۸ گونه از بهترین گیاهان آپارتمانی با برگ‌های سبز و سفید که جذاب و خیره کننده هستند

استفاده از گیاهان آپارتمانی با برگ‌های سبز و سفید، یک ایده جذاب برای دکوراسیون داخلی خانه‌ها است. این گیاهان علاوه بر ایجاد هوای دلنشین و حس مثبت، با رنگ‌های متنوع و زیبا در طراحی داخلی خانه هماهنگی خاصی ایجاد می‌کنند. از جمله معروف‌ترین گیاهان با برگ‌های سبز و سفید می‌توان به پوتوس “مرمر”، فیلودندرون برکین، پیله‌آ، آگلونما ملکه نقره‌ای، فیتونیا، کاکتوس زبرا، پپرومیا هندوانه‌ای و دراسنا جواهر سفید اشاره کرد. این گیاهان، با ظاهر خاص و پرفروغی که دارند، می‌توانند حس زیبایی و تازگی را به فضای داخلی خانه شما بیفزایند.

استفاده از گیاهان آپارتمانی سبز و شاداب در خانه‌های امروزی فضایی دلنشین، با انرژی و حس مثبت ایجاد می‌کند. سبزی گل‌ آپارتمانی هماهنگی زیادی با رنگ‌های به کار رفته در دکوراسیون داخلی منزل دارد و برگ‌‌های براق و پرفروغ آن جلوه بی‌نظیری به دکوراسیون خانه شما می‌بخشد.

در این میان انتخاب گیاهانی که ظاهر جذابی دارند و می‌توانند به دکوراسیون خانه شما جلوه‌ای متفاوت ببخشند. گیاهانی که در برگ‌هایشان علاوه بر رنگ سبز، رنگ سفید نیز به آن زیبایی زیادی اضافه کرده است. در ادامه با برخی از این گیاهان سبز و سفید همراه ما باشید.

گیاهان آپارتمانی با برگهای سبز و سفید

پوتوس “مرمر” دارای رنگ‌های سفید و کرم است. برای داشتن بهترین رنگ‌ها، مطمئن شوید که در تمام طول روز نور خورشید روشن و غیرمستقیم دریافت می‌کند. این یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی با برگهای سبز و سفید است.

بیشتر بخوانید: ۶ گیاه آپارتمانی که شبیه هندوانه هستند!

۲. فیلودندرون بیرکین 

فیلودندرون برکین یکی از گونه‌های جذاب و کمیاب فیلودندرون است که دارای برگ‌هایی با نوارهای سفید در زمینه سبز تیره می‌باشد. گیاهانی با برگ‌های چندرنگ، اگر در جایی قرار گیرند که پس زمینه آن نیز کم رنگ باشد، بی روح جلوه می‌کنند.

درصورتی که پس زمینه این گیاهان تیره باشد، جلوه آن‌ها بیشتر است. استفاده از استند برای گلدان‌هایی با سایز کوچک و بزرگ، فکر فوق‌العاده‌ای است که موجب می‌شود تا زیبایی بصری گلدان افزایش پیدا کند. معمولاً زیبایی این چیدمان با هارمونی استند و دکوراسیون بیشتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: گل‌های مناسب عید | لیست گل‌های جذاب و زیبا برای عید نوروز ۱۴۰۳

۳. گیاه پیله‌آ

برگ‌های زیبا با نقش‌های نقره‌ای یا سفید را روی برگ‌های سبز براق خودنمایی می‌کنند. این گیاه روزانه حداقل به ۳-۵ ساعت نور غیر مستقیم اما روشن خورشید نیاز دارد تا بهترین رنگ را داشته باشد.

۴. گیاه آگلونما ملکه نقره‌ای

همیشه آگلونما به خاطر برگ های رنگارنگ زیبای سفید و سبزش مورد علاقه است. به آرامی رشد می کند و شرایط کم نور را مطلوب می‌کند. اگر به دنبال یک گیاه همیشه سبز و زیبا برای دکوراسیون خود هستید که نور زیادی نیاز نداشته باشد و نگهداری ساده ای هم داشته باشد آگلونما نقره ای گزینه ای عالی برای شما خواهد بود.

بیشتر بخوانید: معجزه رشد گیاهان آپارتمانی با منابع آبی جلبک زده | از منابع آبی‌های سبز برای آبیاری گیاهان خود استفاده کنید

۵. گیاه فیتونیا

این گیاه نیازمند نور متوسط، حرارت نسبتا بالا، آبیاری رو به زیاد، رطوبت بسیار زیاد و خاکی سبک است. گل فیتونیا نسبت به سایه مقاوم است اما بهترین مکان برای قرار گیری آن پشت پنجره های شمالی است. توجه کنید که تابش شدید آفتاب به برگهای آن سبب نازک و چروکیده شدن برگ خواهد شد و در نهایت نابودی گیاه را منجرمی‌شود. 

۶. کاکتوس زبرا

هاورتیا با مراقبت کم، برگ‌های آبدار کوچکی ساخت و ساز می‌کند که با نوارهای سفید تزیین شده‌اند و ظاهری شبیه پوست گورخر دارند.

کاکتوس گورخری، گیاهی کوتاه و بدون ساقه است. این گیاه رشد کمی دارد و ارتفاع آن تا ۲۰ سانتی‌مترمی‌رسد. برگ‌های هاورتیا گوشتی و به رنگ سبز تیره و نوک تیز دیده می‌شود. سطح برگ‌ها دارای رگه‌های سفید گورخر مانند است که با برجستگی‌های زگیل مانند پوشیده شده است.

برگ‌های کاکتوس هاورتیا شباهت بالایی به برگ‌های گیاه آلوئه ورا دارد. برگ‌های ضخیم این گیاه باعث می‌شود منابع آبی را در خود ذخیره کنند و نیاز آبی کمی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: گیاهانتان را نجات دهید: ۵ مشکل رایج گیاهان آپارتمانی و راه حل آنها

۷. پپرومیا هندوانه‌ای

پپرومیا هندوانهای با برگ‌های آبدار گرد و طرح‌های سبز تیره و نقره‌ای شبیه پوست هندوانه هستند. به دلیل ابلق بودن برگ ها این گیاه به نور غیر مستقیم و زیاد خورشید نیاز دارد. توجه داشته باشید که این گیاه برای محیط های کم نور مناسب نیست

۸. دراسنا جواهر سفید

دارای برگ های سبز تیره تر و روشن با نوار های سفید در کناره ها است که جلوه ی بسیار جذاب و زیبایی ایجاد می کند. این گونه از بهترین انواع گیاه دراسنا برای نگهداری در منزل می باشد. انواع گیاه دراسنا برای نگهداری در محل کار و زندگی خصوصاً برای افراد با مشکلات تنفسی و ساکن در شهرهای آلوده مناسب است.

بیشتر بخوانید: راز شادابی گیاهان آپارتمانی | راهنمای کامل مراقبت روزانه، هفتگی و ماهیانه

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *