شروع همکاری بانکی بین ایران و اوراسیا

آغاز همکاری‌های بانکی ایران و اوراسیا


در مسافرت رئیس کل نهاد مالی ایران به روسیه، جلسه‌ای میان مدیران بانکی ازبر بانک روسیه و بانک ملی ایران برگزار شد. در این جلسه، گشایش خط اعتباری ۶.۵ میلیارد روبلی میان ایران و روسیه مورد تأکید قرار گرفت. خط اعتباری مذکور جهت تأمین مالی بازرگانی بین‌الملل کالاهای اساسی و مورد نیاز کشور انجام می‌شود. این گشایش اعتباری اولین گام مهم در توسعه همکاری ایران و روسیه پس از امضای توافق‌نامه بازرگانی آزاد با اوراسیا است. همچنین، در این جلسه، تامین مالی مشترک در پروژه‌های ایران و روسیه و گسترش ظرفیت‌های مالی طرفین نیز مورد بحث و تاکید قرار گرفت. در پایان، اعلام شد که بانک ملی نیز آمادگی دارد برای توسعه همکاری‌ها و تامین مالی مشترک با روسیه. این تلاش‌ها به منظور توسعه روابط بانکی بین المللی و توسعه بازرگانی فی‌مابین بین دو کشور است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از نهاد مالی، پیرو مسافرت «محمدرضا فرزین» رئیس کل نهاد مالی به روسیه برای افزایش همکاری‌های پولی و بانکی با این کشور و همچنین تقویت مناسبات در چارچوب توافقنامه بازرگانی آزاد میان ایران و اتحادیه مالی اوراسیا است و در این مسافرت جلسه‌ای میان مدیران بانکی ازبر بانک روسیه و بانک ملی ایران برگزار شد.

در این جلسه که رئیس‌کل نهاد مالی نیز حضور داشت مدیران بانکی ازبر بانک روسیه و بانک ملی ایران، گشایش خط اعتباری ۶.۵ میلیارد روبلی میان ایران و روسیه را مورد تاکید قرار دادند.

این خط اعتباری قرار است از طریق ازبر بانک روسیه و بانک ملی ایران جهت تأمین مالی بازرگانی بین‌الملل کالاهای اساسی و مورد نیاز کشورمان انجام شود.

خط اعتباری ۶.۵ میلیارد روبلی، پیرو توافقات و قراردادهای منعقد شده کارگزاری میان دو بانک به صورت حداقلی و به عنوان شروع عملیات بانکی است.

این گشایش اعتباری اولین گام مهم در راستای توسعه همکاری ایران و روسیه بعد از امضای توافق‌نامه بازرگانی آزاد با اوراسیاست.

توسعه روابط پولی و بانکی بین ایران و روسیه به تاکید رؤسای جمهور دو کشور انجام شد که ضرورتی اجتناب ناپذیر و مقدمه و زیرساخت توسعه بازرگانی فی‌مابین است.

همچنین در این جلسه فرزین با تاکید بر تامین مالی مشترک در پروژه‌های ایران و روسیه، گسترش ظرفیت‌های مالی طرفین را خواستار شد.

«ابوالفضل نجارزاده» مدیر عامل بانک ملی نیز با توجه به ظرفیت شرکت‌های زیر مجموعه این بانک در حوزه‌های دارویی، غذایی و پتروشیمی آمادگی بانک ملی برای توسعه همکاری‌ها و تامین مالی مشترک با روسیه را اعلام کرد.

باوجود بازرگانی ۲۰۰ میلیارد دلاری ایران و ظرفیت‌های بالای دانش مالی کشورمان، گسترش روابط بانکی بین‌المللی در جهت توسعه این بخش اقدام بسیار مهمی به شمار می‌رود.


محمدرضا فرزین، رئیس کل نهاد مالی، به روسیه مسافرت کرده است. هدف از این مسافرت، افزایش همکاری‌های پولی و بانکی با روسیه و تقویت مناسبات در چارچوب توافقنامه بازرگانی آزاد است. در این مسافرت، جلسه‌ای بین مدیران بانک روسیه و بانک ملی ایران برگزار شده است. در این جلسه، خط اعتباری ۶.۵ میلیارد روبلی میان ایران و روسیه مورد تاکید قرار گرفته است. این خط اعتباری برای تأمین مالی بازرگانی بین‌الملل کالاهای اساسی و مورد نیاز کشورمان است. این گشایش اعتباری اولین گام مهم در راستای توسعه همکاری ایران و روسیه بعد از امضای توافق‌نامه بازرگانی آزاد با اوراسیا است. توسعه روابط پولی و بانکی بین ایران و روسیه به تاکید رؤسای جمهور دو کشور انجام شده است. همچنین، فرزین در این جلسه، تامین مالی مشترک در پروژه‌های ایران و روسیه و گسترش ظرفیت‌های مالی را خواستار شده است. ابوالفضل نجارزاده، مدیر عامل بانک ملی نیز آمادگی بانک ملی برای توسعه همکاری‌ها و تامین مالی مشترک با روسیه را اعلام کرده است. با وجود بازرگانی ۲۰۰ میلیارد دلاری ایران و ظرفیت‌های بالای دانش مالی کشورمان، گسترش روابط بانکی بین‌المللی در جهت توسعه این بخش اقدام بسیار مهمی به شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *