تأثیر افزایشی یوان در بازرگانی جهانی

سهم یوان در مبادلات جهانی بالا رفت


به گزارش دیجیاتور، نهاد سوئیفت اعلام کرد که یوآن چین توانسته به چهارمین ارز پراستفاده در جهان در ماه نوامبر تبدیل شود. سهم یوآن از مبادلات بین المللی نیز در ماه نوامبر به ۴.۶ درصد افزایش یافته است. این موضوع نشان دهنده رویکرد چین در فاصله‌گرفتن از دلار است و حکومت چین نیز به تلاش است تا استفاده از ارز ملی خود در مبادلات بین المللی را ترویج کند. در عین حال، سهم سایر ارزهای جهان نظیر دلار و یورو در مبادلات بین المللی کاهش یافته است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از راشاتودی، نهاد سوئیفت، اعلام کرد بر اساس ارزش معاملاتی، یوآن چین توانسته به چهارمین ارز پر استفاده در ماه نوامبر در جهان تبدیل شود.

سهم یوآن از مبادلات بین المللی از ۳.۶ درصد در ماه اکتبر به ۴.۶ درصد در ماه نوامبر افزایش یافته اما سهم ین از ۳.۹ درصد به ۳.۴ درصد کاهش یافته است.

بر همین اساس سهم یوآن چین از مبادلات بین المللی در یک بازه زمانی یک‌ساله تقریباً دو برابر شده است.

سهم دیگر ارزهای مطرح جهان به خصوص دلار برخلاف یوآن، در بازه زمانی اکتبر تا نوامبر نه تنها افزایش نیافته بلکه کاهش یافته است. سهم دلار از ۴۷.۲۵ به ۴۷.۰۸ درصد کاهش یافته و یورو هم از ۲۳.۳۶ به ۲۲.۹۵ درصد رسیده است.

افزایش سهم یوآن چین در مبادلات بین المللی نشان دهنده رویکرد این کشور در فاصله گرفتن هر چه بیشتر از دلار است و از طرفی حکومت چین در تلاش است تا استفاده از ارز ملی خود در مبادلات بین المللی را هم ترویج کند.


سهم یوآن چین بین المللی متعاقباً افزایش یافته است و در بازه یک ساله تقریباً دو برابر شده است. این افزایش سهم یوآن نشان دهنده رویکرد چین در فاصله گرفتن از دلار و ترویج استفاده از ارز ملی خود در مبادلات بین المللی است. در مقابل، سهم ین ژاپن در مبادلات بین المللی کاهش یافته است. علاوه بر این، سهم ارزهای دیگر نیز به جز یوآن در بازه زمانی خاصی افزایش یافته نبوده و حتی برخی از آنها کاهش یافته است. به عنوان مثال، سهم دلار و یورو نیز کاهش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *