تعرفه شبکه جهانی از سال ۹۶ تغییر نکرده است.

تعرفه اینترنت از سال ۹۶ تغییری نداشته است


در مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی مخابرات، تکنولوژی مخابرات و دانش مالی دیجیتال (تلکام ٢٠٢٣)، مجتبی توانگر درباره اهمیت دانش مالی دیجیتال و نقش فناوری‌های نوین در ساختار دانش مالی دیجیتال صحبت کرد. وی به اهمیت پروژه فیبر نوری در ارتقای کیفیت مخابرات اشاره کرد و چالش های این پروژه را بررسی کرد. همچنین از نیاز به قانونی برای حفاظت از داده‌های شخصی در بستر نرم‌افزاری‌های بومی یاد کرد و از ناکارآمدی تعرفه‌ها در تولیدی تلکام هم پرده برداشت.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، مجتبی توانگر در مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی مخابرات، تکنولوژی مخابرات و دانش مالی دیجیتال (تلکام ٢٠٢٣) که امروز صبح در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد با اشاره به اینکه دانش مالی دیجیتال به معنای تحول در فرایندهای مالی در کشور است گفت: در تحول اساسی صنعتی چهارم با پیشرفت‌های تکنولوژی و گسترش مخابرات و تبادل اطلاعات یک بعد جدید در جهان نهادینه شده است و فناوری‌های نوین در ساختار زیست بوم دانش مالی دیجیتال نقش مهمی دارند و باعث افزایش خلاقیت در بهبود سازوکارهای دانش مالی دیجیتال هستند.

توانگر با بیان اینکه یکی از مطالبات این روزها رفع اختلالات اینترنتی و ارائه شبکه جهانی با کیفیت به مردم است تصریح کرد: پروژه فیبر نوری با مصوبه پارلمان اقدام مهم وزارت مخابرات و تکنولوژی مخابرات محسوب می‌شود که قطعا تاثیر به‌سزایی در کیفیت مخابرات دارد و براساس اطلاعات دریافت شده در این طرح ۹ اپراتور فعالیت دارند و در حال حاضر در ۱۶۰ شهر نهضت فیبرکشی را آغاز کرده‌اند و ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر فیبر کشی انجام شده و به ۱۰۵ شهر سرویس ارائه شده است. تاکنون ۵ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفتند که اقدامی انقلابی محسوب می‌شود.

وی به چالش های پروژه فیبر نوری اشاره کرد و گفت:عدم همکاری برخی سازماندهی شهری‌ها برای صدور مجوزهای لازم یکی از چالش های این پروژه است و سازماندهی شهری تهران اخیرا همکاری شایسته‌ای را لحاظ کرده است. کل حکومت باید کمک کند تا انگیزه مردم برای استفاده از این امکان فراهم شود. وزارت مخابرات و تکنولوژی مخابرات یارانه ۲ میلیونی برای فراهم شدن این امکان به مردم ارائه خواهد کرد.

رییس کمیته دانش مالی دیجیتال پارلمان در ادامه گفت: حجم عمده تردد کشور بر روی حوزه موبایل است که در کشورهای پیشرفته برعکس است.

توانگر درخصوص استفاده از بستر نرم‌افزاری‌های بومی گفت: نیازمند این هستیم که اعتماد شهروندان به استفاده از پیامرسان‌ها و بستر نرم‌افزاری‌های بومی جلب شده و مقررات حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شود. در این راستا طرحی برای حفاظت از اطلاعات آماده کرده‌ایم و مقرر شده تا با همکاری حکومت و وزارت مخابرات لایحه‌ای ارائه شود.

وی افزود: پیش‌نویس این لایحه آماده است و به حکومت ارایه خواهد شد. ریاست مجلس نیز قول داده است در صورت تایید این لایحه از سوی حکومت بررسی لازم را در اسرع وقت انجام دهد. شرط لازم برای اعتماد مردم به پیامرسان‌ها و بستر نرم‌افزاری‌های بومی حرمت دادن به اطلاعات شخصی آن‌هاست و باید در این امر مهم مقررات گذاری شود.

رییس کمیته دانش مالی دیجیتال پارلمان ادامه داد: بخش خصوصی انسجام ندارد، تنوع وقتی خوب است که مانع هم‌افزایی نشود. امیدواریم در این نمایشگاه به هم‌افزایی لازم برسیم. وضع زیرساخت ارتباطی خوب نیست، کاهش درآمد اپراتورها و زیرساخت مانع سرمایه گذاری شده است. در سال ۹۵ سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری داشتیم و این عدد از همان سال بالای ۵۰۰ میلیون نرفته و امروز به ۳۰۰ میلیون رسیده است.

توانگر گفت: یکی از موانع رشد تولیدی تلکام نامتناسب بودن تعرفه‌ها است. از سال ۹۶ تعرفه شبکه جهانی تغییری نداشته اما هزینه اپراتورها ۱۰ برابر شده است و در این صورت اپراتورها امکان سرمایه گذاری برای توسعه زیرساخت‌ها را ندارند و دود این مساله در چشم کل تولیدی دانش مالی دیجیتال کشور می‌رود.


بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی مخابرات، تکنولوژی مخابرات و دانش مالی دیجیتال (تلکام ٢٠٢٣) در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد و فناوری‌های نوین در ساختار زیست بوم دانش مالی دیجیتال نقش مهمی دارند. پروژه فیبر نوری با مصوبه پارلمان اقدام مهم وزارت مخابرات و تکنولوژی مخابرات محسوب می‌شود. ۵ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفتند که اقدامی انقلابی محسوب می‌شود. حجم عمده تردد کشور بر روی حوزه موبایل است. لایحه‌ای برای حفاظت از اطلاعات آماده کرده‌ایم و مقرر شده تا با همکاری حکومت و وزارت مخابرات لایحه‌ای ارائه شود. عدم همکاری برخی سازماندهی شهری‌ها برای صدور مجوزهای لازم یکی از چالش های این پروژه است. عدم تعرفه مناسب شبکه جهانی نیز از موانع رشد تولیدی تلکام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *