اجرای عملیات مالی و بانکی بین ایران و روسیه فراهم می‌شود.

بسترهای پولی و بانکی میان ایران و روسیه عملیاتی می‌شود


در دیدار و گفتگوهای دیپلماتیک بین رئیس‌کل نهاد مالی ایران و روسیه، تاکید بر افزایش همکاری‌های پولی و بانکی، بهره‌برداری از ظرفیت‌های بریکس و نهادسازی‌های پولی و بانکی جدید بود. همچنین تقویت مناسبات در چارچوب توافقنامه بازرگانی آزاد میان ایران و اتحادیه مالی اوراسیا مورد توجه قرار گرفت. با شروع عملیات بسترهای پولی و بانکی میان دو کشور، فصل جدیدی از روابط بانکی شروع شد. زیرساخت‌هایی همچون اتصال سامانه‌های پیام‌رسان غیرسوئیفتی و برقراری روابط دوطرفه کارگزاری با پول‌های ملی بین بانک‌های تجاری دو کشور، در حوزه بانکی مورد استفاده قرار گرفته است. در این دیدار، پیشنهادهایی در زمینه بهره‌برداری از ظرفیت‌های گروه بریکس و نهادسازی‌های پولی و بانکی مطرح شد که توجه رئیس‌کل نهاد مالی روسیه را جلب کرد. با توجه به نهایی‌شدن اقدامات توافق‌شده قبلی، قرار شد محور همکاری‌های آینده بانک‌های مرکزی دو کشور در حوزه بانکی فنی و تخصصی باشد. همچنین، با حضور رئیس‌کل نهاد مالی ایران در مسکو، ال.سی شبکه بانکی ایران در روسیه توسط بانک سپه گشایش یافت و اولین خط اعتباری بین بانک روسیه و بانک ملی ایران برای بازرگانی بین‌الملل کالاهای اساسی به ارزش 6 و نیم میلیارد روبل تعریف شد.

به گزارش دیجیاتور، در دیدار و گفتگوهای دیپلماتیک محمدرضا فرزین رئیس‌کل نهاد مالی کشورمان با الویرا نبیولینا رئیس‌کل نهاد مالی روسیه، افزایش همکاری‌های پولی و بانکی، بهره‌برداری از ظرفیت‌های بریکس و نهادسازی‌های پولی و بانکی جدید در این حوزه و همچنین تقویت مناسبات در چارچوب توافقنامه بازرگانی آزاد میان ایران و اتحادیه مالی اوراسیا مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش ارتباطات سازمانی نهاد مالی، به دنبال عملیاتی شدن بسترهای پولی و بانکی میان جمهوری اسلامی ایران و روسیه، فصل جدیدی از روابط بانکی دو کشور آغاز شد.

زیرساخت‌ها و بسترهایی همچون اتصال سامانه‌های پیام‌رسان غیرسوئیفتی و برقراری روابط دوطرفه کارگزاری با پول‌های ملی میان بانک‌های تجاری دو کشور که قبلاً ایجاد شده بود امروز مورد استفاده بانک‌ها و فعالان مالی قرار گرفته است.

در دیدار و گفتگوهای دیپلماتیک رئیس‌کل نهاد مالی کشورمان با رئیس‌کل نهاد مالی روسیه، علاوه بر نهایی‌سازی توافق بکارگیری پول‌های ملی در مبادلات تجاری دو کشور بجای دلار، دکتر فرزین پیشنهادهایی در زمینه بهره‌برداری از ظرفیت‌های گروه بریکس و نهادسازی‌های پولی و بانکی در این حوزه طی دوره ریاست روسیه بر این گروه در سال آتی میلادی مطرح کرد که مورد توجه رئیس کل نهاد مالی روسیه قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، با توجه نهایی‌شدن کلیه اقدامات توافق‌شده قبلی میان بانک‌های مرکزی ایران و روسیه، قرار شد مفاد آن بصورت فنی و تخصصی، محور همکاری‌های آینده بانک‌های مرکزی دو کشور قرار گیرد.

گفتنی است در جریان مسافرت رئیس کل نهاد مالی کشورمان به مسکو و به‌دنبال رایزنی‌ها و عملیاتی‌سازی بسترهای پولی و بانکی، اولین ال. سی شبکه بانکی ایران در خارج از کشور توسط بانک سپه در روسیه گشایش شد. ارزش این LC که از امروز مورد استفاده قرار گرفته، برای شروع مبلغ ۱۷ میلیون یورو است و با شرط پرداخت مدت‌دار جهت بازرگانی بین‌الملل استفاده می‌شود.

همچنین با حضور فرزین رئیس کل نهاد مالی کشورمان، جلسه‌ای میان مدیران بانکی ازبر بانک روسیه و بانک ملی ایران برگزار شد که بر اساس آن خط اعتباری به ارزش ۶ و نیم میلیارد روبل برای بازرگانی بین‌الملل کالاهای اساسی از روسیه برای ایران ایجاد گردید.


با دیدار و مذاکره بین رئیس کل نهاد مالی کشورمان و رئیس کل نهاد مالی روسیه، همکاری‌های پولی و بانکی بین دو کشور افزایش یافت. همچنین توافقنامه بازرگانی آزاد میان ایران و اتحادیه مالی اوراسیا نیز تقویت شد. بسترهای پولی و بانکی میان ایران و روسیه عملیاتی شده و روابط بانکی دو کشور متحول شد. زیرساخت‌ها و بسترهایی که قبلاً ایجاد شده بودند، در حال استفاده از سوی بانک‌ها و فعالان مالی قرار می‌گیرد. توافق‌هایی درباره بهره‌برداری از ظرفیت‌های گروه بریکس و نهادسازی‌های پولی و بانکی در این حوزه نیز مطرح شد. با نهایی‌شدن کلیه اقدامات توافق‌شده قبلی، همکاری‌های آینده بانک‌های مرکزی دو کشور محور گفتگوهای دیپلماتیک و تعامل قرار خواهد گرفت. علاوه بر این، اولین ال سی شبکه بانکی ایران در خارج از کشور باز شد و همچنین خط اعتباری برای بازرگانی بین‌الملل کالاهای اساسی از روسیه به ایران ایجاد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *