حدوداً ۸۵ میلیون شغل تا سال ۲۰۲۵ از بین خواهد رفت!

تا سال ۲۰۲۵ حدود ۸۵ میلیون شغل از بین می رود!


بهروز مینایی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های AI و مکاترونیک و معاون علمی، فناوری و دانش مالی دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری ایران، در گفت‌وگو با رادیو دانش مالی اعلام کرد که بیش از ۷۵ درصد دانش مالی کشور توسط حکومت سازماندهی می‌شود و این باعث کندی روند درآمد زایی می‌شود. او همچنین افزود که با ورود دنیای دیجیتال و درآمد زایی از این طریق، دانش مالی دیجیتال از طریق بخش خصوصی رشد کرده است و حکومت بخش کوچکی از این چرخه را بر عهده گرفته است. مینایی تا سال ۲۰۲۵ به وجود آمدن بیش از ۹۷ میلیون شغل جدید و از بین رفتن حدود ۸۵ میلیون شغل را پیش‌بینی کرده است. او تأکید کرد که مالی که بر پایه بازاریابی آنلاین شکل می‌گیرد، نه تنها مختص به ایران نیست بلکه در سراسر جهان رایج است. مینایی بر این باور است که اگر زیرساخت‌های AI به دست موسسه آموزش عالی‌ها برسد، رشد خوبی در درآمد زایی بازاریابی آنلاین در کشور خواهیم داشت و در حوزه دانش مالی دیجیتال، ایران نسبت به سایر کشورهای جهان حدود ۲ برابر عقب است. به نظر او با فراگیر شدن استفاده از AI، این عقب ماندگی قابل تعویض است.

به گزارش دیجیاتور بهروز مینایی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های AI و مکاترونیک و معاون علمی، فناوری و دانش مالی دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری در گفت‌وگو با رادیو دانش مالی اظهار داشت: متأسفانه در ایران بیش از ۷۵ درصد دانش مالی کشور توسط حکومت سازماندهی می‌شود، این تصدیگری حکومت منجر به کندی روند درآمد زایی می‌شود.

وی افزود: وقتی دنیای دیجیتال وارد کشور شد و درآمد زایی از این طریق فراهم شد دانش مالی دیجیتال از طریق بخش خصوصی رشد کرد و حکومت بخش کوچکی از این چرخه مالی را بر عهده گرفت.

مینایی تصریح کرد: تا سال ۲۰۲۵ حدود ۸۵ میلیون شغل از بین می‌رود و ۹۷ میلیون شغل جدید ایجاد می‌شود. بسیاری از مشاغل از جمله تولیدی پوشش ریسک، انرژی، خدمات مالی و حمل نقل از بین می‌روند و جای خود را به مشاغل دنیای دیجیتال می‌دهد. مالی که بر پایه دیجیتال مارکتینگ شکل می‌گیرد فقط مختص به کشورمان نیست بلکه در کل جهان حاکم است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های AI و مکاترونیک گفت: اگر زیرساخت‌های AI در اختیار موسسه آموزش عالی‌ها قرار بگیرد، با توجه به توانمندی نیروی انسانی که داریم بهره وری و درآمد زایی دیجیتال مارکتینگ در کشور رشد خوبی خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه دانش مالی دیجیتال نسبت به سایر کشورهای جهان حدود ۲ برابر عقب هستیم. اگر استفاده از AI فراگیر شود این عقب ماندگی جبران می‌شود.


۱٫ بیش از ۷۵ درصد دانش مالی کشور توسط حکومت سازماندهی می‌شود.
۲٫ کندی روند درآمد زایی از طریق حکومت منجر می‌شود.
۳٫ دانش مالی دیجیتال رشد کرده و حکومت بخش کوچکی از آن را بر عهده دارد.
۴٫ تا سال ۲۰۲۵ حدود ۸۵ میلیون شغل از بین می‌رود و ۹۷ میلیون شغل جدید ایجاد می‌شود.
۵٫ بسیاری از مشاغل در تولیدی پوشش ریسک، انرژی، خدمات مالی و حمل‌ونقل از بین می‌روند.
۶٫ مشاغل دنیای دیجیتال جایگزین مشاغل قدیمی می‌شوند.
۷٫ مالی که بر پایه بازاریابی آنلاین شکل می‌گیرد، در کل جهان حاکم است.
۸٫ بر پایه توانمندی نیروی انسانی، درآمد زایی بازاریابی آنلاین در کشور رشد خوبی خواهد داشت.
۹٫ در حوزه دانش مالی دیجیتال، به نسبت سایر کشورهای جهان، عقب هستیم.
۱۰٫ با فراگیر شدن AI، عقب‌ماندگی جبران خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *