سازنده چینی تراشه‌ها محدودیت‌های بین‌المللی‌های آمریکا را شکست داد

تراشه ساز چینی تحریم‌های آمریکا را دور زد


شرکت تراشه سازی چینی SMIC تاکنون قادر به دسترسی به تجهیزات پیشرفته ساخت تراشه های آمریکا نبوده است. این شرکت توانسته تراشه های ۷ نانومتری را توسعه داده و در حال تحقیق و توسعه بر روی فناوری های ۵ و ۳ نانومتری است. محدودیت‌های بین‌المللی های آمریکا بر روی فعالیت شرکت تاثیری گذاشته است، اما ترکیبی از عوامل کمک کرده تا شرکت بتواند با محدودیت های پیش رو پیشرفت کند. با این حال، دسترسی به ابزارهای ساخت پیشرفته، به ویژه ابزارهای لیتوگرافیEUV، برای شرکت SMIC محدود است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از گیزموچاینا، این تراشه ساز اجازه دسترسی به تجهیزات پیشرفته تراشه سازی ساخت امریکا را ندارد.

طبق گزارش ها SMIC دومین نسل فناوریی های ساخت تراشه های ۷ نانومتری را توسعه داده که می توان با کمک آن پردازشگرهای موبایل ساخت و ساز کرد. این شرکت چینی تصمیم دارد روی فناوری های فرایندهای ساخت و ساز تراشه های ۵ و ۳ نانومتری تحقیق کند.

پژوهش توسط تیم تحقیق و توسعه شرکت انجام می شود. رهبر محققان لیانگ مونگ سونگ یکی از مدیران ارشد اجرایی شرکت و محقق برجسته نیمه رسانا است.

این خبر نشان می دهد محدودیت‌های بین‌المللی های آمریکا نتوانسته پیشرفت SMC در توسعه تراشه های پیشرفته فراتر از ۷ نانومتری را به طور کامل متوقف کند. این محدودیت‌های بین‌المللی ها فعالیت شرکت را کند کرده اما ترکیبی از عوامل به غلبه بر این چالش ها کمک می کند.

در حال حاضر SMIC هم اکنون پنجمین پیمانکار بزرگ تولیدی تراشه سازی به حساب می آید. اما دسترسی به ابزارهای ساخت ویفرهای پیشرفته را ندارد و همین امر توانایی توسعه فناوری های ساخت و ساز جدید را به شدت محدود می کند. SMIC به دلیل محدودیت‌های بین‌المللی ها نتوانست به ابزارهای لیتوگرافیEUV متعلق به ASML دسترسی یابد. با این وجود از فناوری لیتوگرافیDUV برای نسل دوم تراشه های ۷ نانومتری استفاده کرده است.


تراشه ساز چینی SMIC توانسته با توسعه فناوری تراشه های ۷ نانومتری، پیشرفت چشمگیری را حاصل کند. محدودیت‌های بین‌المللی های آمریکا نتوانسته رشد این شرکت را به طور کامل متوقف کند اما محدودیت ها در دسترسی به تجهیزات پیشرفته تراشه سازی ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *