ایجاد ۴ هزار شغل جدید در حوزه زراعت استان سمنان

۴ هزار شغل جدید در حوزه کشاورزی استان سمنان ایجاد شد


با توجه به گفتگو با جعفر کاشانی، دبیر شورای اشتغال استان سمنان، از ابتدای سال جاری بیش از ۱۴ هزار شغل در دستگاه‌های اجرایی ایجاد شده است. از این تعداد، ۴۲۰۰ شغل به بخش زراعت و ۳۶۰۰ شغل به تولیدی اختصاص داده شده است. سهم سهم ۲۶ درصدی اشتغال ایجاد شده از سوی دستگاه‌های اجرایی مربوط به تولیدی است و سهم بیشتری از اشتغال در سال جاری به خدمات اختصاص داشته است. در کل، تعهد ایجاد ۱۲ هزار و ۳۰۰ شغل در استان سمنان بوده است و این هدف تاکنون با ایجاد ۱۴ هزار شغل محقق شده است. در سال جاری، توجه ویژه به موضوعات تولیدی و زراعت در ایجاد مشاغل در استان شده است.

جعفر کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار دیجیاتور، ضمن بیان اینکه از ابتدای سال جاری بیش از ۱۴ هزار شغل در مجموعه دستگاه‌های اجرایی ایجاد شده است، ابراز کرد: چهار هزار و ۲۰۰ شغل در این حوزه به بخش زراعت اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه زراعت، سهم ۳۰ درصدی در ایجاد اشتغال دستگاه‌های اجرایی در سال جاری در سراسر استان داشته است، ابراز کرد: سه هزار و ۶۰۰ مورد شغل ایجاد شده در استان نیز سهم تولیدی بوده است.

دبیر شورای اشتغال استان سمنان با بیان اینکه تولیدی از اشتغال ایجاد شده دستگاه‌های اجرایی استان سهم ۲۶ درصدی داشته است، ابراز کرد: مابقی مشاغل ایجاد شده در استان معادل شش هزار و ۲۰۰ مورد نیز به خدمات اختصاص داشته است.

کاشانی با بیان اینکه بیش از ۴۴ درصد اشتغال ایجاد شده در دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در سال جاری به خدمات اختصاص داشته است، ابراز کرد: طبیعتاً به واسطه متقاضیان بیشتر، خدمات سهم بیشتری از ایجاد اشتغال در سال جاری داشته است.

وی با بیان اینکه در سال جاری تعهد اشتغال استان سمنان بیش از ۱۲ هزار و ۳۰۰ شغل بود که خوشبختانه شاهد هستیم که ۱۴ هزار شغل محقق شده است، گفت: با توجه به سال ساخت و ساز، توجه ویژه ای در سال جاری به مقوله تولیدی و زراعت در ایجاد مشاغل شده است.


دستگاه‌های اجرایی در سال جاری بیش از ۱۴ هزار شغل ایجاد کرده‌اند. چهار هزار و ۲۰۰ شغل به بخش زراعت و سه هزار و ۶۰۰ مورد به تولیدی اختصاص داده شده است. تولیدی ۲۶ درصد از اشتغال ایجاد شده دستگاه‌های اجرایی را تشکیل می‌دهد. بقیه مشاغل به خدمات اختصاص داده شده است. ۴۴ درصد اشتغال در سال جاری نیز به خدمات اختصاص داده شده است. در کل، ۱۴ هزار شغل ایجاد شده در استان سمنان تحقق یافته است. در سال جاری، توجه ویژه به مشاغل تولیدی و زراعت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *