ریسک نقص در شناورها در خلیج فارس و تنگه هرمز

احتمال آسیب به شناورها در خلیج فارس وتنگه هرمز


براساس هشدار سطح زرد دریایی سازمان پیش‌بینی آب و هوا کشور، باد نسبتاً شدید تا شدید با جهت شمال غربی و ارتفاع موج بالا از روز جمعه تا دوشنبه موجب وزش باد موقتی شمال غربی با سرعت باد ۲۸ نات و ارتفاع امواج بالا خواهد شد. مناطق ساحلی و دور از دریاکنار استان‌های بوشهر و هرمزگان در خلیج فارس تا تنگه هرمز در تأثیر این سامانه قرار خواهند گرفت و احتمال برخی مخاطرات نظیر اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی و خسارت به شناورها و تأسیسات ساحلی و فراساحل اعلام شده است. سازمان پیش‌بینی آب و هوا نیز توصیه کرده است فعالیت‌های تفریحی محدود شده، تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی ممنوع و تمهیدات لازم برای فعالیت‌های دریایی ساحلی و فراساحلی و سکوهای نفتی اتخاذ شود.

به گزارش دیجیاتور، بر اساس هشدار سطح زرد دریایی سازمان پیش‌بینی آب و هوا کشور، سامانه تداوم وزش باد نسبتاً شدید تا شدید با جهت شمال غربی و افزایش ارتفاع موج از روز جمعه تا دوشنبه موجب وزش باد موقتی شمال غربی با بیشینه سرعت باد ۲۸ نات و بیشینه ارتفاع امواج در سواحل ۱/۵ متر و در فرا سواحل تا ۲ متر خواهد شد.

منطقه اثر این سامانه روز شنبه مناطق ساحلی و دور از دریاکنار استان‌های بوشهر و مناطق غربی هرمزگان، در خلیج فارس و روز یک‌شنبه مناطق ساحلی و دور از دریاکنار استان‌های بوشهر و هرمزگان در خلیج فارس و تنگه هرمز اعلام شده است. روز دوشنبه نیز مناطق ساحلی و دور از دریاکنار استان بوشهر در خلیج فارس با این شرایط جوی همراه خواهد شد.

اثر مخاطره این سامانه اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی، احتمال آسیب به شناورها به خصوص شناورهای سبک، احتمال خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحل و همچنین اختلال موقت در فعالیت‌های ساحلی و فراساحل و سکوهای نفتی اعلام شده است.

سازمان پیش‌بینی آب و هوا به ممانعت از فعالیت‌های تفریحی، منع تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های دریایی ساحلی و فراساحلی و سکوهای نفتی توصیه کرده است.


تا دوشنبه وزش باد شمال غربی با سرعت باد ۲۸ نات و ارتفاع امواج تا ۲ متر در سواحل و تا ۱/۵ متر در فراسواحل خواهد بود. دریاکنار های استان های بوشهر و مناطق غربی هرمزگان در روز شنبه و استان های بوشهر و هرمزگان در روز یکشنبه و استان بوشهر در روز دوشنبه تحت تأثیر این سامانه قرار خواهند گرفت. تأثیر این سامانه شامل اختلال در تردد و فعالیت های دریایی، آسیب به شناورها به خصوص شناورهای سبک، خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحل و اختلال موقت در فعالیت های ساحلی و فراساحل و سکوهای نفتی است. سازمان پیش‌بینی آب و هوا توصیه کرده است تا این مطالعات تاریخی، فعالیت های تفریحی، تردد شناورهای سبک و قایق های صیادی ممنوع شود و تمهیدات لازم جهت فعالیت های دریایی و سکوهای نفتی اتخاذ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *