عنوان به فارسی: تأثیر افزایش رسانندگی خاک در تسریع رشد گیاهان

خاک رسانای برق کشت گیاهان را تسریع می کند


هیدروپونیکز روشی است که برای کشت گیاهان به جای استفاده از خاک، از محلول مغذی مبتنی بر منابع آبی استفاده می‌کند. این روش سبب کاهش مصرف منابع آبی و حفظ تمام مواد مغذی می‌شود. محققان نیز خاک رسانای برقی به نام eSoil را برای استفاده در هیدروپونیک طراحی کرده‌اند که توانسته است رشد گیاهان جو را در این خاک رسانای الکتریکی به طور چشمگیری افزایش دهد. استفاده از روش هیدروپونیک باعث می‌شود که نهال با استفاده از منابع کمتر رشد کند و همچنین نکته جالبی است که چگونگی عملکرد و تأثیرات شبیه سازی الکتریکی در این فرایند هنوز مشخص نیست. هیدروپونیکز به علاوه باعث کاهش استفاده از پشم معدنی و انرژی زیاد مصرفی نیز می‌شود. روش eSoil که از سلولز و پلیمر رسانا تشکیل شده است، توانایی استفاده از انرژی بسیار کمتر را دارد و ایمن است. این روش امکان تحقیقات بیشتری در زمینه هیدروپونیکز را فراهم می‌کند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، هیدروپونیکز روشی شامل کشت گیاهان با استفاده از محلول مغذی مبتنی بر منابع آبی به جای استفاده از خاک است. این روش مصرف منابع آبی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و تمام مواد مغذی را در سیستم حفظ می کند. این ویژگی در عملکردهای زراعت سنتی غیرقابل دستیابی است. از روش هیدروفونیکز در زراعت عمودی برای کشت کاهو، گیاهان و سبزیجات استفاده می شود.

محققان این خاک را eSoil نامیده اند که رسانای برق است و به طور خاص برای زراعت هیدروپونیک طراحی کرده است. آزمایش های آنها نشان داد گیاهان جو که در این خاک رسانای الکتریکی پرورش می یافتند، تنها در ۱۵ روز که ریشه‌هایشان تقویت الکتریکی داده شد، ۵۰ درصد بیشتر رشد کردند.

پروفسور النی استارورینیدو مولف ارشد این تحقیق و استادیار موسسه آموزش عالی لینکوپینگ در این باره می گوید: با کمک این روش می توان با استفاده از منابع کمتری نهال را پرورش داد. هنوز نمی دانیم این روش چگونه عمل می کند و چه مکانیسم های زیست شناختی در آن وجود دارند اما متوجه شدیم نهال ها نیتروژن را بهتر فراوری می کنند اما تاثیرات شبیه سازی الکتریکی براین فرایند مشخص نیست.

محققان توضیح دادند با کمک روش هیدروپونیک افراد بیشتر اوقات از پشم معدنی برای کشت گیاهان استفاده می کنند اما این روند برای حفظ اکوسیستم مناسب نیست و انرژی زیادی مصرف می کند.

از سوی دیگر eSoil از سلولز و یک پلیمر رسانا ساخته شده است. این ترکیب جدید نیست اما نخستین باری است که برای کشت گیاهان با این روش استفاده می شود.

پیش از این نیز محققان از برق ولتاژ بالا برای کمک به رشد گیاهان استفاده کردند اما eSoil از انرژی بسیار کمی استفاده می کند و ایمن است. محققان معتقدند این روش به تحقیقات بیشتری درباه هیدروپونیکز منجر می شود.


روش هیدروپونیکز شامل کشت گیاهان با استفاده از محلول مغذی مبتنی بر منابع آبی است.
این روش مصرف منابع آبی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد و تمام مواد مغذی را در سیستم حفظ می‌کند.
از روش هیدروفونیکز در زراعت عمودی برای کشت کاهو، گیاهان و سبزیجات استفاده می‌شود.
خاک رسانای برقی به نام eSoil توسط محققان طراحی شده است و برای زراعت هیدروپونیک استفاده می‌شود.
آزمایش‌ها نشان می‌دهد که گیاهان جو که در این خاک رشد می‌کنند، پس از تقویت الکتریکی ریشه‌هایشان، ۵۰ درصد بیشتر رشد می‌کنند.
این روش می‌تواند با استفاده از منابع کمتری نهال را پرورش دهد و نهال‌ها نیتروژن را بهتر فراوری می‌کنند.
روش هیدروپونیک از پشم معدنی برای کشت گیاهان استفاده می‌کند، اما این روند برای اکوسیستم مناسب نیست و انرژی زیادی مصرف می‌کند.
eSoil از سلولز و یک پلیمر رسانا تشکیل شده است و برای کشت گیاهان با استفاده از این روش استفاده می‌شود.
eSoil از انرژی بسیار کمی استفاده می‌کند و برای رشد گیاهان ایمن است.
این روش به تحقیقات بیشتری درباره هیدروپونیکز منجر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *