بخشنامه جدید درباره جذب و تقسیم سهام قیر به زودی ارسال می‌شود.

بخشنامه جذب و توزیع سهمیه‌های چهارگانه قیر به زودی ابلاغ می‌شود


در جلسه اولین کارگروه قیر سال 1402، نمایندگان وزارتخانه‌های مختلف حاضر شدند. در این نشست، امیر محمود غفاری، معاون برنامه‌ریزی و سازماندهی منابع وزیر راه و شهرسازی، نقش وزیر راه و شهرسازی در تصویب طرح اصلاح بند “ک” تبصره 1 مقررات برنامه‌ریزی مالی 1402 را برجسته کرد و تاکید کرد که ابتکار عمل و پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی منجر به رفع ابهامات سایر دستگاه‌های تصمیم‌گیری شد. وی از نهایی شدن محتوای بخشنامه جذب و توزیع سهمیه‌های قیر نیز خبر داد و گفت که به زودی این بخشنامه به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ خواهد شد. همچنین غفاری بر تأمین شفافیت و آگاهی عمومی در تهیه گزارش‌ها تأکید کرد و توصیه کرد که در سازماندهی میزان جذب و مصرف قیر در پروژه‌ها دقت شود. در ادامه، اشاره شد که در خصوص نرخ نیز بر سر مبنای متوسط قیمت 9 ماهه اول سال جاری توافق شده است و در حال رایزنی با پارلمان برای تثبیت همین نرخ هستند.

به گزارش دیجیاتور، اولین جلسه کارگروه قیر سال ۱۴۰۲ روز دوشنبه چهارم دی ماه به ریاست امیر محمود غفاری معاون برنامه‌ریزی و سازماندهی منابع وزیر راه و شهرسازی با حضور اعضا و نمایندگان وزارتخانه‌های کشور، تولیدی، استخراج معدنی و بازرگانی، آموزش و پرورش، بنیاد مسکن و سازمان بسیج سازندگی برگزار شد.

در ابتدای این نشست غفاری به تشریح نقش وزیر راه و شهرسازی در تصویب طرح اصلاح بند «ک» تبصره ۱ مقررات برنامه‌ریزی مالی ۱۴۰۲ در پارلمان تاکید کرد و گفت: ابتکار عمل و پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی منجر به رفع ابهامات سایر دستگاه‌های تصمیم گیر شد و سر انجام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری در اجرای اصل ۱۲۳ میثاق ملی جمهوری اسلامی ایران، «مقررات اصلاح بند «ک» تبصره (۱) مقررات برنامه‌ریزی مالی سال ۱۴۰۲ کل کشور» را که در جلسه علنی روز یکشنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۲ پارلمان تصویب و در مطالعات تاریخی اول آذر ۱۴۰۲ از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام با اصلاح ماده واحده، موافق با مصلحت نظام تشخیص داده شده، برای اجرا به وزارتخانه‌های منابع هیدروکربن، راه و شهرسازی، امور مالی و دارایی و سازمان برنامه و برنامه‌ریزی مالی کشور ابلاغ کرد.

وی در ادامه از نهایی شدن محتوای «بخشنامه جذب و توزیع سهمیه‌های چهارگانه قیر جهت اجرای طرح‌های عمرانی کشور» خبر داد و گفت: به زودی این بخشنامه به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و سازماندهی منابع وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تخصیص سهمیه یک سوم در هفته گذشته، تاکید کرد: اصل شفاف سازی، مستندسازی و آگاه سازی در تهیه گزارش‌ها لحاظ شود تا تأثیرگذاری حداکثری را در بر داشته باشد. همچنین با توجه به اینکه در برخی از استان‌ها به ویژه استان‌های نیمه شمالی کشور فصل انجام عملیات آسفالت تمام شده است، در خصوص سازماندهی میزان جذب قیر و مصرف آن در پروژه‌ها دقت شود. به عنوان مثال در وزارت راه و شهرسازی مصارف در این فصل به استان‌های جنوبی کشور بیشتر اختصاص می‌یابد.

غفاری افزود: در خصوص نرخ نیز بر سر مبنا قرار دادن متوسط قیمت ۹ ماهه اول امسال توافق حاصل شده است و در حال رایزنی با پارلمان برای تثبیت همین نرخ هستیم.


اولین جلسه کارگروه قیر سال ۱۴۰۲ برگزار شد. وزیر راه و شهرسازی نقش ویژه‌ای در تصویب طرح اصلاح بند «ک» تبصره ۱ مقررات برنامه‌ریزی مالی ۱۴۰۲ داشته است. این ابتکار عمل و پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی ابهامات سایر دستگاه‌ها را رفع کرده و در اجرای اصل ۱۲۳ میثاق ملی، مقررات اصلاح بند «ک» تبصره (۱) مقررات برنامه‌ریزی مالی ۱۴۰۲ به اجرا درآمده است. بخشنامه جذب و توزیع سهمیه‌های چهارگانه قیر جهت اجرای طرح‌های عمرانی کشور به زودی به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ می‌شود. تاکید شده است که شفافیت، مستندسازی و آگاهی در تهیه گزارش‌ها رعایت شود و سازماندهی میزان جذب قیر و مصرف آن در پروژه‌ها دقت شود. در خصوص نرخ نیز در حال رایزنی با پارلمان برای تثبیت نرخ متوسط قیمت ۹ ماهه اول امسال هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *