ریسک آسیب پذیری شناورهای دریایی در دریای خزر

احتمال آسیب شناورهای دریایی در دریای خزر


بر اساس هشدار دریایی سطح زرد سازمان پیش‌بینی آب و هوا، سامانه وزش باد به نسبت شدید و افزایش ارتفاع موج در سواحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان در دریای خزر را در بر می‌گیرد. این شرایط جوی خطر غرق شدن شناگران و آسیب به تورهای صیادی، احتمال آسیب به شناورهای سبک و تفریحی و اختلال در فعالیت‌های ساحلی و فراساحل را به دنبال دارد. بنابراین، سازمان پیش‌بینی آب و هوا توصیه می‌کند در این ایام از شنا و غواصی خودداری شود و تردد شناورهای سبک و تفریحی محدود شود و فعالیت‌های شیلاتی در این شرایط ضروری است. همچنین، سازمان‌های مربوطه و فعالان دریایی باید تمهیدات لازم جهت ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر و فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل را در نظر بگیرند.

به گزارش دیجیاتور، وزارت راه وشهرسازی اعلام کرد که بر اساس هشدار دریایی سطح زرد سازمان پیش‌بینی آب و هوا، سامانه وزش باد به نسبت شدید و افزایش ارتفاع موج از روز پنجشنبه آغاز می‌شود و تا اواخر وقت جمعه ادامه دارد.

این سامانه موجب افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا ۲۶ نات و افزایش بیشینه ارتفاع موج در سواحل تا ۱.۵ متر و دور از دریاکنار بیش از ۱.۵ متر خواهد شد و مناطق ساحلی و دور از دریاکنار استان‌های گیلان، مازندران و گلستان در دریای خزر را در بر می‌گیرد.

این شرایط جوی خطر غرق شدن شناگران و آسیب به تورهای صیادی، احتمال آسیب به شناورهای سبک و تفریحی و اختلال در فعالیت‌های ساحلی و فراساحل را به دنبال دارد.

سازمان پیش‌بینی آب و هوا به منع شنا و غواصی در این ایام توصیه کرده است. محدودیت در تردد شناورهای سبک و تفریحی و منع فعالیت‌های شیلاتی در این شرایط جوی ضروری است. لازم است سازمان‌های مربوطه و فعالان دریایی تمهیدات لازم جهت ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر و فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل را در نظر بگیرند.


بر اساس هشدار دریایی، سامانه وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج از روز پنجشنبه آغاز می‌شود و تا اواخر وقت جمعه ادامه دارد. افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا ۲۶ نات و افزایش بیشینه ارتفاع موج در سواحل تا ۱.۵ متر و دور از دریاکنار بیش از ۱.۵ متر خواهد شد. این شرایط جوی خطر غرق شدن شناگران و آسیب به تورهای صیادی، احتمال آسیب به شناورهای سبک و تفریحی و اختلال در فعالیت‌های ساحلی و فراساحل را به دنبال دارد. سازمان پیش‌بینی آب و هوا توصیه می‌کند تا شنا و غواصی در این ایام ممنوع شود و محدودیت در تردد شناورهای سبک و تفریحی و منع فعالیت‌های شیلاتی در این شرایط جوی ضروری است. لازم است سازمان‌های مربوطه و فعالان دریایی تمهیدات لازم جهت ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر و فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل را در نظر بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *