میزان ساخت و ساز وسایل نقلیه به مرز یک میلیون واحد رسید/ ساخت و ساز ۸۳۷ هزار وسایل نقلیه سواری

تولید خودرو به مرز یک میلیون رسید/ ۸۳۷ هزار سواری تولید شد


به گزارش خبرنگار دیجیاتور، وزارت صمت آمار ساخت و ساز وسایل نقلیه را بررسی کرده است. آمار نشان می‌دهد که ساخت و ساز وسایل نقلیه در ۹ ماهه امسال به ۹۸۹,۹۱۳ دستگاه رسیده است که نشان‌دهنده رشد ۱۳ درصدی است. در این بازه، ۸۳۷,۳۴۵ خودروی سواری ساخت و ساز شده که رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال دارد. در آذر ماه امسال ساخت و ساز خودروی سواری نسبت به آذر ماه پارسال ۸ درصد کاهش یافته است و تنها ۲۰۵ دستگاه بیشتر از آبان امسال ساخت و ساز شده است. علاوه بر این، ساخت و ساز وانت با رشد ۳۶ درصدی و ساخت و ساز کامیونت و کشنده با رشد ۲۱ درصدی آمار خوبی دارند. سهم بخش خصوصی از ساخت و ساز وسایل نقلیه در کشور در این مدت ۲۳ درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، بررسی آخرین آمار ساخت و ساز وسایل نقلیه از سوی وزارت صمت نشان می‌دهد که ساخت و ساز انواع وسایل نقلیه طی ۹ ماهه امسال به ۹۸۹ هزار و ۹۱۳ دستگاه رسیده که بیانگر رشد ۱۳ درصدی است.

در این بازه، ۸۳۷ هزار و ۳۴۵ خودروی سواری ساخت و ساز شده که نسبت به ۷۶۱ هزار و ۵۰۸ دستگاه در ۹ ماهه پارسال رشد ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد. نکته قابل توجه آنکه ساخت و ساز خودروی سواری در آذر ماه امسال (۱۰ هزار و ۲۳۰ دستگاه) نسبت به آذر ماه پارسال (۱۱۰ هزار و ۴۷۲ دستگاه) افت ۸ درصدی داشته است و نسبت به آبان امسال تنها ۲۰۵ دستگاه بیشتر ساخت و ساز شده است.

همچنین ۱۲۰ هزار و ۸۳۹ دستگاه وانت (رشد ۳۶ درصدی)، ۲ هزار و ۵۴۲ دستگاه ون (رشد یک درصدی)، ۶۱۲ دستگاه مینی بوس و میدل باس (افت ۲۰ درصدی)، ۶۸۳ دستگاه اتوبوس (افت ۳۱ درصدی) و ۲۷ هزار و ۸۹۲ دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده (رشد ۲۱ درصدی) ساخت و ساز شده است.

همچنین در ۹ ماهه امسال، سهم بخش خصوصی از ساخت و ساز وسایل نقلیه در کشور ۲۳ درصد بوده است.


طبق اعلام وزارت صمت، ساخت و ساز وسایل نقلیه در طول ۹ ماهه امسال به ۹۸۹ هزار و ۹۱۳ دستگاه رسیده است که نشان دهنده رشد ۱۳ درصدی است. در این بازه، ساخت و ساز خودروهای سواری نسبت به مدت مشابه سال قبل، به ۸۳۷ هزار و ۳۴۵ دستگاه رشد ۱۰ درصدی را نشان داده است. همچنین ساخت و ساز وانت به ۱۲۰ هزار و ۸۳۹ دستگاه رسیده که رشد ۳۶ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین ساخت و ساز مینی بوس و میدل باس با ۶۱۲ دستگاه و اتوبوس با ۶۸۳ دستگاه نسبت به سال قبل رشد منفی ۲۰ و ۳۱ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین ساخت و ساز کامیونت، کامیون و کشنده به ۲۷ هزار و ۸۹۲ دستگاه رسیده که رشد ۲۱ درصدی داشته است. در مجموع، سهم بخش خصوصی از ساخت و ساز وسایل نقلیه در کشور در این مدت، ۲۳ درصد بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *