استفاده از سایت‌های همراه اول در روستاهای استان گلستان

بهره‌برداری از سایت‌های همراه اول در نقاط روستایی گلستان


در آیین افتتاح پروژه های ارتباط روستایی این استان، دو سایت ارتباط روستایی همراه اول با هدف تکمیل اتصال روستاهای گلستان به شبکه جهانی پرسرعت، با دستور رییس جمهور به بهره برداری رسیدند. سید ابراهیم رئیسی در این مراسم بهره مندی روستاها از شبکه جهانی پرسرعت را در راستای عدالت مالی و اجتماعی توجیه کرده و بیان کرد که دسترسی به شبکه جهانی پرسرعت برای همه استان گلستان قابل استفاده است. همچنین، عیسی زارع پور، وزیر مخابرات و تکنولوژی مخابرات، اعلام کرد که در کل کشور ۹۴ درصد روستاها و در استان گلستان ۹۹.۲ درصد روستاها به شبکه متصل شده اند. همچنین، همراه اول همچنان به تلاش برای پوشش کامل و اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه جهانی پرسرعت ادامه می دهد. در همین راستا، امروز دو سایت ارتباطی همراه اول در روستاهای “فارسیان” و “محمدآباد پایین” از توابع شهرستان های “آزاد شهر” و “آق قلا” استان گلستان به بهره برداری رسیدند تا در مجموع بیش از ۷۲۵ خانوار با ۲۴۴۱ نفر جمعیت به شبکه جهانی پرسرعت اپراتور اول ارتباطی متصل شوند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از اداره کل مخابرات شرکت مخابرات سیار ایران، سایت های ارتباط روستایی همراه اول در جریان مسافرت استانی سید ابراهیم رییسی رییس جمهور به استان گلستان، روز گذشته یکم دیماه ۱۴۰۲ با دستور مقام اول اجرایی کشور از محل کارخانه پیشرفت گرگان به بهره برداری رسید.

در آیین افتتاح پروژه بزرگ فیبرنوری استان گلستان و همچنین پروژه های ارتباط روستایی این استان که عیسی زارع پور وزیر مخابرات و تکنولوژی مخابرات، مدیران ارشد این وزارتخانه و مدیران ارشد استانی نیز حضور داشتند، دو سایت ارتباط روستایی همراه اول با هدف تکمیل اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان گلستان به شبکه جهانی پرسرعت نسل های جدید ارتباطی، با دستور رییس جمهور به بهره برداری رسید.

* دسترسی به شبکه جهانی پرسرعت یک ضرورت است

سید ابراهیم رئیسی بهره مندی روستاها به شبکه جهانی پرسرعت را گامی در راستای عدالت مالی، اجتماعی و عدالت در توزیع فرصت ها و ظرفیت ها دانست و اظهار کرد: امروز دسترسی به شبکه جهانی پرسرعت یک ضرورت است و خوشحالم که از اینجا اعلام کنم امروز این زیرساخت برای شبکه جهانی پرسرعت در همه استان گلستان قابل بهره برداری است و امیدوارم دیگر استان ها نیز هر چه سریع تر از این امکان به طور کامل بهره مند شوند.

* ۹۹.۲ درصد روستاهای گلستان به شبکه جهانی پرسرعت متصل شدند

عیسی زارع پور، وزیر مخابرات و تکنولوژی مخابرات هم در این مراسم با اشاره به آخرین وضعیت توسعه مخابرات روستایی استان گلستان، اذعان کرد: در کل کشور ۹۴ درصد روستاها و در استان گلستان ۹۹.۲ درصد روستاها به شبکه متصل شده اند و هفت روستای باقیمانده این استان تا دهه فجر و قریب به ۱۸۰۰ روستای باقی مانده در کل کشور تا پایان سال به شبکه ارتباطی سراسری متصل می شوند.

گفتنی است، همراه اول به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور موبایل ایران ضمن در اختیار داشتن بیشترین میزان پوشش مخابرات روستایی در کشور (حدود ۴۵ هزار روستا به زعم سازمان تنظیم مقررات و مخابرات رادیویی)، در تلاش است مطابق تکالیف محوله، برنامه های وزارت مخابرات و تکنولوژی مخابرات برای پوشش کامل و اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه جهانی پرسرعت (از محل طرح خدمات عمومی اجباری روستایی) را به سرانجام رساند.

در همین راستا امروز نیز به شکل نمادین سایت های ارتباطی همراه اول در روستاهای «فارسیان» و «محمدآباد پایین» از توابع شهرستان های «آزاد شهر» و «آق قلا» استان گلستان به بهره برداری رسید تا مجموعا بیش از ۷۲۵ خانوار با ۲۴۴۱ نفر جمعیت به شبکه جهانی پرسرعت اپراتور اول ارتباطی متصل شوند.


دسترسی به شبکه جهانی پرسرعت در روستاهای استان گلستان بهبود یافت. در آیین افتتاح پروژه بزرگ فیبرنوری استان گلستان و پروژه های ارتباط روستایی، دو سایت ارتباط روستایی همراه اول به بهره برداری رسیدند. این اقدام قدمی در راستای عدالت مالی، اجتماعی و عدالت در توزیع فرصت ها و ظرفیت ها است. از این زیرساخت برای شبکه جهانی پرسرعت در استان گلستان و در نهایت سراسر کشور بهره برداری می شود. تا کنون ۹۹.۲ درصد روستاهای گلستان به شبکه جهانی پرسرعت متصل شده اند و باقیمانده در دهه فجر به شبکه ارتباطی سراسری متصل می شوند. همراه اول نیز بزرگترین اپراتور موبایل در کشور است و تلاش می کند تا برنامه های وزارت مخابرات و تکنولوژی مخابرات را برای پوشش کامل روستاها و اتصال آنها به شبکه جهانی پرسرعت اجرا کند. در این زمینه، سایت های ارتباطی همراه اول در روستاهای فارسیان و محمدآباد پایین از توابع شهرستان های آزادشهر و آق قلا استان گلستان به بهره برداری رسیدند و بیش از ۷۲۵ خانوار با ۲۴۴۱ نفر جمعیت به شبکه جهانی پرسرعت اپراتور اول ارتباطی متصل شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *