فعالیت درگاه پرداخت سامانه ستاد ایران متوقف شد.
0 نظر
امین کلاهدوزان، رییس مرکز توسعه بازرگانی الکترونیکی، در یک نشست خبری درباره تغییر رویه پرداخت کارمزد مناقصات سامانه تدارکات الکترونیکی حکومت (ستاد) اظهار کرد که بر اساس تغییرات قانونی، پرداخت کارمزد بخش مناقصات سامانه ستاد نیز باید به حساب خزانه حکومت صورت گیرد. او همچنین افزود که درگاههای پرداخت کارمزد مناقصات تا زمان اصلاح متوقف شده و دستگاههای اجرایی و مناقصهگران نیاز است طبق اطلاعیه جدید اقدام کنند. برای جلوگیری از احتمال ارسال پیامکهای جعلی، حساب مورد نظر برای پرداخت کارمزد به نام مرکز توسعه بازرگانی الکترونیکی در خزانه است و هرگونه اطلاعرسانی در این خصوص فقط از طریق سایت مرکز توسعه بازرگانی الکترونیکی انجام میشود. به طور کلی، سامانه ستاد بدون اختلال در حال سرویسدهی است و تنها مشکل در درگاه پرداخت وجود دارد. براساس دستورالعمل جدید، پرداخت کارمزد برنده مناقصه باید صرفاً به حساب خزانه حکومت واریز شود. آرش عسکری، مدیر سامانه تدارکات الکترونیکی حکومت (ستاد) نیز تأکید کرد که وجوه کارمزد باید به حساب خزانه حکومت واریز شود و لازم است مسئولین برگزاری مناقصات و برندگان مناقصه اقدامات لازم را انجام دهند.
به گزارش خبرنگار دیجیاتور، امین کلاهدوزان رییس مرکز توسعه بازرگانی الکترونیکی در نشست خبری در خصوص تشریح تغییر رویه پرداخت کارمزد مناقصات سامانه تدارکات الکترونیکی حکومت (ستاد) اظهار کرد: پیرو تغییر رویه قبلی در خصوص پرداخت کارمزد خریدهای کوچک و متوسط در سامانه ستاد، در حال حاضر پرداخت کارمزد بخش مناقصات سامانه ستاد نیز طبق الزام قانونی تغییر کرده و دستگاههای اجرایی و مناقصهگران برنده لازم است طبق اطلاعیه جدید اقدام کنند.
کلاهدوزان گفت: با توجه به نص صریح مقررات، پرداخت کارمزد سامانه باید صرفاً به حساب خزانه حکومت صورت پذیرد. لذا با توجه به ایراد قانونی متذکر از سوی نهادهای نظارتی و تطبیق با قوانین موضوعه کشور، درگاههای پرداخت کارمزد مناقصه تا زمان اصلاح، مطابق مقررات کشور قطع شده و تغییر رویه پرداخت کارمزد بخش مناقصات سامانه ستاد طبق ابلاغیهای به اطلاع کلیه دستگاههای مشمول مقررات برگزاری مناقصات (با اصلاحات و الحاقات آن) و سایر مشمولان بخش عمومی و همچنین مدیران کل تولیدی، استخراج معدنی و بازرگانی ۳۱ استان و جنوب کرمان رسیده است.
رییس مرکز تتا افزود: کلیه خدمات سامانه اعم از فراخوان، توزیع اسناد، گشایش الکترونیکی پاکتها و اعلام و انتخاب برنده، در سامانه کمافیالسابق در دسترس ذینفعان است و از جهت کاری نیز سامانه بدون مشکل به فعالیت خود ادامه خواهد داد. لذا دستگاههای اجرایی میتوانند با رعایت مقررات برگزاری مناقصات و رعایت بند ۳ و۴ ابلاغیه جدید، نسبت به عقد قرارداد و انجام تشریفات بعدی مناقصات اقدام کنند.
وی تاکید کرد: البته این نگرانی نیز وجود دارد که افراد سودجو اقدام به ارسال پیامکهای جعلی کرده یا شمارههای دیگری را برای برنده مناقصه ارسال کنند. حساب مورد نظر برای این مرحله به نام مرکز توسعه بازرگانی الکترونیکی نزد خزانه است و دستگاههای اجرایی و مناقصهگران برنده باید به این مساله دقت کنند و هرگونه اطلاعرسانی در این خصوص صرفاً از طریق سایت مرکز توسعه بازرگانی الکترونیکی ( https://ecommerce.gov.ir) انجام خواهد شد.
کلاهدوزان گفت: در شهریورماه اولین مرحله از اصلاح حساب (مربوط به معاملات کوچک و متوسط) و از سوم دیماه دومین مرحله از جایگزینی حساب واریز انجام شده است. بر اساس دستورالعمل جدید که مرکز به کلیه دستگاههای اجرایی ارسال کرده است، پرداخت کارمزد برنده (مرحله آخر مناقصه) باید صرفاً به شماره حساب نزد خزانه و به نام مرکز توسعه بازرگانی الکترونیکی انجام شود.
وی با بیان اینکه سامانه ستاد بدون اختلال و اشکال در حال سرویسدهی است و تنها مشکل در درگاه پرداخت یکی از زیرسامانهها وجود دارد، افزود: حسابهای رسمی و معتبر فقط و فقط از طریق درگاه اینترنتی مرکز توسعه بازرگانی الکترونیکی اعلام میشود که همگی حسابهای معتبر خزانه دولتی است و لازم است تا برندگان مناقصه از واریز مبالغ به حسابهای دیگر جداً خودداری کنند.
کلاهدوزان گفت: امیدواریم با اقدام سریع مراجع نظارتی و قضائی ذیربط، ۴ الی ۵ ماه آینده روال پرداختها در سامانه ستاد ایران مجدد به صورت الکترونیکی و به حساب خزانه حکومت انجام شود.
آرش عسکری مدیر سامانه تدارکات الکترونیکی حکومت (ستاد) نیز در این نشست اظهار کرد: مطابق مقررات، وجوه کارمزد تعیین شده در سامانه باید صرفاً به حساب خزانه حکومت (مطابق بند ۴ ابلاغیه جدید) واریز شود و در این خصوص لازم است مسئولین برگزاری مناقصات دستگاههای اجرایی (مسئول ثبت / مقام تشخیص مناقصه)، نسبت به راهنمایی برنده مناقصه به صورت مکتوب و همزمان با اعلام نتیجه به برنده مطابق این ابلاغیه اقدام نمایند.
عسکری افزود: مناقصهگر برنده نیز لازم است با مراجعه به یکی از شعب هر یک از بانکها، مبلغ کارمزد (درج شده در کارتابل سازماندهی پرداخت- منوی کارمزد) را به شماره حساب ۴۰۰۱۰۶۲۷۰۱۰۲۹۳۹۰ نزد نهاد مالی جمهوری اسلامی ایران با شماره شبا ۳۳۰۱۰۰۰۰۴۰۰۱۰۶۲۷۰۱۰۲۹۳۹۰ IR به نام مرکز توسعه بازرگانی الکترونیکی با شناسه واریز/ پرداخت ۳۹۰۰۶۲۷۸۲۱۴۰۱۸۶۰۰۰۲۱۴۰۰۰۴۰۵۵۰۰ واریز نموده و پس از واریز نسبت به ثبت تیکت به همراه تصویر فیش واریزی و درخواست اعمال فیش و ادامه مراحل در سامانه ستاد ایران اقدام کند.
وی خاطرنشان کرد: مجدداً یادآوری میشود که مشکل ایجاد شده در این درگاه مربوط به پرداخت هزینه خرید اسناد و پرداخت کارمزد توسط مناقصهگر است و سایر مراحل مانند گذشته و بدون اشکال در سامانه انجام میشود. همچنین در خصوص نحوه پرداخت هزینه خرید اسناد مناقصه لازم است مطابق دستورالعمل اجرایی مربوطه اقدام شود.
تغییر رویه پرداخت کارمزد مناقصات سامانه تدارکات الکترونیکی حکومت به صورت الزام قانونی تغییر کرده است و دستگاههای اجرایی و مناقصهگران برنده مطابق اطلاعیه جدید باید اقدام کنند. پرداخت کارمزد سامانه باید به حساب خزانه حکومت صورت پذیرد. تغییر رویه پرداخت کارمزد بخش مناقصات سامانه ستاد به نام مرکز توسعه بازرگانی الکترونیکی نزد خزانه است. از سوم دیماه دومین مرحله از جایگزینی حساب واریز انجام شده است. سامانه ستاد بدون اختلال و اشکال در حال سرویسدهی است و تنها مشکل در درگاه پرداخت یکی از زیرسامانهها وجود دارد. پرداختها در سامانه ستاد ایران مجدداً به صورت الکترونیکی و به حساب خزانه حکومت انجام خواهد شد. وجوه کارمزد تعیین شده در سامانه باید به حساب خزانه حکومت واریز شود.