تسریع سوییفت در افزایش مشارکت یوآن در بازرگانی جهانی

اذعان سوییفت به افزایش سهم یوآن در مبادلات جهانی


به گزارش رسانه‌های مهر، یوآن چین توانست در ماه نوامبر چهارمین ارز پر استفاده در جهان باشد. سهم یوآن از مبادلات بین المللی در این ماه نسبت به ماه اکتبر افزایش یافته و به ۴.۶ درصد رسیده است. در حالی که سهم ین ژاپن در این مدت کاهش یافته و به ۳.۴ درصد رسیده است. سهم یوآن چین در طول یک سال تقریباً دو برابر شده است. در مقابل، سهم دلار و یورو در این بازه کاهش یافته و سهم پوند انگلیس نیز کاهشی داشته است. این افزایش سهم یوآن نشان می‌دهد که چین به دنبال فاصله گرفتن از دلار است و همچنین در ترویج استفاده از ارز ملی خود نیز تلاش می‌کند. به طور کلی، حکومت چین در مبادلات تجاری خود به سمت استفاده از ارزهای غیردلاری در ارتباط با روسیه، خاورمیانه و کشورهای آمریکای لاتین در حال گسترش است.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور به نقل از راشاتودی، نهاد سوئیفت، اعلام کرد بر اساس ارزش معاملاتی، یوآن چین توانسته به چهارمین ارز پر استفاده در ماه نوامبر در جهان تبدیل شود.

در این بین سهم یوآن از مبادلات بین المللی از ۳.۶ درصد در ماه اکتبر به ۴.۶ درصد در ماه نوامبر افزایش یافته اما سهم ین از ۳.۹ درصد به ۳.۴ درصد کاهش یافته است.

بر همین اساس سهم یوآن چین از مبادلات بین المللی در یک بازه زمانی یک‌ساله تقریباً دو برابر شده است.

نکته مهم آنکه سهم دیگر ارزهای مطرح جهان به خصوص دلار برخلاف یوآن، در بازه زمانی اکتبر تا نوامبر نه تنها افزایش نیافته بلکه کاهش یافته است. سهم دلار از ۴۷.۲۵ به ۴۷.۰۸ درصد کاهش یافته و یورو هم از ۲۳.۳۶ به ۲۲.۹۵ درصد رسیده است.

سهم پوند انگلیس نیز از ۷.۳۳ درصد به ۷.۱۵ درصد پایین آمده است.

افزایش سهم یوآن چین در مبادلات بین المللی نشان دهنده رویکرد این کشور در فاصله گرفتن هر چه بیشتر از دلار است و از طرفی حکومت چین در تلاش است تا استفاده از ارز ملی خود در مبادلات بین المللی را هم ترویج کند.

کارشناسان می‌گویند حکومت چین در مبادلات تجاری خود با روسیه، خاورمیانه و کشورهای آمریکای لاتین در حال گسترش استفاده از ارزهایی غیر از دلار است.


یوآن چین ارز پر استفاده تری در ماه نوامبر شده است. سهم یوآن در مبادلات بین المللی افزایش یافته و سهم ین کاهش یافته است. سهم یوآن چین تقریباً دو برابر شده است. اما سهم دیگر ارزهای مطرح جهان از جمله دلار، یورو و پوند انگلیس کاهش یافته است. افزایش سهم یوآن چین نشان دهنده رویکرد کشور در فاصله گرفتن از دلار و ترویج استفاده از ارز ملی در مبادلات بین المللی است. حکومت چین در مبادلات تجاری با روسیه، خاورمیانه و کشورهای آمریکای لاتین از ارزهایی غیر از دلار استفاده می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *