۳۰ نفره‌ی تامین مالی چالش دهنده در سال ۱۴۰۲ به بازار طلای ایران وارد شدند

طلای جهانی سقف جدیدی زد


بازرگانی بین‌الملل شمش طلا به ارزش یک میلیارد و ۹۳۶ میلیون دلار در سال ۱۴۰۲ از گمرکات ایران ترخیص و وارد کشور شد. بیشترین میزان بازرگانی بین‌الملل شمش طلا از طریق گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شده و سه گمرک بیش از ۹۷ درصد از وزن بازرگانی بین‌الملل را به خود اختصاص داده‌اند. تسهیلاتی جهت بازرگانی بین‌الملل شمش طلا نیز در نظر گرفته شده و پس از تصویب هیأت حکومت، این بازرگانی بین‌الملل آغاز شد.

به گزارش دیجیاتور، محمد رضوانی‌فر رئیس کل گمرک ایران گفت: ۲۹ تن و ۹۶۹ کیلوگرم شمش طلا به ارزش یک میلیارد و ۹۳۶ میلیون دلار در سال ۱۴۰۲ از گمرکات کشور ترخیص و وارد کشور شد که ۳ درصد از ارزش کل بازرگانی بین‌الملل کشور در سال ۱۴۰۲ به بازرگانی بین‌الملل شمش طلا اختصاص داشت.

رضوانی‌فر با اشاره به اینکه بیشترین میزان بازرگانی بین‌الملل شمش طلا به لحاظ وزنی از طریق گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شده است، گفت: در ۱۲ ماهه سال گذشته، ۷۴.۵۸ درصد از وزن بازرگانی بین‌الملل شمش طلا از طریق گمرک فرودگاه امام خمینی (ره)، ۱۶ درصد از گمرک باشماق و ۷ درصد از گمرک تبریز وارد شده است.

به گفته وی، سه گمرک فوق بیش از ۹۷ درصد از وزن بازرگانی بین‌الملل شمش طلا را به خود اختصاص دادند و مابقی بازرگانی بین‌الملل این محصول به ترتیب از گمرکات مشهد، فرودگاه اصفهان، فرودگاه شیراز و گمرک اصفهان انجام گرفته است.

شایان ذکر است، هیأت حکومت در آذرماه سال ۱۴۰۱ مصوب کرد تا تسهیلاتی جهت بازرگانی بین‌الملل شمش طلا برقرار شود، پس از این مصوبه، بازرگانی بین‌الملل شمش طلا به کشور آغاز شد.


بازرگانی بین‌الملل شمش طلا به ارزش یک میلیارد و ۹۳۶ میلیون دلار در سال ۱۴۰۲ انجام شده است. بیشترین میزان بازرگانی بین‌الملل شمش طلا از طریق گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شده است. در ۱۲ ماهه سال گذشته، ۷۴.۵۸ درصد از وزن بازرگانی بین‌الملل شمش طلا از طریق گمرک فرودگاه امام خمینی (ره)، ۱۶ درصد از گمرک باشماق و ۷ درصد از گمرک تبریز وارد شده است. سه گمرک فوق بیش از ۹۷ درصد از وزن بازرگانی بین‌الملل شمش طلا را به خود اختصاص دادند. بازرگانی بین‌الملل این محصول به ترتیب از گمرکات مشهد، فرودگاه اصفهان، فرودگاه شیراز و گمرک اصفهان انجام شده است. تسهیلاتی جهت بازرگانی بین‌الملل شمش طلا برقرار شده و بازرگانی بین‌الملل شمش طلا به کشور آغاز شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *