بازگشت ۶۵ هزار متر مربع از اراضی زراعت در کلاردشت

۶۵ هزار مترمربع اراضی کشاورزی در کلاردشت آزادسازی شد


در شهرستان کلاردشت، برای جلوگیری از تصرف غیر قانونی اراضی زراعت و تشدید مبارزه با زمین خواری، طرح‌های اجرایی در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفته است. با همکاری عوامل یگان حفاظت ذخایر زمین و سایر سازمان‌های مربوطه، مأموران توانسته‌اند زمین‌های تصرف شده را شناسایی کنند و بلافاصله با همکاری کارشناسان جهاد زراعت، اقدام به تخریب دیوارکشی‌ها و بناهای احداث شده در این زمین‌ها کنند. در نهایت، ۶۵ هزار متر از اراضی زراعت که توسط زمین‌خواران تصرف شده بود، رها سازی شده و به بخش زراعت واگذار شده است. ارزش زمین‌های رها شده برابر نظر کارشناسان بیش از هزار میلیارد ریال است و در این رابطه، ۸ پرونده به مراجع قضائی ارجاع شده است. انتظامی استان مازندران همچنین به اهمیت این موضوع اشاره کرده و بر این نکته تأکید کرده است که تجاوز به اراضی ملی و زراعت نه تنها حقوق مردم را نقض می‌کند، بلکه باعث اخلال در خودکفایی کشور در بخش زراعت و افزایش بیکاری در جامعه می‌شود.

به گزارش دیجیاتور، سردار سیدموسی حسینی افزود: در راستای اجرای طرح‌های تشدید مبارزه با زمین خواری و جلوگیری از تصرف غیر قانونی اراضی زراعت و کسب خبری مبنی بر تفکیک غیر مجاز اراضی زراعت در شهرستان کلاردشت موضوع در دستور کار مأموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

جانشین انتظامی استان مازندران تصریح کرد: با راه‌اندازی گشت مشترک با عوامل یگان حفاظت ذخایر زمین و سایر سازمان‌های مربوطه، مأموران موفق به شناسایی زمین‌های شدند.

وی افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی و همکاری کارشناسان جهاد زراعت در اقدامی عملیاتی دیوارکشی‌ها و بناهای احداث شده در این زمین‌ها تخریب شد.

سردار حسینی در ادامه تصریح کرد: در این عملیات ۶۵ هزار متر از اراضی زراعت که به تصرف زمین خواران در آمده بود رها سازی و در اختیار بخش زراعت قرار گرفت.

این مقام انتظامی، ارزش زمین‌های رها سازی را برابر نظر کارشناسان بالغ بر هزار میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: در این رابطه ۸ پرونده تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارجاع شد.

جانشین انتظامی استان مازندران با اشاره به این که تجاوز به اراضی ملی و زراعت تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، تصریح کرد: هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین‌های زراعت موجب اخلال در خودکفایی کشور در بخش زراعت و رواج بیکاری در جامعه خواهد شد.


مأموران انتظامی در شهرستان کلاردشت در راستای طرح‌های تشدید مبارزه با زمین خواری و جلوگیری از تصرف غیر قانونی اراضی زراعت و تفکیک غیر مجاز اراضی زراعت، به شناسایی زمین‌های شدند. پس از هماهنگی‌ها و همکاری‌های قضائی و کارشناسان جهاد زراعت، دیوارکشی‌ها و بناهای احداث شده در این زمین‌ها تخریب شدند. در این عملیات، ۶۵ هزار متر از اراضی زراعت که به تصرف زمین خواران در آمده بود، به بخش زراعت منتقل شدند. ارزش زمین‌های رها شده برابر نظر کارشناسان بالغ بر هزار میلیارد ریال بوده و ۸ پرونده در این رابطه به مراجع قضائی ارجاع شدند. تجاوز به اراضی ملی و زراعت تجاوز به حقوق همه مردم و به ویژه نسل آینده کشور است. هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین‌های زراعت منجر به اخلال در خودکفایی کشور در بخش زراعت و بیکاری در جامعه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *