بارگیری در شهرستان گچساران، ۸۰۰ کیلومتر از بزرگراه‌های قبیله‌ای

۸۰۰ کیلومتر از جاده‌های عشایری در شهرستان گچساران بارگشایی شد


در این متن آمده است که حدود دو هزار خانوار عشایر در مناطق عشایری شهرستان گچساران زندگی می کنند. این عشایر در مناطق هلیگان کمر زرد، تنگ دالین، گچ عوض، گچ ترابعلی، سد خاکی دریلا و باباکلان سکونت دارند و به علت بارش باران، بزرگراه‌های دسترسی به این مناطق مسدود می شوند. با اقدامات نیروهای امور عشایر برای بازگشایی راه های عشایری، در 50 منطقه این راه ها باز شده اند. از طرفی، اظهار شده است که هزینه ساخت هر کیلومتر راه در استان چهار میلیارد تومان است و اعتبارات بازگشایی چهار هزار کیلومتر راه عشایری در استان چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، فضل الله آذرفر عصر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: دوهزار خانوار عشایری در مناطق عشایری شهرستان گچساران هستند که جمعیت آنها به ۱۲ هزار نفر می‌رسد.

وی بیان داشت: این عشایر در مناطق هلیگان کمر زرد، تنگ دالین، گچ عوض، گچ ترابعلی، سد خاکی دریلا و باباکلان، سکونت دارند که در هنگام بارندگی‌ها بزرگراه‌های دسترسی به مناطق عشایری در گچساران، مسدود می‌شوند.

آذرفر اظهار داشت: اکنون از بارندگی‌ها با تلاش نیروهای امور عشایر، راه‌های عشایری گچساران در ۵۰ منطقه بازگشایی شد.

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار خانوار با جمعیت ۷۲ هزار نفری عشایر استان را تشکیل می‌دهند، گفت: چهار هزار کیلومتر راه عشایری در استان وجود دارد که در بارش‌های پاییزی، زمستانه و بهاره مسدود و تخریب می‌شوند

آذرفر تصریح کرد: هزینه ساخت یک کیلومتر راه در استان چهار میلیارد تومان است و اعتبارات بازگشایی چهار هزار کیلومتر راه عشایری استان چهار میلیارد و ۳٠٠ میلیون تومان است.


تعداد ۲۵۰ خانوار عشایری در شهرستان گچساران هستند که جمعیت آنها به ۱۲ هزار نفر می‌رسد. عشایر در مناطق هلیگان کمر زرد، تنگ دالین، گچ عوض، گچ ترابعلی، سد خاکی دریلا و باباکلان سکونت دارند. در هنگام بارندگی‌ها بزرگراه‌های دسترسی به مناطق عشایری در گچساران مسدود می‌شوند. با تلاش نیروهای امور عشایر، ۵۰ منطقه راه عشایری در گچساران بازگشایی شد. در استان چهار هزار کیلومتر راه عشایری وجود دارد که در بارش‌های پاییزی، زمستانه و بهاره مسدود و تخریب می‌شوند. هزینه ساخت یک کیلومتر راه در استان چهار میلیارد تومان است و اعتبارات بازگشایی چهار هزار کیلومتر راه عشایری استان چهار میلیارد و ۳٠٠ میلیون تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *