ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی ویژه برای دانشجویان کشور در دست انجام است.

۶۰ هزار واحد مسکونی ویژه دانشگاهیان کشور ساخته می‌شود


در جلسه شورای‌عالی مسکن، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی اعلام کرد که در ۵۷ واحد دانشگاهی کشور، واحدهای مسکونی ساخته می‌شود و عملیات ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی در موسسه آموزش عالی‌های کشور، آغاز شده است. این مسکن‌ها برای استادان و دانشجویان ایجاد می‌شود و همچنین خوابگاه‌های متأهلی ظرفیت خوبی را برای فراهم کردن ازدواج دانشجویان ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر شنبه در شورای‌عالی مسکن که به صورت وبیناری و با حضور استاندار سمنان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در فرمانداری شاهرود پخش می‌شد، بیان کرد: در ۵۷ واحد دانشگاهی کشور، واحدهای مسکونی ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز عملیات ۶۰ هزار واحد مسکونی در موسسه آموزش عالی‌های کشور، آغاز می‌شود، افزود: تفاهم‌نامه مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت علوم در این ارتباط منعقد شده است.

مقام عالی رتبه با بیان اینکه این خانه‌ها در یک هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی مازاد موسسه آموزش عالی‌های کشور ایجاد می‌شود، ابراز کرد: وزارتخانه‌های بهداشت، علوم و موسسه آموزش عالی آزاد در این ارتباط همکاری خوبی داشتند.

رئیسی با بیان اینکه زمین‌های مازادی که رها شده بودند حالا میزبان خانه‌های دانشگاهیان خواهند شد، ابراز کرد: برای ساخت مسکن از ظرفیت‌های استانی هم استفاده شود

وی با بیان اینکه استادان قشر پرتلاش و دلسوزی هستند که باید مشکل مسکن برای آنها حل شود، تاکید کرد: زمینه ۶۰ هزار واحد خوابگاه متاهلی نیز در موسسه آموزش عالی‌های کشور ایجاد شده است.

مقام عالی رتبه ایران اسلامی همچنین بیان کرد: خوابگاه‌های متأهلی ظرفیت خوبی را برای فراهم کردن ازدواج دانشجویان ایجاد می‌کند.

به گزارش مهر، عملیات ساخت ۹۱۲ واحد مسکونی دانشگاهی امروز در سمنان نیز با حضور مسئولان اجرایی شد.


ساخت خانه‌های دانشگاهی در 57 موسسه آموزش عالی کشور به عنوان استارت اولیه مسکن شروع می‌شود. 60 هزار واحد خوابگاه متاهلی نیز در موسسه آموزش عالی‌ها آماده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *