۲۷ آثار تاریخی کشور آماده ثبت جهانی شدن است.

۲۷ اثر تاریخی کشور آماده ثبت جهانی شد

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، علی اصغر شالبافیان ظهر پنجشنبه در نشست فعالان مسافرت و توریسم آذربایجان غربی و ترکیه افزود: از این تعداد، پنج اثر در آذربایجان غربی قرار دارد که باید از این ظرفیت برای میزبانی از گردشگران داخلی و به ویژه کشورهای همسایه استفاده شود.

وی اضافه کرد: ارتباط استان‌ها و شهرهای ۲ کشور ایران و ترکیه به ویژه استان‌هایی که قرابت فرهنگی، تاریخی و زبان مشترک دارند، زمینه ساز توسعه محصولات و مقاصد مسافرت و توریسم است.

شالبافان اظهار کرد: فعالان مسافرت و توریسم کشور ترکیه با توجه به همسایگی با ایران و استان آذربایجان غربی می‌توانند از ظرفیت‌های تاریخی این استان و کشور بازدید کنند.

معاون مسافرت و توریسم وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و مسافرت و توریسم ادامه داد: میراث ناملموس و آئین‌های متنوع از ادیان و قومیت‌های مختلف نیز در آذربایجان غربی بسیار قابل توجه بوده و غنای فرهنگی مردمان این استان را نشان می‌دهد.

شالبافیان گفت: مسافرت و توریسم ابزاری برای پیوند ملت‌ها با همدیگر است و فعالان مسافرت و توریسم از ارکان این امر محسوب می‌شوند.

وی افزود: شرکت در نمایشگاه‌های مسافرت و توریسم ۲ کشور و برگزاری رویدادهای مسافرت و توریسم یکی از عوامل زمینه ساز همکاری ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به همین جهت در نمایشگاه مسافرت و توریسم تهران که طی سال آینده برگزار خواهد شد گروه‌های زیادی از ترکیه حضور خواهند داشت.

رئیس منطقه آناتولی شرق اتحادیه آژانس‌های مسافربری ترکیه نیز در این نشست اظهارکرد: گردشگرانی از ۲۱ شهر این کشور در ارومیه حاضر شده‌اند که امیدواریم این روند در هفته‌ها و ماه‌های آتی با حجم بیشتر گردشگران ادامه یابد.

«جودت اوزگوکچه» اضافه کرد: امیدواریم با همراهی نهادهای مسؤول، زمینه برای توسعه همکاری‌های مسافرت و توریسم بین ایران و ترکیه فراهم شود.

نشست فعالان مسافرت و توریسم آذربایجان غربی و ترکیه با حضور فعالان حوزه مسافرت و توریسم آذربایجان غربی و ترکیه برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *