌فروشی است. قیمت تخم مرغ در شب یلدا به دلیل افزایش مصرف و پخت شیرینی افزایش یافت اما در ادامه به نرخ مصوب برگشته است. با مازاد ساخت و ساز رو به رو هستیم و اتحادیه مرغداران سعی در سازماندهی ساخت و ساز و بازار دارد. برای تأمین نیاز تهران به تخم مرغ، ۶۰ درصد از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار تأمین و باقی توسط خرده فروش‌های سطح شهر عرضه می‌شود. همچنین قیمت هر عدد تخم مرغ در خرده فروشی نباید بیشتر از ۴ هزار تومان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *