تامین مالی، حلقه گم‌شده تولیدی تلکام است

سرمایه‌گذاری، حلقه مفقوده صنعت تلکام است

0 نظر


در گزارش بازرگانی دیجیاتور، بابک تراکمه، مدیرعامل شرکت افرانت در نمایشگاه بین‌المللی تلکام ۲۰۲۳، نگرانی اپراتورها در مورد دانش مالی تلکام را به خاطر کاهش تامین مالی در این تولیدی تأیید کرده است. او بیان کرده است که اگر می‌خواهیم رشد فناوری در تلکام را حمایت کنیم و دانش مالی را تحرک بخشیم، باید زیست بوم مخابرات را به سمت مالی شدن هدایت کنیم. به علاوه، بابک تراکمه گفته است که باید به مطالبات اپراتورها در حوزه‌های مختلفی مانند تعرفه، تأمین مالی، تخصیص ارز و نرخ تسهیم درآمد، پاسخ مناسب داده شود و برای آینده این تولیدی نیز باید دست اپراتورها برای تامین مالی باز باشد. بابک تراکمه همچنین اشاره کرده است که افرانت به عنوان حلقه میانی در تولیدی تلکام، می‌تواند با ایجاد زیرساخت‌ها و سرویس‌های جدید، بستر مناسبی برای ارائه خدمات و راهکارهای تکنولوژی مخابرات و مخابرات فراهم کند. او همچنین بیان کرده است که در شرایط فعلی، تصمیم‌گیران باید با استفاده از نمایشگاه تلکام، عارضه‌یابی خوبی از تولیدی داشته باشند و با تصمیمات به هنگام، بهتری را برای تولیدی تلکام کشور رقم بزنند.

به گزارش بازرگانی دیجیاتور، بابک تراکمه مدیرعامل شرکت افرانت در نمایشگاه بین المللی تلکام ۲۰۲۳ با حضور در نشست تخصصی شرکت مخابرات ایران، نگرانی اپراتورها در مورد دانش مالی تلکام را درست دانست و گفت: این روزهاحلقه مفقوده در تولیدی تلکام، «تامین مالی» است که طی سالیان اخیر به شدت کاهش یافته است.

بابک تراکمه، مدیرعامل شرکت افرانت که سابقه عضویت در هیأت مدیره شرکت «مخابرات ایران» و «همراه اول» را دارد و از نزدیک با مشکلات و موانع تولیدی مخابرات آشنا است به تفسیر مطالبات اخیر اپراتورها که از تریبون رسانه‌ها مطرح شده است، پرداخت و با تأکید بر اینکه نمی‌توانیم پیشرانی سرعت رشد فناوری در «تلکام» را کتمان کنیم، اظهار کرد: اگر نگران رونق ساخت و ساز و تحرک مثبت مالی هستیم، باید زیست بوم مخابرات کشور را به سمت مالی شدن ببریم.

این مدیر تولیدی مخابرات و تکنولوژی مخابرات دو فاکتور داده و ستاده این تولیدی را همسنگ هم ندانست و اذعان کرد: در این راستا باید پاسخ مناسبی به مطالبات اپراتورهادر حوزه‌های تعرفه، تأمین مالی، تخصیص ارز، نرخ تسهیم درآمد و سایر شاخص‌های مرتبط مالی داده شود. زمانی می‌توان به آینده این تولیدی امیدوار بود که دست اپراتورها برای تامین مالی باز باشد.

مدیرعامل افرانت تحقق چنین شرایطی را زمینه ساز رونق و تزریق امید در تمام حلقه‌های زنجیره تولیدی دانست و گفت: افرانت به عنوان حلقه میانی در این تولیدی، نگاهش به اپراتورها و تامین مالی‌هایی است که توسط آنها انجام می‌شود؛ لذا در صورت تحقق این امر می‌توانیم با ایجاد زیرساخت‌ها و سرویس‌های جدید، بستر مناسبی جهت ارائه خدمات و راهکارهای تکنولوژی مخابرات و مخابرات به عنوان توانمندساز برای کسب و کارهای کشور، فراهم کنیم.

وی که تجربه گذر از بحران پاندمی کرونا را در هیأت مدیره اپراتور اول موبایل کشور دارد و به اهمیت توسعه زیرساخت‌ها برای مواجهه با شرایط سخت آگاه است در پایان تصریح کرد: امیدواریم در شرایط فعلی که فضایی برای طرح چالش‌ها و موانع پیش‌پای اپراتورهای ارتباطی باز شده است، تصمیم‌گیران و روابط حکومتی‌گذاران بتوانند با بهره گیری از فضای نمایشگاه تلکام عارضه‌یابی خوبی از تولیدی داشته باشند و با تصمیمات به هنگام شرایط بهتری را برای تولیدی تلکام کشور رقم بزنند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و دیجیاتور در محتوای آن هیچ نظری ندارد.


مدیرعامل شرکت افرانت، بابک تراکمه، نگرانی اپراتورها در مورد دانش مالی تلکام را درست دانست و بیان کرد که تامین مالی در تولیدی تلکام به شدت کاهش یافته است. او تأکید کرد که اگر نگران رونق مالی هستیم، باید زیست بوم مخابرات کشور را به سمت مالی شدن ببریم. بابک تراکمه همچنین اظهار کرد که برای آینده این تولیدی باید دست اپراتورها برای تامین مالی باز باشد. او با توجه به تجربیات خود در بحران کرونا، به اهمیت توسعه زیرساخت‌ها برای مواجهه با شرایط سخت پیشنهاد داد. او امیدوار است که تصمیم‌گیران و روابط حکومتی‌گذاران با بهره گیری از فضای نمایشگاه تلکام، تولیدی تلکام کشور را تقویت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *