باشید نگهدارنده رنگین کمان صداها- انتشار دو آلبوم هنر صوتی مازندران

انتشار ۲ آلبوم از موسیقی مازندران/ شنونده رنگین کمان صداها باشید


در این متن، دو آلبوم هنر صوتی به نام‌های “انارتتی” و “روجین” در هنر صوتی نواحی کشورمان منتشر شده‌اند. آلبوم “انارتتی” با تنظیم و هنر صوتی پرویز عبدالهی و خوانندگی محمدابراهیم عالمی و سایر خواننده‌ها به علاقه‌مندان هنر صوتی اقوام ایرانی ارائه شده است. این آلبوم با هدف بازسازی آثار فولکلوری و روایت گران شاخص هنر صوتی مازندران و معرفی ساز “کش دمبک” ساخت و ساز شده است. همچنین، آلبوم “روجین” با تنظیم جمشید نیکوزاد و خوانندگی اسماعیل عبدی منتشر شده است‌.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، ۲ آلبوم «انارتتی» و «روجین» عنوان آثار جدید موسیقایی در بخش تولیدات مرتبط با هنر صوتی نواحی کشورمان هستند که در قالب اجرای هنر صوتی بخش‌هایی از مناطق مختلف استان مازندران در اختیار علاقه مندان هنر صوتی اقوام ایرانی قرار گرفته است.

«انارتتی» عنوان یکی از این آلبوم های جدید است که با تنظیم و هنر صوتی پرویز عبدالهی و خوانندگی محمدابراهیم عالمی، سیدپرویز سیاهدشتی، حسین زمانی، میثم یاری، ولی عبدالهی و اسماعیل عبدی منتشر شده است.

در توضیحات تکمیلی این آلبوم آمده است: آواهای بومی هر سرزمین آغشته به غم و شادی آن سرزمین است. آلبوم هنر صوتی «انارتتی» رنگین کمانی از صداهاست که کوشش شده تا با تنظیم نو و دوری از حاشیه پردازی در تصنیف ها، مخاطبان بیشتری را جذب کند.

یکی از اهداف ساخت و ساز این آلبوم بازسازی آثار فولکلور و روایت گران شاخص هنر صوتی مازندران و معرفی ساز «کش دمبک» که یکی از سازهای کوبه ای مازندران بوده، است. نیاز به یادآوری است که پیش نوازی، برگرفته از قطعات ویژه سرنا است که با کمی تغییر، حذف میزان های اضافی، اجرای پیوسته و سرضرب قطعه ها و بدون مترونوم، تنظیم و انجام شد.

«پیش نوازی»، «سرکوه وارش» با ادبیات ردیف‌دار شعبان نادری رجه و اسدالله عمادی، «کتولی» با روایت نورمحمد طالبی، خوانندگی میثم یاری، «طیبه جان» با خوانندگی اسماعیل عبدی، «چکل» اسماعیل عبدی، «کتولی» با ادبیات ردیف‌دار شعبان نادری رجه، «روجا» با ادبیات ردیف‌دار شعبان نادری رجه و خوانندگی پرویز سیاهدشتی، «فاطمه غریبم» با روایت زبیده محمدی، ادبیات ردیف‌دار شعبان نادری رجه و خوانندگی ولی عبداللهی، «گلی جان – کتولی» با ادبیات ردیف‌دار شعبان نادری و اسدالله عمادی و خوانندگی محمدابراهیم عالمی و روایت ماری محمدی، «انارتتی – آواز شوشتری» با خوانندگی پرویز سیاهدشتی و ادبیات ردیف‌دار مبین اکبرنژاد و «ته بلازه» با خوانندگی محمدابراهیم عالمی قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده اند.

سامان نوروزیان نوازنده کمانچه و کمانچه آلتو، یحیی قدیری نوازنده لَله وا، نبی ذبیحی نوازنده تمبک، ضرب محلی و کش دمبک، سعدی صادقی نوازنده لَله وا، جمشید نیکوزاد نوازنده دست دایره و دهل، فرزاد محمدنژاد نوازنده تار و عود، حمیدرضا زمانی نوازنده دو تار، پرویز عبداللهی نوازنده سرنا، هوراسا و آبد درخشان هم خوانان، امیرارسلان عبداللهی نوازنده دوتار و گلدسته زارع نوازنده دسرکوتن گروه نوازندگان این آلبوم را تشکیل می‌دهند.

آلبوم «روجین» هم یکی دیگر از آثار منتشر شده در حوزه هنر صوتی مازندران است که با تنظیم جمشید نیکوزاد و خوانندگی اسماعیل عبدی پیش روی شنوندگان قرار گرفته است.

«لاره لاره» با ادبیات ردیف‌دار سیفعلی درخشان، «وارش» با ادبیات ردیف‌دار رشید بابازاده، «کتولی» با ادبیات ردیف‌دار شعبان نادری رجه، «برادر شهیدم» با ادبیات ردیف‌دار غلامرضا کبیری، «زین سوار» با ادبیات ردیف‌دار رشید بابازاده، «طیبه جان» با ادبیات ردیف‌دار شعبان نادری رجه، «لیلی جان ضربی»، «نجما»، «جان یار» با ادبیات ردیف‌دار سیفعلی درخشان، «ونوشه» با ادبیات ردیف‌دار شعبان نادری و «نوروزخوانی» با ادبیات ردیف‌دار رضا رحمانی قطعاتی هستند که در این آلبوم منتشر شده اند.

انتشار ۲ آلبوم از موسیقی مازندران/ شنونده رنگین کمان صداها باشید

جمشید نیکوزاد نوازنده ضرب، نقاره و دهل، کریم کمالی‌فرد نوازنده کمانچه، سعید زارع نوازنده دوتار، علیرضا زمانی نوازنده عود، پرویز عبداللهی نوازنده سرنا، یحیی قدیری نوازنده لَله وا نیز گروه نوازندگان این آلبوم را تشکیل می دهند.


در این متن، دو آلبوم موسیقایی با نام‌های “انارتتی” و “روجین” معرفی شده است. آلبوم “انارتتی” شامل مجموعه‌ای از اجراهای هنر صوتی از مناطق مختلف استان مازندران است که توسط هنرمندان مختلفی همچون پرویز عبدالهی، محمدابراهیم عالمی، سیدپرویز سیاهدشتی و غیره ضبط شده است. در این آلبوم، تنظیمات جدید و متفاوتی برای اجراها به کار رفته است و هدف آن بازسازی آثار فولکلور و معرفی ساز “کش دمبک” است. آلبوم “روجین” نیز شامل مجموعه‌ای از قطعات هنر صوتی مازندرانی است که توسط جمشید نیکوزاد و اسماعیل عبدی تنظیم و اجرا شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *