تعیین برنامه‌ریزی مالی برای ساخت پایانه جدید آستارا

تعیین بودجه برای ساخت پایانه جدید آستارا


در این متن، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل بزرگراه‌ای در یک بازدید از پروژه‌های عمرانی مرز آستارا بر ضرورت بازنگری در این مرز و تأسیس پایانه جدید تاکید کرده است. بر اساس اظهارات او، زمینی به مساحت ۷.۵ هکتار تهیه شده است و در حال حاضر مراحل مقدماتی برای تعیین مشاور و پیمانکار انجام می‌شود. همچنین، افتتاح این پایانه روند تردد کامیون‌ها را به دو برابر افزایش خواهد داد. در ادامه متن، بازدید از مراحل نهایی پروژه‌های ساخت پل مرزی اتومبیل‌رو بین ایران و آذربایجان، پل فلزی مسافری بین دو کشور و پل سیبلی بخش لوندویل آستارا نیز ذکر شده است. در نهایت، خطوط ریلی رشت- آستارا به عنوان حلقه تکمیلی کریدور شمال- جنوب نیز مطرح شده است که ارتباط کشورهای اروپایی با اقیانوس هند و خلیج فارس را فراهم می‌کند.

به گزارش دیجیاتور، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل بزرگراه‌ای در بازدید از روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی در مرز آستارا که استاندار گیلان نیز حضور داشت، ضرورت بازنگری در این مرز با توجه به قدمت ۲۰ ساله و سهولت در خدمت‌رسانی در این مرز را یادآور شد.

امانی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر زمینی به مساحت ۷.۵ هکتار در این منطقه برای ایجاد پایانه جدید تملک شده و اکنون مراحل مقدماتی تعیین مشاور و پیمانکار را طی می‌کند و پیش‌بینی برای تأمین اعتبار در برنامه‌ریزی مالی سال آینده جهت ساخت و ساز پایانه جدید آستارا انجام می‌شود.

به گفته رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل بزرگراه‌ای با افتتاح این پایانه ظرفیت ورود و خروج دو کشور بیشتر خواهد شد و سایت جدید به‌عنوان پایانه مرزی تجاری و باری و پایانه موجود مسافری باقی خواهد ماند.

استاندار گیلان نیز به همراه معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل بزرگراه‌ای از روند مراحل نهایی احداث پل مرزی اتومبیل‌رو بین کشورهای ایران اسلامی و جمهوری آذربایجان، پل فلزی مسافری بین دو کشور و نیز وضعیت احداث پل سیبلی بخش لوندویل آستارا که در جریان آب‌گرفتگی اخیر تخریب شده بود، بازدید کرد.

توسعه دو برابری تردد کامیون‌ها در مرز ایران و آذربایجان

استاندار گیلان گفت: در این مسافرت مسائل و مشکلات این شهرستان از قبیل خسارت وارده به ابنیه پس از وقوع آب‌گرفتگی آستارا، ساماندهی ورود و خروج کامیون‌ها در نقطه مرزی و رفع مشکلات ترافیکی ناشی از تردد این کامیون‌ها مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

وی ادامه داد: پل مرزی آستارا نیز که در شروع کار حکومت مردمی و انقلابی در دستور کار قرار گرفت و عملیات اجرایی آن با حضور وزیر راه و شهرسازی و انعقاد قرارداد با جمهوری آذربایجان آغاز شد، در حال آماده سازی و بازگشایی است. به‌زودی ورود و خروج کامیون‌ها با افتتاح این مسیر برقرار و ظرفیت‌ها به دو برابر افزایش خواهد یافت. پل ورودی روگذر مسیر آستارا به اردبیل نیز در حال انجام است که امیدواریم کار سرعت بیشتری بگیرد.

خطوط ریلی رشت- آستارا کلید تکمیلی کریدور شمال- جنوب

به گزارش مهر، راه آهن رشت- آستارا حلقه تکمیلی کریدور شمال- جنوب محسوب می‌شود که از آن به عنوان پل ارتباطی کشورهای اروپایی با اقیانوس هند و خلیج فارس قابل بهره‌مندی است. البته ارتباط کشورهای شمال اروپا، اسکاندیناوی و روسیه از طریق ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس، حوزه اقیانوس هند و جنوب شرقی آسیا از طریق تکمیل این خط ریلی امکان پذیر می‌شود.


بازنگری در مرز آستارا با توجه به قدمت ۲۰ ساله و سهولت در خدمت‌رسانی در این مرز لازم است.
زمینی به مساحت ۷.۵ هکتار در این منطقه برای ایجاد پایانه جدید تملک شده است.
مراحل مقدماتی تعیین مشاور و پیمانکار برای ساخت و ساز پایانه جدید آستارا آغاز شده است.
با افتتاح این پایانه، ظرفیت ورود و خروج دو کشور بیشتر خواهد شد.
سایت جدید به‌عنوان پایانه مرزی تجاری و باری و پایانه موجود مسافری باقی خواهد ماند.
مسائل و مشکلات این شهرستان پس از وقوع آب‌گرفتگی آستارا مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته است.
پل مرزی آستارا در حال آماده سازی و بازگشایی است.
ورود و خروج کامیون‌ها با پل مرزی آستارا برقرار و ظرفیت‌ها به دو برابر افزایش خواهد یافت.
پل ورودی روگذر مسیر آستارا به اردبیل نیز در حال انجام است.
خطوط ریلی رشت- آستارا حلقه تکمیلی کریدور شمال- جنوب محسوب می‌شود.
ارتباط کشورهای اروپایی با اقیانوس هند و خلیج فارس از طریق راه آهن رشت- آستارا امکان پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *