نجات دهندهٔ داده‌های ۹۰۰ گیگابایتی از نفوذ اینترنتی سازندهٔ بازی کامپیوتری.

سازنده بازی رایانه ای ۹۰۰ گیگابایت داده را از هک نجات داد


در هفته گذشته، شرکت یوبی سافت با تلاش هکرها برای سرقت ۹۰۰ گیگابایت داده، نشت اطلاعاتی روبرو شد. این حمله بر سرویس های داخلی شرکت انجام شد و اطلاعات حساس کاربران بازی Rainbow Six Siege نیز در معرض خطر قرار گرفت. با اطلاع رسیدن به این واقعه، یوبی سافت در مدت ۴۸ ساعت توانست دسترسی هکرها را محدود کند و جلوی سرقت داده ها را بگیرد. در حال حاضر، شرکت هنوز در حال تحقیق بر روی این رویداد امنیتی است و تاکنون اطلاعات بیشتری در این مورد منتشر نکرده است. در ضمن، اسکرین شات های منتشر شده نشان می دهد که هکرها به گفتگوها و سرویس های مختلف شرکت دسترسی یافته بودند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از انگجت، سرویس های داخلی شرکت یوبی سافت در هفته گذشته هنگامیکه هکرها سعی کردند ۹۰۰ گیگابایت داده را سرقت کنند با نشت اطلاعات روبرو شدند. از جمله اطلاعاتی که در معرض خطر نفوذ اینترنتی قرار داشتند داده های کاربران بازی ویدئویی Rainbow Six Siege بود.

شرکت یوبی سافت که در زمینه ساخت و انتشار بازی های رایانه ای فعالیت می کند ۴۸ ساعت پس از نشت اطلاعات متوجه رویداد شد و توانست قبل از آنکه هکرها بتوانند داده ها را مخفیانه سرقت کنند، دسترسی آنها را ببندد.

این شرکت در بیانیه ای نوشت: ما از یک رویداد مرتبط به امنیت داده ها آگاه هستیم و هم اکنون دراین باره تحقیق می کنیم. در حال حاضر اطلاعات بیشتری برای به اشتراک گذاری نداریم.

وب سایت VX-Underground اسکرین شات هایی به اشتراک گذاشت که نشان می داد هکرها به گفتگوهای موجود در نرم افزار مایکروسافت تیمز، میزبان داده Share Point یوبی سافت و همچنین سرویس های Confluence و MongoDB Atlas دسترسی یافته بودند.


هکرها در هفته گذشته سعی کردند ۹۰۰ گیگابایت داده را سرقت کنند. شرکت یوبی سافت پس از ۴۸ ساعت نشت اطلاعات اقدام به مسدود کردن دسترسی هکرها به داده ها کرد. در حال حاضر شرکت هنوز در حال تحقیق و بررسی بیشتر است و اطلاعات بیشتری برای به اشتراک گذاری ندارد. در اطلاعات منتشر شده توسط وب سایت VX-Underground، هکرها دسترسی به گفتگوها در نرم افزار مایکروسافت تیمز، میزبان داده Share Point یوبی سافت و سرویس های Confluence و MongoDB Atlas را داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *