آمریکا به تحقیق درباره بازار تراشه می‌پردازد

آمریکا درباره بازار تراشه تحقیق می‌کند


در تحقیقی که وزارت بازرگانی آمریکا در سال ۲۰۲۴ آغاز می‌شود، بررسی می‌شود که چگونه شرکت‌های آمریکایی تراشه‌های به اصطلاح قدیمی را تامین می‌کنند و چین چطور با یارانه‌ها و ساخت و ساز تراشه‌های سخت به رقابت با شرکت‌های آمریکایی روی آورده است. وزارت بازرگانی آمریکا نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار یارانه برای ساخت و ساز تراشه‌های نیمه‌رسانا اعطا کرده و این تحقیق به کاهش ریسک های حفاظت کشوری از سوی چین می‌پردازد. اگرچه شرکت‌های مستقر در آمریکا نیمی از درآمد مربوط به نیمه‌رسانا در جهان را به خود اختصاص می‌دهند، اما هزینه ساخت و ساز آن‌ها حدود ۳۰تا ۴۵ درصد بالاتر از بقیه جهان است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از رویترز، هدف این تحقیق شناسایی آن است که چگونه شرکت‌های آمریکایی تراشه‌های به اصطلاح قدیمی (نیمه‌ رساناهای نسل فعلی وغیره) را تامین می‌کنند، زیرا این وزارتخانه قصد دارد نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار یارانه برای ساخت و ساز تراشه‌های نیمه‌رسانا اعطا کند.

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد این تحقیق در ماه ژانویه ۲۰۲۴ میلادی آغاز می شود و هدف آن کاهش ریسک های حفاظت کشوری از سوی چین است و روی استفاده و منبع یابی تراشه های با فناوری قدیمی متمرکز است که در چین ساخت و ساز شده و در زنجیره ذخایر صنایع حیاتی آمریکا به کار می روند.

این وزارتخانه روز پنج شنبه در گزارشی اعلام کرد چین در دهه گذشته برای تولیدی نیمه رسانای خود حدود ۱۵۰میلیارد دلار یارانه فراهم و بازار جهانی را برای شرکت های رقیب آمریکایی و خارجی نامتعادل کرده است.

جینا ریموندو وزیر بازرگانی آمریکا اعلام کرد طی چند سال اخیر نشانه های نگران کننده ای از سوی چین و گسترش شرکت های چینی ساخت و ساز تراشه های قدیمی و سخت تر شدن رقابت برای شرکت های آمریکایی را شاهد بودیم.

ریموندو هفته قبل نیز اعلام کرد بود وزارت بازرگانی درسال آینده میلادی(۲۰۲۴) برنامه‌ریزی مالی هایی برای ساخت و ساز تراشه های نیمه رسانا تخصیص می دهد. این وزارتخانه همچنین اعلام کرد برنامه‌ریزی مالی ای چند میلیارد دلاری می تواند ساخت و ساز تراشه آمریکا را دگرگون کند.

طبق بیانیه وزارت بازرگانی آمریکا این تحقیق به ایجاد یک محیط متعادل برای ساخت و ساز تراشه هایی با فناوری قدیمی تر کمک می کند.

شرکتهای مستقر در آمریکا حدود نیمی از درآمد مربوط به نیمه رسانا در جهان را به خود اختصاص می دهند اما با رقابت شدیدی روبرو هستند.

طبق این گزارش هزینه ساخت و ساز نیمه رسانا در آمریکا حدود ۳۰تا ۴۵ درصد بالاتر از بقیه جهان است.


تحقیق در وزارت خانه بازرگانی آمریکا در سال 2024 میلادی آغاز می شود به منظور کاهش ریسک های حفاظت کشوری از سوی چین و مکان اصلی تامین تراشه های با فناوری قدیمی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *