نمایش چهره‌ی یک قهرمان با ویژگی های متفاوت در شبکه مستند

ترسیم سیمای متفاوت یک قهرمان در شبکه مستند


مستند “پاییز پنجاه سالگی” ساخت و ساز شده توسط موسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی و شبکه یک سیما است که روایتی از زندگی شهید قاسم سلیمانی را از زبان سردار محمد جمالی، همرزم او، می‌کند. مستند به بررسی فعالیت‌های حاج قاسم در منطقه جنوب‌شرق کشور می‌پردازد و ابعاد ناگفته و کمتر دیده‌شده‌ی زندگی و شخصیت او را بررسی می‌کند. مستند در جشنواره مستند “هنر هفتم حقیقت” حاضر شده و جوایز مختلفی را از آن از جمله بهترین نویسنده گفتار متن و جایزه شهید “آوینی” دریافت کرده است. مستند در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در مطالعات تاریخی های مشخصی پخش خواهد شد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از روابط‌عمومی شبکه مستند، «پاییز پنجاه سالگی» روایتی از زندگی شهید قاسم سلیمانی از زبان سردار محمد جمالی، همرزم او است و با نگاهی به دوران حضور «حاج قاسم» در منطقه جنوب‌شرق کشور از مهمترین دوران فعالیت ایشان تولیده شده است.

سردار محمد جمالی، از فرماندهان لشکر ۴۱ ثارالله، همرزم سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است که سال ۱۳۹۲ در سوریه شهید شد، او به واسطه سال‌ها فعالیت در جنوب شرق کشور و ارتباط مستقیم «حاج قاسم» را به خوبی می‌شناسد.

دین محمدی‌زاده در این مستند نگاهی به فعالیت‌های شهید سلیمانی در سامان‌بخشی به منطقه جنوب‌شرق کشور در قالب طرح احرار دارد و سراغ واکاوی ابعاد ناگفته و کمتر دیده‌شده زندگی و شخصیت حاج قاسم سلیمانی رفته است.

«پاییز پنجاه سالگی» به تهیه‌کنندگی مهدی نقویان، ساخت و ساز موسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی و شبکه یک سیما در شانزدهمین جشنواره مستند «هنر هفتم حقیقت» رونمایی شد و جایزه «بهترین نویسنده گفتار متن» بخش جایزه ملی، تندیس نقره‌ای بخش شهید «آوینی» و همچنین تندیس بخش «سرباز وطن» را از این جشنواره گرفت.

این مستند به مناسبت سالگرد شهید قاسم سلیمانی در جدول پخش قرار گرفته و سه شنبه ۵ دی ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه مستند می رود. تکرار آن هم روز بعد ساعت ۹ و جمعه ۸ دی ساعت ۱۶ خواهد بود.


مستند “پاییز پنجاه سالگی” روایتی از زندگی شهید قاسم سلیمانی است.این مستند توسط سردار محمد جمالی، همرزم شهید سلیمانی ساخت و ساز شده است.سردار جمالی به خوبی با زندگی و فعالیت‌های حاج قاسم آشناست. مستند نگاهی به فعالیت‌های شهید سلیمانی در منطقه جنوب‌شرق کشور دارد و ابعاد ناگفته و کمتر دیده‌شده زندگی و شخصیت حاج قاسم سلیمانی را بررسی می‌کند. این مستند در جشنواره مستند “هنر هفتم حقیقت” به نمایش درآمده و جوایز متعددی از جمله جایزه بهترین نویسنده گفتار متن و تندیس‌های شهید “آوینی” و “سرباز وطن” را از آن خود کرده است. مستند در مطالعات تاریخی ۵ دی در شبکه مستند روی آنتن خواهد رفت و تکرار آن نیز در روز بعد و جمعه برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *