۷ روستای کَروَن عُلیا بهره‌مند از منابع آبی آشامیدنی سالم و پایدار شدند

۲۰ هزار نفر در روستاهای برخوار از آب شرب پایدار بهره مند شدند


در این متن حسین اکبریان در گفت‌وگو با خبرنگار دیجیاتور اعلام کرده است که اقدامات انجام شده برای انتقال منابع آبی در منطقه تیران و کرون باعث بهبود وضعیت آبی شهرستان شده است. اکبریان اظهار داشته که بیش از هفت هزار و ۵۰۰ متر لوله گذاری خط انتقال منابع آبی فاز مجتمع ۴۱ روستایی انجام شده است و هفت روستای بخش کرون علیا از منابع آبی پایدار بهره مند شده اند. همچنین اقدامات دیگری نیز به منظور حل مشکل کم آبی در منطقه انجام شده است، از جمله اتصال چاه‌های سوران، جعفر آباد و مبارکه به خطوط انتقال منابع آبی و نصب دستگاه‌های فشار شکن در برخی روستاها و شهرهای منطقه.

حسین اکبریان در گفت‌وگو با خبرنگار دیجیاتور با اشاره به اجرای بیش از هفت هزار و ۵۰۰ متر لوله گذاری خط انتقال منابع آبی فاز (ج) مجتمع ۴۱ روستایی در تیران و کرون، اظهار داشت: در نتیجه این اقدامات هفت روستای بخش کَروَن عُلیا از منابع آبی پایدار بهره مند شدند؛ همچنین با انجام این عملیات دیگر نیازی به استفاده از دستگاه‌های حذف نیترات وجود ندارد.

وی تعداد کل انشعاب منابع آبی شهر و روستا در این شهرستان را ۳۲ هزار و ۵۳۲ فقره عنوان کرد و گفت: با هدف رفع بحران کم آبی در منطقه، چاه‌های سوران، جعفر آباد و مبارکه به خطوط انتقال منابع آبی متصل شده و ۲ هزار متر لوله گذاری چاه خمیران نیز انجام شده است.

مدیرعامل شرکت منابع آبی و فاضلاب استان اصفهان، اجرای سامانه تله متری مخزن و ایستگاه پمپاژ مجتمع ۴۱ روستایی، تله متری مخزن ۲ هزار متر مکعبی روستای میر آباد و کلنگ زنی اجرای پروژه آبرسانی به هشت روستای رضوانیه را از دیگر اقدامات صورت گرفته در منطقه تیران و کرون برشمرد.

اکبریان افزود: همچنین با هدف توزیع عادلانه منابع آبی، ۲۰ دستگاه فشار شکن در روستاهای دره بید، آبگرم، حسین آباد، علی آباد، سوران، قاسم آباد، حسن آباد وسطی، افجان، مهدی آباد، مبارکه، تندران، هومان، ورپشت و شهرهای تیران و عسگران نصب و راه اندازی شدند.


با اجرای پروژه‌های آبی در منطقه تیران و کرون، هفت روستا از منابع آبی پایدار بهره‌مند شده و نیازی به دستگاه‌های حذف نیترات ندارند. همچنین تعداد کل انشعاب منابع آبی در این شهرستان ۳۲ هزار و ۵۳۲ فقره است و چاه‌های سوران، جعفر آباد، و مبارکه به خطوط انتقال منابع آبی متصل شده‌اند. انجام اقداماتی مانند اجرای سامانه تله متری مخزن و ایستگاه پمپاژ، تله متری مخزن ۲ هزار متر مکعبی، و کلنگ‌زنی آبرسانی به هشت روستای رضوانیه نیز در منطقه انجام شده است. به همراه نصب ۲۰ دستگاه فشارشکن در روستاها و شهرهای مختلف، توزیع عادلانه‌تر منابع آبی در منطقه تضمین شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *