شارژ شدن ۶۰ لیتر سهمیه بنزین در فروردین‌ماه ۱۴۰۳

۶۰ لیتر سهمیه بنزین فروردین‌ماه ۱۴۰۳ شارژ شد


سهمیه سال ۱۴۰۳ از بنزین در ایران به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی و خودروهای عمومی و خدماتی اختصاص یافته است و این سهمیه براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی مالی سران سه قوه آغاز شده است. سقف ذخیره سهمیه بنزین برای کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها ۶ ماه است و اگر استفاده نشود، تا ۶ ماه در کارت‌های هوشمند قابل ذخیره خواهد بود. با توجه به ناترازی ساخت و ساز و مصرف بنزین، سازماندهی بهینه مصرف سوخت بیش از پیش اهمیت یافته و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی عملیات نظارت بر عرضه سوخت نوروزی را در سراسر کشور برعهده دارد و به همراه داشتن کارت سوخت شخصی در ایام مسافرت تأکید می‌شود.

به گزارش دیجیاتور به نقل از وزارت منابع هیدروکربن، این نخستین سهمیه سال ۱۴۰۳ است که به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز شد، همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح سازماندهی مصرف سوخت واریز شد.

سهمیه‌بندی بنزین از ساعت صفر روز جمعه، ۲۴ آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی مالی سران سه قوه، برای همه وسایل نقلیه بنزین‌سوز آغاز شد.

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها هم‌اکنون ۶ ماه است؛ بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۶ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

براساس این گزارش، هم‌اکنون کشور در شرایط ناترازی ساخت و ساز و مصرف بنزین قرار گرفته و لازم است سازماندهی بهینه مصرف سوخت، بیش از پیش مدنظر قرار گیرد تا کشور را در معرض خطر بازرگانی بین‌الملل سوخت قرار ندهد.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اعزام تیم‌های متعدد عملیاتی و گشت‌های نامحسوس به جایگاه‌های سراسر کشور با عنوان «طرح نظارت بر عرضه سوخت نوروزی»، عملیات توزیع سوخت در کشور را به دقت رصد و پایش می‌کند.

این شرکت همچنین بر لزوم همراه داشتن کارت سوخت شخصی در ایام مسافرت از سوی هموطنان و استفاده از کارت سوخت شخصی برای سوخت‌گیری در جایگاه‌ها تأکید کرده است.


واریز سهمیه خودروهای خدماتی و عمومی واریز سهمیه با اساس سازماندهی مصرف سوخت
سهمیه بنزین بر اساس مصوبه شورای عالی برای وسایل نقلیه
سهمیه بنزین بر براساس کارت های هوشمند سوخت شخصی
سهمیه بنزین واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتور سیکلت
همراه داشتن کارت سوخت شخصی در ایام مسافرت
طرح نظارت بر عرضه سوخت نوروزی از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی
سازماندهی بهینه مصرف سوخت برای جلوگیری از بازرگانی بین‌الملل سوخت
پایش و رصد عملیات توزیع سوخت توسط شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *