تأثیر ناچیز حمله‌های دریای سرخ بر قیمت منابع هیدروکربن خام و منابع انرژی مایع

عدم تاثیر حمله‌های دریای سرخ برقیمت نفت خام و گاز طبیعی مایع


بانک آمریکایی گلدمن ساکس پیش‌بینی کرده است که حمله‌های حوثی‌های یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ تاثیر اندکی بر قیمت منابع هیدروکربن خام نخواهد داشت. این پیش‌بینی بر اساس فرصت‌های تغییر مسیر کشتی‌ها صورت گرفته است و نشان می‌دهد که ساخت و ساز منابع هیدروکربن مستقیماً تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت. اختلال در عبور و مرور شناورهای حامل محموله‌های انرژی در دریای سرخ به‌دلیل حمله‌های حوثی‌ها اخیراً باعث افزایش قیمت‌های جهانی منابع هیدروکربن خام شده است. شرکت نفتی بی‌پی در حال حاضر عبور کشتی‌ها از طریق دریای سرخ را متوقف کرده است و شناورهای شرکت نفتکش فرانت‌لاین نیز عبور از آبراه را متوقف کرده‌اند. این وضعیت نشان می‌دهد که بحران در حال گسترش است و محموله‌های انرژی نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرند. برآوردهای بانک گلدمن ساکس نشان می‌دهد که تغییر مسیر فرضی کل جریان روزانه ۷ میلیون بشکه ناخالص منابع هیدروکربن در طولانی‌مدت می‌تواند قیمت‌های منابع هیدروکربن خام را ۳ تا ۴ دلار برای هر بشکه افزایش دهد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از رویترز، بانک آمریکایی گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد که اختلال در عبور و مرور شناورهای حامل محموله‌های انرژی در دریای سرخ به‌دلیل حمله‌های حوثی‌های یمن بعید است آثار چندانی بر قیمت منابع هیدروکربن خام و منابع انرژی مایع شده (ال‌ان‌جی) داشته باشد، زیرا فرصت‌های تغییر مسیر کشتی نشان می‌دهد که ساخت و ساز نباید مستقیم تحت تأثیر قرار گیرد.

قیمت‌های جهانی منابع هیدروکربن خام در روزهای اخیر به‌دلیل حملات حوثی‌های یمنی به کشتی‌ها در دریای سرخ که منجر به اخلال در بازرگانی دریایی شده و شرکت‌ها را مجبور به تغییر مسیر کشتی‌ها کرده است، افزایش یافت.

شرکت نفتی بزرگ بی‌پی به‌طور موقت عبور کشتی‌ها از طریق دریای سرخ را متوقف کرده است و گروه نفتکش فرانت‌لاین به‌تازگی اعلام کرده است که شناورهای این شرکت عبور از آبراه را متوقف کرده‌اند و این نشان می‌دهد که بحران در حال گسترش است و محموله‌های انرژی را هم شامل می‌شود.

این بانک تامین مالی اعلام کرد: برآوردهای ما نشان می‌دهد که تغییر مسیر فرضی طولانی‌مدت کل جریان روزانه ۷ میلیون بشکه ناخالص منابع هیدروکربن (به سمت شمال و جنوب)، قیمت‌های منابع هیدروکربن خام را در طولانی‌مدت ۳ تا ۴ دلار برای هر بشکه افزایش می‌دهد.


با توجه به پیش‌بینی بانک گلدمن ساکس، اختلال در عبور و مرور شناورهای حامل محموله‌های انرژی در دریای سرخ به‌دلیل حمله‌های حوثی‌های یمن، نباید آثار چندانی بر قیمت منابع هیدروکربن خام و منابع انرژی مایع شده (ال‌ان‌جی) داشته باشد. قیمت‌های جهانی منابع هیدروکربن خام در روزهای اخیر به‌دلیل حملات حوثی‌های یمنی به کشتی‌ها در دریای سرخ افزایش یافته است. شرکت بی‌پی عبور کشتی‌ها از طریق دریای سرخ را متوقف کرده است و شناورهای شرکت نفتکش فرانت‌لاین هم عبور از آبراه را متوقف کرده‌اند. برآوردهای بانک آمریکایی گلدمن ساکس نشان می‌دهد تغییر مسیر فرضی طولانی‌مدت جریان روزانه منابع هیدروکربن خام، قیمت‌ها را در طولانی‌مدت ۳ تا ۴ دلار برای هر بشکه افزایش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *