۳ فضانورد به ایستگاه فضایی بین‌المللی مسافرت می‌کنند.

۳ فضانورد به ایستگاه فضایی بین المللی سفر می‌کنند


یک موشک همراه کپسول سایوزMS-25 و سه فضانورد، تریسی سی دایسون از ناسا، اولگ نویتسکی از راسکاموس و مارینا وسیلوسکایا از بلاروس، از مقر فضایی بایکونور در قزاقستان به فضا پرتاب می‌شود. این مسافرت سومین مسافرت دایسون و چهارمین مسافرت نویتسکی به فضا و نخستین مسافرت وسیلوسکایا است. این فضانوردان حدوداً 12 روز در ایستگاه فضایی بین‌المللی اقامت خواهند داشت و در پایان ماموریت، همراه یک فضانورد دیگر به زمین بازگشت خواهند کرد. همچنین، اسپیس ایکس نیز ماموریتی برای ارسال محموله به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد داشت.

به گزارش دیجیاتور به نقل از اسپیس، این موشک قرار است همراه کپسول سایوزMS-25 از مقر فضایی بایکونور در قزاقستان و در ساعت ۱۳:۲۱ دقیقه به وقت گرینویچ(۱۸:۲۱ دقیقه به وقت محلی) به فضا پرتاب شود.

همراه این کپسول تریسی سی دایسون از ناسا، اولگ نویتسکی از راسکاموس( سازمان فضایی روسیه) و مارینا وسیلوسکایا از بلاروس به ایستگاه فضایی بین المللی مسافرت می کنند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود این سه نفر حدود ۳ ساعت بعد یعنی در ۱۶:۳۹ دقیقه امروز به وقت گرینویچ به مقصد می رسند.

این ماموریت سومین مسافرت دایسون و چهارمین مسافرت نویتسکی به فضا خواهد بود. همچنین این نخستین مسافرت واسیلوسکایا به فضا است. فضانوردان روسیه و بلاروس ۱۲ روز در ایستگاه فضایی بین المللی اقامت می کنند و در ۲ آوریل همراه لورل اوهارا یک فضانور دیگر ناسا در یک کپسول سایوز به زمین باز می گردند.

دایسون به مدت ۶ ماه در ایستگاه فضایی بین المللی اقامت می کند و در سپتامبر همراه اولگ کونونکو و نیکلای چاب از سازمان فضایی روسیه به زمین باز می گردد. از سوی دیگر قرار است اسپیس ایکس نیز در ساعت ۲۰:۵۵ دقیقه به وقت گرینویچ یک ماموریت مکاترونیک ارسال محموله به ایستگاه فضایی بین المللی انجام دهد.


پرتاب موشک به فضا و مسافرت فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *